افزایش خرید نفت شرکت انگلیسی از ایران :       یک روزنامه بریتانیایی گزارش ...



 

 

خرید اینترنتی ایران خودرو , شرکت ایران خودرو , ایران خرید

 

یک روزنامه بریتانیایی گزارش داد که شرکت نفتی بریتانیایی – هلندی "  رویال داچ شل " در تابستان سال جاری میلادی علیرغم تحریم های ایران ، خرید نفت از این کشور را افزایش داده است .

به نقل از رویترز ، روزنامه گاردین با انتشار گزارشی در این باره مدعی شد که شرکت رویال داچ شل در تابستان سال جاری میلادی علی رغم اینکه شرکت هایی چون " شل " یا " رلاینس " هند همکاری و معاملات خود با ایران را به دلیل تحریم های شورای امنیت علیه ایران متوقف کرده اند ، خرید نفت از ایران را افزایش داده است .

این گزارش می افزاید که این شرکت در سه ماهه تابستان سال جاری بیش از یک و نیم میلیارد دلار نفت خام از ایران خریداری کرده است .

گاردین می نویسد که مسئولان شرکت نفتی رویال داچ شل توصیحی درباره افزایش معاملات خود با ایران به این روزنامه نمی دهند ، اما سخنگوی این شرکت در واکنش به این خبر گفته است که شرکت رویال داچ شل به تمامی قوانین بین المللی در زمینه تحریم های ایران احترام می گذارد ، اما این سخنگو افزوده است که نمی تواند درباره فعالیت های تجاری این شرکت توضیح بیشتری بدهد .

یک سخنگوی وزا ت خارجه بریتانیا نیز به روزنامه گاردین گفته است که دولت لندن به دقت تمامی قوانین مربوط به تحریم های ایران را به مورد اجرا خواهد گذاشت .

پیش از این در برخی رسانه های غربی گزارش هایی مبنی بر تاسیس شرکت های اقماری برخی شرکت های بزرگ نفتی و خرید با واسطه نفت از ایران از طریق این شرکت های واسطه مطرح شده بود .

رسانه های غربی ادعا کرده بودند که این شرکت ها از این طریق توانسته اند مبالغ هنگفتی از مابه التفاوت قیمت ارزان ایران و قیمت های جهانی نفت به جیب بزنند .

گفتنی است که تحریم های اعمالی  شامل خرید نفت خام از ایران نمی شود ، اما کشورهای غربی وایالات متحده آمریکا به کشورها و شرکت های نفتی فشار می آورند تا معاملات خود با ایران را به کمترین میزان ممکن برسانند ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : افزایش خرید نفت شرکت انگلیسی از ایران