افزایش بی سابقه قیمت گوشت قرمز : علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ...


علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص افزایش قیمت بی‌سابقه گوشت به خصوص در دوماهه اخیر و نگرانی مردم با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال بیان داشت: در ۶ ماهه دوم سال میزان تقاضا برای گوشت قرمز افزایش می‌یابد؛ و از طرفی روند مصرف افزایشی و تقاضا موجب بالا رفتن قیمت می‌شود؛ اما از سال ۹۲ این میزان افزایش قیمت بی‌سابقه بوده است. خبرگزاری ایلنا: علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص افزایش قیمت بی‌سابقه گوشت به خصوص در دوماهه اخیر و نگرانی مردم با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال بیان داشت: در ۶ ماهه دوم سال میزان تقاضا برای گوشت قرمز افزایش می‌یابد؛ و از طرفی روند مصرف افزایشی و تقاضا موجب بالا رفتن قیمت می‌شود؛ اما از سال ۹۲ این میزان افزایش قیمت بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: یکی از راه‌های کنترل قیمت واردات این محصول است؛ به همین خاطر با واردکنندگان رایزنی‌هایی انجام شده تا هرچه سریع‌تر اقدام به این کار کنند تا حداقل در شب عید شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار نباشیم.

ملکی تاکید کرد: البته نباید انتظار کاهش قیمت این محصول در بازار را داشته باشیم؛ چرا که تنها با ورود سازمان پشتیبانی امور دام و ستاد تنظیم بازار این امر امکانپذیر است؛ بنابراین واردات تنها به جلوگیری از افزایش قیمت این محصول در بازار کمک خواهد کرد.

وی در خصوص صادرات دام زنده بیان داشت: از صادرات قانونی این محصول بی‌اطلاع هستیم و این کار به‌صورت قاچاق انجام می‌شود؛ چرا که با توجه به قیمت دلار انگیزه برای این کار در بین تولیدکنندگان افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت را قیمت بالای علوفه اعلام کرد و گفت: دامدار به خاطر قیمت بالای علوفه دام‌های خود را نگه نداشته و دام‌ها را با وزن پایین به فروش رسانده‌است.


ویدیو : افزایش بی سابقه قیمت گوشت قرمز