افرادی با دوران كودكی شاد و آرام‌، سریعتر طلاق می‌گیرند! :     یكی از عوامل ...



 

آمار طلاق در دوران عقد , طلاق در دوران عقد , مضرات مصرف داروهای آرام بخش در دوران بارداری

 

یكی از عوامل این موضوع می‌تواند این باشد كه كودكان مثبت از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به همسالان خود برخوردار بوده و بیشتر تمایل دارند كه زندگی مشتركی را كه با نیازهای آنها همخوانی ندارد، ترك كنند.

بر اساس یك پژوهش جدید، افرادی كه از دوره كودكی آرامی برخوردار بوده‌اند، بیشتر در معرض طلاق قرار دارند.

محققان در تحقیقات خود دریافتند زنان و مردانی كه از یك تربیت باثبات برخوردار بوده‌اند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و از این رو بیش از سایرین، آمادگی ترك یك رابطه شكست‌خورده را دارند.

در این تحقیقات طولانی مدت دانشگاه كمبریج، هزاران انگلیسی كه در یك هفته طی سال 1946 متولد شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

معلمان این افراد در سنین نوجوانی، میزان شادمانی، صمیمیت و انرژی آنها را رتبه‌بندی كردند. در میان این افراد، مشكلاتی مانند خستگی‌ناپذیری، نافرمانی و اضطراب دیده شد. در دهه‌های بعدی، اطلاعات در مورد زندگی این افراد، جمع‌آوری شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت كه نتایج موجود نشان داد: افرادی كه از دوره كودكی آرامی برخوردار بوده‌اند، در مواجهه با شرایط سخت پس از ازدواج،‌ راحت‌تر پذیرای طلاق می‌شوند.

به گفته دانشمندان، یكی از عوامل این موضوع می‌تواند این باشد كه كودكان مثبت از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به همسالان خود برخوردار بوده و بیشتر تمایل دارند كه زندگی مشتركی را كه با نیازهای آنها همخوانی ندارد، ترك كنند.

یافته‌های دیگر این پژوهش روشن است. نوجوانان با شرایط خانوادگی خوب از موقعیت كاری خود راضی بوده، از سرگرمی‌های بیشتری برخوردار بوده و زندگی اجتماعی شلوغ‌تری داشته‌اند. آنها همچنین از مشكلات روانی كمتری در سنین بالاتر برخوردار بودند.

محققان نتیجه‌گیری كردند كه با وجود مشكلات بزرگ اقتصادی، دولتمردان باید آسایش كودكان را در اولویت قرار دهند تا در زندگی آینده خود از بهترین شروع ممكن برخوردار شوند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : افرادی با دوران كودكی شاد و آرام‌، سریعتر طلاق می‌گیرند!