افتتاح مترو فرودگاه امام تا پایان سال : شهردار تهران با یادآوری اینكه عمر متوسط ...


شهردار تهران با یادآوری اینكه عمر متوسط فعالیت شهرداران در تهران با 58 شهردار، کمتر از دو سال بوده است دستاوردهای دو دوره حضور خود در شهرداری و برنامه‌های خود را برای دوره سوم را اعلام کرد. روزنامه ابتکار: شهردار تهران با یادآوری اینكه عمر متوسط فعالیت شهرداران در تهران با 58 شهردار، کمتر از دو سال بوده است دستاوردهای دو دوره حضور خود در شهرداری و برنامه‌های خود را برای دوره سوم را اعلام کرد.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه منفعت مردم و شهروندان در اولویت است اضافه کرد: همان گونه که در سومین دوره شورای شهر تهران، سه سلیقه سیاسی وجود داشت اما همه این سلیقه‌ها در زمان کار کنار گذاشته می‌شد در شورای چهارم هم همین گونه است.

بنده آمادگی همکاری خود را با اعضای 31 نفره شورای شهر را اعلام می‌کنم و به دور از هر گونه نگاه سیاسی آماده همکاری با یکدیگر هستیم.وی افزود: شهرداری تهران آمادگی هر نوع همکاری را با دولت دکتر روحانی دارد و مطمئن هستم شهرداری می‌تواند تعامل خوبی را با دولت داشته باشد و تعامل جدی را دولت و شهرداری با یکدیگر داشته باشند.وی درباره پروژه‌های شهرداری تهران گفت: بنا بود تا پایان این دوره پروژه نیمه‌تمامی در شهر تهران نباشد تنها پروژه‌ای که در چند هفته آینده به بهره‌بردرای می‌رسد پروژه پل صدر است که افتخار جامعه مهندسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های بعدی هم پس از تصویب اعلام خواهد شد به برخی طرح‌های تصویب شده که باید ادامه پیدا کنند اشاره کرد و گفت: قطعا مترو به عنوان وسیله ای ارزان،‌ پاک و پرظرفیت مورد توجه قرار دارد و با همه توان ادامه خواهد یافت به گونه ای که ادامه خط 3، مهر آماده خدمات رسانی از تقاطع آزادگان-جاده ساوه در جنوب شهر تا مصلی به طول 20 کیلومتر خواهد بود. از سوی دیگر همین خط در خرداد سال آینده به منطقه ازگل و نیاوران می‌رسد که به این صورت طول آن به 37 کیلومتر خواهد رسید.

شهردار تهران گفت: خطوط 6 و 7 نیز به سرعت ادامه دارد و متروی فرودگاه امام(ره) هم حتما امسال افتتاح می‌شود. با همکاری خوب دولت و شهرداری طول خطوط مترو که هم اکنون 165 کیلومتر است در پایان این دوره به 220 کیلومتر خواهد رسید و شهر از نقطه بحران خارج خواهد شد.قالیباف داشتن شهری با هویت ایرانی اسلامی، دانش‌پایه، هوشمند و جهانی، سرسبز و زیبا، شاداب و سرزنده با فضای عمومی متنوع و گسترده، امن و مقاوم در برابر انواع آسیب‌ها و مقاوم در برابر مخاطرات و سوانح،‌ پایدار و منسجم با ساخت مناسب برای سکونت، فعالیت و فراغت، روان با رفاه عمومی و زیرساخت‌های مناسب، همراه با تعدیل نابرابری‌ها و تأمین همه حقوق شهروندی را از برنامه‌های مهم خود در دوره سوم تصدی شهرداری تهران اعلام کرد.


ویدیو : افتتاح مترو فرودگاه امام تا پایان سال