اعلام تعرفه برق برای تمام مصارف : اخبار اقتصادی - اعلام تعرفه برق برای تمام ...



سایتی برای تمام فصول , ارسال یک پست برای تمام کانتکت‌های تلگرام , فرمول حل روبیک برای تمام حالت ها

اخبار اقتصادی - اعلام تعرفه برق برای تمام مصارف

اگر چه تعرفه برق 24 درصد افزایش یافته است اما با توجه به این که از سال 89 تاکنون هیچ تغییر قیمتی صورت نگرفته بود، این افزایش رقم بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

وزیر نیرو گفت: طبق آخرین اصلاحیه، تعرفه قیمت هر کیلووات ساعت برق 494 و 2 دهم ریال و برای انواع مصارف کشاروزی، صنعت، عمومی، خانگی، خانگی مناطق عادی و گرمسیر به صورت مساوی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمید چیت چیان پس از نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت:‌ اگر چه تعرفه برق 24 درصد افزایش یافته است اما با توجه به این که از سال 89 تاکنون هیچ تغییر قیمتی صورت نگرفته بود، این افزایش رقم بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

 

وزیر نیرو ضمن نادرست خواندن الگوی مصرف و اسراف در مصرف آب و انرژی در کشور گفت: این روند باید اصلاح شود و ما باید همواره کمبود منابع آبی کشور را در نظر اشته باشیم، به ویژه در بخش کشاورزی نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

 

چیت چیان میانگین جهانی مصرف برق بخش خانگی را حدود 250 کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: بیش از 83 درصد خانوارهای ایرانی زیر 300 کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان متوسط مصرف 250 کیلووات ساعت برق رقم منطقی برای این بخش باشد.

 

وی همچنین میزان مصرف آب را بسته به منطقه متفاوت دانست و گفت: در اروپا میانگین مصرف سرانه روزانه آب 150 لیتر در روز است حال آن که این میزان در ایران که در منطقه کم باران قرار دارد، حدود 250 لیتر است.

 

وی درباره آنچه در کمیسیون انرژی مجلس رخ داد، نیز گفت:‌ در این نشست گزارشی از عملکرد و برنامه‌های سال 93 وزارت نیرو ارائه کردم و درباره ابعاد مختلف توسعه صنعت برق از جمله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شبکه مطرح شد.

اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران 

 


ویدیو : اعلام تعرفه برق برای تمام مصارف