اعلام آمادگی اروپا برای لغو پیش از موعد تحریم : پ اخبار سیاسی - نوبخت  : سفرهای ...



اعلام آمادگی برای پذیرایی از مهمانان خارجی , آمادگی برای ازدواج , آمادگی برای روز اول مدرسه پ

اخبار سیاسی - نوبخت  :
سفرهای استانی درحال انجام است/ اعلام آمادگی اروپا برای لغو پیش از موعد تحریم

سخنگوی دولت با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی افزایش نخواهد یافت، اعلام کرد: دولت 3 هزار میلیارد ریال برای تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص داده است.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری که امروز چهارشنبه در پی جلسه هیات دولت در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اعلام انتصاب محمد صادق صالحی منش به عنوان استاندار قم و نیره پیروز بخت به عنوان رئیس سازمان استاندارد در جلسه امروز هیات دولت به بیان اقدامات دولت در حوزه های مختلف پرداخت.
 
وی با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی افزایش نخواهد یافت،اعلام کرد که دولت 3 هزار میلیارد ریال برای یارانه جهت تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص داده  است.
 
به گفته وی این یارانه تا پایان سال 93 به دامداران و کارخانجات پرداخت می شود تا با با تأمین منابع آن توسط معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هم از افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی جلوگیری شود و هم دامداران متضرر نشوند.
 
نوبخت گفت : دولت در سال  93 بیش از صد در صد کاهش نرخ تورم را پیگیری کرده و سیاست‌ها را بر اساس آن تنظیم می کند.
 
وی همچنین خبر داد که در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه پیشنهاد شد برای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه کارگروه ویژه‌ای از سوی دولت تعیین شود.
 
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره این که پس از تصویب تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سوی مجلس امکان دارد با توجه به اختیارات پیش بینی شده برای رئیس جمهور در قانون مصوب تغییرات ایجاد شود یا خیر؟ اظهار کرد: اگر مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان برسد و قانون شود دولت قطعاً مجری قانون خواهد بود.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر درباره زمزمه هایی مبنی بر انتقال پرونده هسته ای از وزارت خارجه به شورای عالی امنیت ملی گفت: در ارتباط با پرونده هسته ای آقای ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز گزارشی را به هیات دولت ارایه کردند که بد نیست اطلاعات این گزارش را برای شما بازگو کنم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ایشان در این گزارش درباره تاکید وزیران کشورهای اروپایی به خانم اشتون مبنی بر اینکه زودتر از زمان مقرر به مفاد توافقنامه عمل کنند گزارش داد و لذا توافقات صورت گرفته با قوت اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به این که توافقی برخلاف خواست صهیونیست ها انجام شده است امکان دارد در آینده هم تلاش هایی برای عمل نشدن به این توافقنامه با لابی صهیونیستی صورت گیرد و آنها بر برخی افراد در آمریکا و اروپا تاثیر بگذارند تا آنها نیز خلاف توافقنامه سخن بگویند این موضوع طبیعی است.

نوبخت تاکید کرد: آنچه مبنای نظر قرار خواهد گرفت توافق مکتوب است و سخنان افراد هیچ تاثیری در اتقان این توافقات نخواهد داشت.  توافقنامه ژنو پس از تنظیم مورد تایید مقامات نظام جمهوری اسلامی و مقامات غربی رسیده است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با توجه به بی اعتمادی که ظرف ده ها سال بین ایران و غرب صورت گرفته است قطعاً ممکن است تا رسیدن به یک راه حل نهایی و برداشتن کامل تحریم های ظالمانه به دفعات با قهر و آشتی مواجه شویم که این موضوع جای نگرانی ندارد.

به گفته نوبخت ظریف در این جلسه با اشاره به اخبار منتشر شده درباره طرح های مطرح در مجلس برای فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است که اگر مجلس طرحی را تصویب کند اجرا می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره انتشار اخباری مبنی بر موکول شدن سفرهای استانی دولت به سال آینده و این که چه رویکردی در این سفرها مورد نظر خواهد بود اظهار کرد: سفرهای استانی در دولت تدبیر و امید با کیفیت بهتر انجام خواهد شد تا اهداف مورد نظر در جهت پیوند بیش از پیش مردم با دولت صورت گرفته و مسئولان با مسایل منطقه ای آشنایی بیشتری پیدا کنند.

نوبخت افزود: انجام سفرهای استانی از سوی دولت در حال پیگیری است و ممکن است رئیس جمهور با شکل گذشته این سفرها را انجام ندهد همان طور که ملاحظه کردید چندی پیش دکتر روحانی در سفر به بوشهر که به خاطر وقوع زلزله ناگوار انجام شد از فعالیت های انجام شده بازدید کردند و همچنین در جریان آخرین اقدامات در پارس جنوبی قرار گرفتند لذا اگر این رویکرد را مورد نظر قرار دهیم سفرها در حال انجام است.

وی یادآور شد:  بنده روز گذشته دو سفر به استان های همدان و کرمانشاه داشتم و جلساتی را با شورای اداری استان و نمایندگان استان ها برگزار کردم. وزیران هم به همین ترتیب به سفرهای استانی می روند اما اگر انتظار سفر شخص رئیس جمهور و تمامی وزیران است باید با دقت بیشتر صورت گیرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2900 پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد گفت: یکی از دغدغه های ما در بودجه که مسایلی را هم به وجود آورد این بود که بودجه به بخشی از طرح های خاص اختصاص پیدا کند یا اینکه به صورت علی السویه یک بخشی از بودجه را به هر طرح اختصاص داده و آن را در بین همه طرح ها تقسیم کنیم. لذا تسریع در بهره برداری از طرح ها به مراتب برای ما اهمیت بیشتری دارد و این که به طرح های باقی مانده اضافه کنیم.

وی یادآوری کرد که سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای دولت در آینده با مطالعه و دقت بیشتر انجام خواهد شد.
وی در ادامه درباره اقداماتی که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تاکنون انجام داده است، گفت: اصلاح لایحه بودجه 92 را در دستور کار داشتیم و سپس طبق چارچوب قانون و زمانبندی مشخص شده لایحه بودجه 93 را تقدیم مجلس کردیم.

وی با بیان اینکه این معاونت سناریوها و حالت های مختلفی برای خود برنامه ریزی کرده است که تا در شرایط مختلف بتواند تصمیم گیری کند، گفت: یکی از اقداماتی که ما در دستور کار خواهیم داشت مقدمات برنامه ششم در جهت تعادل و توازن بخشی میان استانهای مختلف خواهد بود.

سخنگوی دولت توضیح داد: امروز تفاوت ها و اختلافات زیادی میان استانها وجود دارد و ما در صدد هستیم که با یک کار علمی و پژوهشی این تفاوت ها را شناسایی و بر اساس آن برنامه ششم را در دستور کار قرار دهیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از ابتدا با یک برنامه منسجم و از پیش تعیین شده کارش را آغاز کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که برنامه دولت برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی چیست؟ گفت: ما این هدف را از دو طریق دنبال می کنیم که مسیر اول از طریق بهبود فضای کسب و کار است که باید آن را مناسب کرده و از منابع و تسهیلات خارجی در لایحه بودجه 93 استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از منابعی که ما را از رکود خارج می کند سرمایه گذاری و استفاده از تسهیلات خارجی است که  این امر ربطی به توافقنامه ژنو ندارد.

نوبخت در پاسخ به این سئوال که آیا برای رفع ممنوع الخروجی برخی چهره های اصلاح طلب و سید محمد خاتمی اقدامی صورت گرفته است، گفت: این در حوزه قوه مجریه نیست و باید از مسئولان دیگر در این مورد سئوال بپرسید.


 وی همچنین در مورد احیای سازمان مدیریت و در پاسخ به این سوال که چرا دولت لایحه ای برای احیای این سازمان به مجلس نداده است گفت: با توجه به اختیاراتی که مطابق قانون اساسی به رئیس جمهور داده شده است می تواند این این سازمان را احیا کند و نیازی به اجازه قانونی نیست .
 
وی تصریح کرد: در عین حال مجلس در راستای همکاری با دولت طرحی را در این زمینه به تصویب رسانده است که به شورای نگهبان رفته و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو : اعلام آمادگی اروپا برای لغو پیش از موعد تحریم