اعراب، خریدار زنان آسیایی! : در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی، تعداد ...


در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی، تعداد دفعات فروش و انتقال نامشروع زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشمگیری داشته است. خبرگزاری فارس: در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی، تعداد دفعات فروش و انتقال نامشروع زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشمگیری داشته است.

 در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی تعداد فرزندان نامشروع و انتقال زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشم‌گیری داشته است.

 این مرکز تعداد فرزندان نامشروع را در سال 1989، 7/12 درصد و در حال حاضر 31 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در قرقیزستان و در کشورهای دیگر منطقه نیز افزایشی قابل توجه داشته است.

این مرکز اعلام کرد که بحران اقتصادی و تضعیف روابط خانوادگی در ازبکستان باعث شده که برخی تجارت زنان و دختران را به کشورهای عربی منبع درآمد قرار داده و در واقع نان فاجعه را می‌خورند.

در تاجیکستان زنان به خاطر اینکه در آینده وارد یک شغل دولتی با دستمزد پایین شوند این راه را برای تأمین هزینه تحصیلی انتخاب کرده و فکر عواقب فرزند نامشروع را نمی‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش یک پایگاه خبری قرقیزستان از رسوایی اخلاقی سربازان آمریکایی مستقر در ماناس قرقیزستان در اعزام دختران و زنان قرقیزی برای استفاده نامشروع سربازان آمریکایی در افغانستان خبر داده بود.

در همین حال، آمارها نشان می‌دهد در کشورهای آسیای مرکزی خودکشی مردان نیز افزایش قابل توجهی داشته و یکی از علل این موضوع، بحران اقتصادی است.

این مرکز با هشدار این مسأله که اگر این رویه ادامه یابد، جامعه زنان و دختران ما به چالشی غیر قابل جبران خواهند افتاد، تصریح می‌کند که با آموزش صحیح باید از ادامه این فاجعه جلوگیری کرد.


ویدیو : اعراب، خریدار زنان آسیایی!