اعتراف قاتلان جوان 22 ساله پس از 11 سال : از قتل جوان 22 ساله‌ای که 11 سال ...


از قتل جوان 22 ساله‌ای که 11 سال پیش در جریان سرقت وانت نیسان گرفتار نقشه هولناک دزدان جنایتکار شده بود، فاش شد. روزنامه ایران: از قتل جوان 22 ساله‌ای که 11 سال پیش در جریان سرقت وانت نیسان گرفتار نقشه  هولناک دزدان جنایتکار شده بود، فاش شد.

این قتل که در سال 82 رخ داده بود در حالی کشف شد که پلیس آگاهی استان گلستان در تعقیب زورگیران طلاها و اشیای قیمتی زنان و کودکان در شهرهای شرقی استان گلستان بود. تحقیقات گسترده کارآگاهان نشان داد سرقت‌ها با خودرویی مسافرکش در شهرهای گنبدکاووس، گالیکش، کلاله و اطراف انجام می‌گیرد و در همه آنها راننده، مسافران را در بین مسیر به مکان‌های خلوت می‌برد سپس با تهدید اموال آنها را  به سرقت می برد.

پس از چند سرقت مشابه پلاک خودروی دزدان به دست آمد که یکی از طعمه‌ها آن را یادداشت کرده و در اختیار پلیس قرار داده بود. با به دست آمدن شماره خودرو، بررسی سیستم الکترونیکی پلیس راهور مشخص کرد راننده یک بار در مسیری توسط پلیس جریمه و برگ جریمه نیز تسلیم وی شده است. با فراخوانده شدن صاحب گواهینامه به پلیس آگاهی مشخص شد گواهینامه وی به سرقت رفته و خود نیز قربانی یکی از همین زورگیری‌ها بوده است.

طبق ادعاهای این مرد در سال 82 دو مرد  35 تا 40 ساله نیسان وی را برای جابه‌جایی بار دربست کرایه کرده بودند اما در نیمه‌های مسیر و در یکی از خیابان‌های خلوت و فرعی با تهدید چاقو و قمه خودرو را از وی گرفته و دست و پایش را بسته و خودرو را به سرقت برده بودند. این دو دزد دقایقی بعد به خاطر تمام شدن بنزین خودرو متوقف شده و نیسان را جا می‌گذارند و فرار می‌کنند. اگرچه در همان سال دزدان با چهره‌نگاری توسط این مرد شناسایی و پلیس آنها را دستگیر می‌کند اما با گرفتن رضایت آزاد شده‌اند.

با شناسایی دو دزد حرفه‌ای، پلیس  احتمال داد با یک باند زورگیر خودرو  مواجه است که باعث بازبینی پرونده‌هایی شد که از سال 82 در حوزه شهرهای استان گلستان رخ داده بود. در یکی از این پرونده‌ها جوان 22 ساله‌ای از اهالی روستاهای توابع گنبدکاووس که دست و پای او را بسته بودند با ضربات چاقو و به علت خونریزی شدید پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخته و بعد از آن خانواده قربانی از گم‌شدن نیسان آبی رنگ وی به  پلیس خبر داده بودند.

با توجه به شناسایی دزدان و اینکه یکی از آنان در مرخصی از زندان متواری شده و دیگر برنگشته بود شناسایی مخفیگاه وی توسط تیمی از کارگاهان پلیس انجام شد و بعد از شناسایی زندانی فراری پلیس دریافت او با نام مستعار با خانواده‌اش در حاشیه شهر گنبدکاووس زندگی می‌کند و دزد دیگر نیز در مشهد است. به این ترتیب یک گروه از پلیس آگاهی گلستان به مشهد اعزام شدند و در دو عملیات همزمان هر دو دزد را در گنبدکاووس و مشهد دستگیر کردند.

سرهنگ «محمدرضا اکبری» رئیس پلیس آگاهی گلستان در این خصوص به خبرنگار ایران گفت: این دزدان ابتدا منکر سرقت‌ها می‌شدند اما با اعتراف به سه زورگیری وانت‌های نیسان، از قتل پسر 22 ساله پرده برداشتند که به خاطر مقاومت در برابر  آنها ضربه چاقویی به پهلوی وی زده‌ و رهایش کرده و وانت نیسان وی را به سرقت برده بودند. دزدان در هر سرقت نیز نیسان‌های سرقتی و دیگر اموال را به افغانستان برده و در آنجا می‌فروختند. سرهنگ اکبری افزود: این باند زورگیری و سرقت به عنف در ابتدا چهار مرد بودند که یکی از آنها در جریان یک سرقت مسلحانه در زمان درگیری با پلیس در سال 89 کشته شد و سه عضو دیگر نیز تحت تعقیب بودند.

یکی از این دزدان خطرناک با 20 سرقت طلا و هفت بار سرقت مسلحانه 21 سال محکومیت داشته، دیگری نیز تا سال 99 حبس دارد، سومین عضو نیز به اتهام سرقت روانه زندان شده اما عفو خورده و از زندان آزاد می‌شود. این مجرمان اکنون به علت قتل، آدم‌ربایی و سرقت در بازداشت به سر می‌برند تا حکم نهایی آنها صادر شود.


ویدیو : اعتراف قاتلان جوان 22 ساله پس از 11 سال