اعتراف اوباما: ما شکنجه کردیم : اخبار بین الملل - اعتراف اوباما: ما شکنجه کردیم اوباما ...




اخبار بین الملل - اعتراف اوباما: ما شکنجه کردیم

اوباما که در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید سخن می گفت ادامه داد: امیدواریم چنین چیزی در آینده تکرار نشود. آمریکا به اقداماتی مغایر با ارزش هایش دست زد.

اوباما اعتراف کرد آمریکا تعدادی از افراد بازداشتی پس از حوادث 11 سپتامبر را شکنجه کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش پس از حوادث 11 سپتامبر از خطوط قرمز عبور و اعضای بازداشتی مظنون به فعالیت های تروریسم را شکنجه کرد.

اوباما گفت: هنگامی که برخی شیوه های تند بازجویی را به کار گرفتیم شیوه هایی که هر فرد پاک و سالمی آن را شکنجه می داند پس ما از خطوط قرمز عبور کردیم.

او که در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید سخن می گفت ادامه داد: ما به عنوان یک کشور، مسؤولیت این موضوع را برعهده می گیریم و امیدواریم در آینده تکرار نشود. آمریکا به اقداماتی مغایر با ارزش هایش دست زد.

غرق مصنوعی یکی از شکنجه ها علیه افراد بازداشت شده در زندان پایگاه گوانتانامو آمریکا

اوباما , باراک اوباما , میشل اوباما


اوباما خطاب به خبرنگاران گفت: به بسیاری از اقدامات صحیح دست زدیم اما انسان هایی را شکنجه کردیم.

این سخنان اوباما، اعتراف عالی ترین مقام آمریکایی درباره موضوع شکنجه در زندان گوانتانامو است.

سخنان اوباما در حالی مطرح می شود که قرار است به زودی کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا درباره شیوه های بازجویی سازمان اطلاعاتی امنیتی مرکزی آمریکا (سیا ) در بین سال های 2002 تا 2006 یعنی در دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر فاش شود.
 
در این گزارش حدود 700 صفحه ای از تعامل بازجویان سیا با افراد مظنون به فعالیت های تروریستی انتقاد شده است. در این گزارش تاکید شده برخلاف سخنان مقامات سیا، شیوه های خشونت آمیز بازجویی مانع از وقوع حملات تروریستی جدیدی نشده است.

اشاره اوباما به رفتار بازجویان با بازداشت شدگان در زندان گوانتانامو است.

آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر 2001، شماری از افراد غیرآمریکایی را در مناطق مختلف جهان به ظن ارتباط با فعالیت های تروریستی، بازداشت و به زندان گوانتانامو منتقل کرد.

این زندان در پایگاه نیروی دریایی ارتش آمریکا در بخشی از خاک کوبا ایجاد شده است.

 

نامه احمدی نژاد به اوباما , دختر اوباما , اعتراف


آمریکا این افراد را تحت عنوان "افراد متخاصم غیرنظامی" تحت بازداشت دارد. دولت آمریکا معتقد است به دلیل اینکه این افراد، نظامی نیستند پس شامل حقوق اسرای جنگی نمی شوند. همچنین چون آنها تابعیت آمریکایی ندارند و در خاک آمریکا دستگیر یا زندانی نشدند شامل قوانین آمریکا درباره حقوق زندانیان از جمله تفهیم اتهام، دسترسی به وکیل در مراحل بازجویی و حق محاکمه سریع و عادلانه نمی شوند.

علاوه بر این در بازجویی از این افراد، شیوه هایی به کار گرفته شده که استفاده از آنها در زندان های آمریکا به لحاظ قانونی غیرممکن است. فعالان حقوق بشر این شیوه های بازجویی را شکنجه می دانند.

از جمله این شیوه ها را می توان غرق مصنوعی دانست.

شمار زیادی از این افراد با وجود گذراندن چند سال در زندان گوانتانامو هنوز با تفهیم اتهام یا محاکمه روبه رو نشده اند.

تعطیلی زندان گوانتانامو نیز یکی از وعده های انتخاباتی باراک اوباما بود ولی هنوز محقق نشده است.
 اخبار بین الملل - عصرایران


ویدیو : اعتراف اوباما: ما شکنجه کردیم