اعتراض به دولت بازی در لادن : از سوی نمایندگان مجلس مطرح شداعتراض به دولت بازی ...



حزب بازی دولت در کشور , اعتراض دولت افغانستان به پلیس شیراز , لادن مستوفی در چه فیلم هایی بازی کرده

از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد
اعتراض به دولت بازی در لادن

روزنامه بهار نوشت:

«از پاستور به نارمک اسباب‌کشی می‌کنم.» این آخرین وعده محمود احمدی‌نژاد در سمت رییس دولت دهم بود که البته مانند همه وعده‌هایش عملی نشد.

محمود احمدی‌نژاد پاستور را ترک کرد اما به‌جای نارمک یک راست به سمت ونک رفت تا در دفتر جدیدش مستقر شود، دفتری که با توجه به روحیات منحصربه‌فرد او مقر رخدادهای جنجالی است.

حال یک ماهی از اتمام دولت‌ محمود احمدی‌نژاد گذشته و او که بنا داشت دفتری با نام «دفتر رییس‌جمهوری سابق» داشته باشد این روزهایش را در «لادن» و کنار «اسفندیارش» می‌گذراند.

 

اگرچه در حال حاضر دفتری به‌طور رسمی به نام «دفتر رییس‌جمهوری سابق» وجود ندارد، اما محمود احمدی‌نژاد و بازماندگان دولت دهم سعی می‌کنند با گذاشتن قرار و مدار و ملاقات‌های رسمی و نیمه رسمی و تشکیل جلسات، هم نام خود را زنده نگه داشته و هم به دفتر رییس‌جمهوری سابق رنگ و بوی رسمی بدهند.

همین چند روز پیش بود که خبرگزاری‌ها از تشکیل جلسات دولتی‌های سابق در ساختمان لادن خبر دادند. جلساتی که طبق خواسته محمود احمدی‌نژاد درست همزمان با جلسات هیات دولت در لادن برگزار می‌شود تا دولتی‌های سابق ضمن دیدار با یکدیگر تجدید خاطره‌ای نیز از دوران دولت‌داری خود داشته باشند.

 

البته ثمره‌هاشمی معتقد است که تشکیل جلسات دولتی‌های سابق در ساختمان لادن یک دورهمی ساده است. او همچنین درباره این‌که این جلسات همزمان با جلسات هیات دولت پاستور در لادن برگزار می‌شود گفته بود: «بالاخره دوستان دور هم جمع می‌شوند اما این به آن معنا نیست که همزمان با جلسات هیات دولت این جلسات در ساختمان لادن برگزار شود.»البته ثمره‌هاشمی در سایه عمل کردن دولتی‌های سابق را در قالب حزب شایعه خواند و ترجیح داد بیشتر وارد این موضوع نشود.

 

سیدمحمد حسینی هم تشکیل جلسات ساختمان لادن را صرفا یک «دید و بازدید» عنوان کرده و به «فارس» گفته بود: «این جلسات بیشتر دید و بازدید است و اگر افراد اخبار و اطلاعاتی داشته باشند در این جلسه مطرح می‌کنند. محور بحث جلسات ساختمان لادن اخبار و اطلاعات روز جامعه است که افراد در این جلسات مطرح می‌کنند.» حال ساختمان لادن مرکز توجه منتقدان قرار دارد و منتقدان با نگاهی نگران به این ساختمان نگاه می‌کنند و منتظر خروج جنجالی‌ترین اخبار از این ساختمان هستند.

احمدی‌نژاد به‌دنبال منافع
کمال‌الدین پیرموذن، از اعضای فراکسیون رهروان ولایت از جمله افرادی است که از وجود چنین جلساتی در ساختمان لادن ابراز نگرانی کرده و معتقد است که «احمدی‌نژاد با تشکیل جلسات در ساختمان لادن به‌دنبال منافع گروهی و باندی است.»

 

پیرموذن، با اشاره به برگزاری جلسات هیات دولت سابق در ساختمان لادن، به «خانه ملت» گفت: «این‌گونه نشست‌ها نه تنها هیچ نفعی برای کشور ندارد، بلکه برای دولت تدبیر و امید که برگرفته از تبلور اراده ملت است، ایجاد بحران می‌کند.

 

جمع شدن غیرقانونی و خارج از عرف تیم دولت سابق هیچ توجیه قانونی ندارد، در دولت احمدی‌نژاد ارزش پول ملی سقوط کرد و سوداگری رشد یافت، همچنین به اقتصاد مولد و اشتغال‌زا بها داده نشد که این امر افزایش تورم را به همراه داشت.»

پیرموذن مهم‌ترین علت تشکیل جلسات هیات دولت سابق در ساختمان لادن را تقویت روحیه دولتمردان احمدی‌نژاد خواند و گفت: «به‌طور حتم در صورت اجازه و تایید دولت یازدهم، هریک از اعضای کابینه احمدی‌نژاد می‌توانند به‌طور شفاف مسائل و مشکلات را به روشنی مطرح کنند، به‌طور مثال بهمنی رییس اسبق بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرد که یکی از کانون‌های مشکلات اقتصادی بانک ملی بوده است.

 

به هیچ‌وجه نشست و برگزاری جلسات دولت سابق در شرایطی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرده با آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکنونات ملت و آموزه‌های علوی سازگار نبوده و در شأن یک رییس‌جمهوری نیست که بخواهند امکانات دولتی را تصاحب کنند. قوه‌مجریه باید هرچه سریع‌تر تمام اموال دولتی را از آن‌ها پس بگیرد، همچنین مجلس هم باید فقط به فکر منافع مردم بوده و در این‌باره با دولت تعامل کند.»

تشکیل جلسه در لادن منع شرعی دارد
تشکیل جلسات دولتی‌های سابق و استفاده از بیت‌المال در حالی است که حسین سبحانی‌نیا معتقد است: «تشکیل جلسه در ساختمان لادن که متعلق به اموال دولت است، جز برای انجام امور ضروری کشور جایز نیست و منع شرعی دارد.»

 

عضو هیات‌رییسه مجلس در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور اعضای دولت سابق در ساختمان لادن، گفت: «صرف ارتباط اعضای دولت قبلی با یکدیگر فی نفسه منع و اشکالی ندارد و طبیعی است افرادی که چند سال با هم کار کرده‌اند، ارتباطات قبلی خود را حفظ کنند.

 

انعکاس تشکیل جلسات هیات دولت سابق در رسانه‌ها، مشابه آنچه این افراد در سال‌های قبل یعنی زمان حضور در پاستور داشته‌اند، ذهنیت خوبی را برای جامعه ایجاد نمی‌کند، از این‌رو این افراد اگر می‌خواهند جلساتی داشته باشند باید در جای دیگری برگزار شود.

 

من با اصل استفاده رییس‌جمهوری قبلی از یک دفتر مخالف نیستم و از اساس خوب است که روسای جمهوری قبلی دارای متانت و شأنی باشند و امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد اما این امکانات باید در جهت استحکام نظام و وحدت جامعه باشد.»

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: «اگر شبهه تفرقه و اختلاف در این راستا صورت گیرد به هیچ‌وجه استفاده از آن دفتر و برگزاری آن نشست‌ها جایز نیست و آثار منفی از خود به جای می‌گذارد.»

 

اظهارنظرهای موافق و مخالف با ایجاد شرط و شروط برای برگزاری جلسات در حالی است که دولتی‌های سابق بدون توجه می‌خواهند جایگاه خود را در ساختمان لادن حفظ کنند. ساختمانی که نشان می‌دهد در آینده سرچشمه خبرهای داغی خواهد بود./روزنامه بهار


ویدیو : اعتراض به دولت بازی در لادن