اعتراض به آزادی ۲۰۰۰ قاچاقچی شیشه :       رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ...



 

 

درمانگاه شهرک آزادی در بلوار شیشه مینا , سینما آزادی , ربات شیشه شور

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با انتقاد شدید از خلأ قانونی موجود در كشور درباره دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی گفت: در ۴۵ روز گذشته ۲ هزار و ۷۴ نفر در رابطه با مواد مخدر صنعتی دستگیر، اما بار دیگر آزاد شده‌اند.



اشاره به این واقعیت تلخ از سوی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حالی صورت می‌گیرد كه وی در بخش دیگری از اظهارات خود در یك نشست خبری، از كاهش قیمت مواد مخدر صنعتی (شیشه) از ۱۲۰ میلیون در هر كیلو به ۱۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.



این خبرهای نگران‌كننده نیازمند توجه جدی مسوولان كشور در همه قواست تا قوانین بازدارنده و مجازات‌های متناسبی برای مواد مخدر صنعتی تصویب و اجرا كنند.


این اظهارات سردار حسین‌زاده از سوی طاها طاهری جانشین دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تایید شده است. طاهری روز گذشته با انتقاد از روند كند رسیدگی به قانون جامع مبارزه با مواد مخدر گفت: تاخیر در تصویب این قانون بویژه در مورد مواد مخدر صنعتی منجر به سوءاستفاده مجرمان و مخدوش جلوه دادن چهره ایران در میان سایر كشورها شده است.



وی در گفتگو با مهر افزود: قانون فعلی یك نقص جدی در بخش مواد مخدر جدید دارد و چون این قانون مصوبه مجمع تشخیص مصلحت بود قرار شد اصلاحیه‌های مورد نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر بار دیگر در مجمع بررسی شود.



جانشین دبیر كل مبارزه با موادمخدر ادامه داد: روند رسیدگی به تصویب این قانون بسیار كند است، به نحوی كه هفته پیش تنها یك ماده در زمینه مواد روانگردان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد و ستاد مبارزه با موادمخدر نیز اعتراض خود را در این زمینه عنوان كرده است.



وی افزود: انتظار ستاد مبارزه با موادمخدر از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است كه به موضوع موادمخدر كه مرتبط با امنیت كشور بوده و در امنیت اجتماعی و روند توسعه و حیات اجتماعی كشور تاثیرگذار است، مانند سایر قوانین رسیدگی كند.



موضوعات مورد اشاره رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و قائم‌مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در حالی در قاب رسانه‌ها جای گرفته كه نیروی انتظامی درصدد است با اجرای طرح‌ امنیت اجتماعی از جمله دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در محله‌های تهران به دغدغه‌های مردم پاسخ مناسب ارائه كند، اما واقعیت این است تا زمانی كه قانون جامع و كامل برای مجازات‌های بازدارنده در خصوص تولیدكنندگان و توزیع‌كنندگان شیشه و دیگر انواع مواد مخدر صنعتی كه جوانان را هدف قرار داده‌اند، ارائه نشود، تمام تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند و هر روز شاهد افزایش این نوع مجرمان خواهیم بود كه در سال گذشته ۱۸ هزار نفر از آنها دستگیر شدند و در ۴۵ روز گذشته نزدیك به ۳۰۰۰ نفر دستبند زده شدند و این آمار قطعا تا پایان سال سیر صعودی خواهد داشت.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به خلأ قانونی درخصوص دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی در كشور اظهار كرد: طی ۴۵ روز گذشته دو هزار و ۷۴ نفر در رابطه با مواد مخدر صنعتی دستگیر اما بار دیگر آزاد شده‌اند.



سردار حمیدرضا حسین‌آبادی روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این‌كه هیچگونه برخوردی با قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی در كشور صورت نمی‌گیرد، افزود: طی ۴۵ روز گذشته ۲۰۱ كیلوگرم مواد مخدر شیشه و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قـرص روانگـــردان از سوی پلیس كشف و ۷ آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی شناسایی شد كه این موضوع وضعیت بسیار بدی را در كشور نشان می‌دهد.



به گفته وی، طی ۴۵ روز گذشته ۲ هزار و ۷۴ نفر در رابطه با مواد مخدر صنعتی (شیشه) دستگیر شدند، اما تمام این افرادی كه دستگیر شده‌اند به دلیل خلأ قانونی آزاد شدند.



این مقام پلیس تاكید كرد: پلیس با توجه به وظایف خود در صورت مشاهده جرم مشهود اقدام به دستگیری مجرمان می‌كند كه حمل مواد مخدر هم جرم مشهود محسوب می‌شود، اما برای مواد صنعتی شیشه و برخورد با این موضوع، قانونی در كشور وجود ندارد.



● كشف ۶ كارگاه تولید شیشه

حسین‌آبادی با بیان این‌كه در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی برخورد با توزیع‌كنندگان و فروشندگان مواد مخدر در دستور كار پلیس قرار گرفته است، اظهار كرد: طی هفته گذشته یك‌هزار و ۸۷۱ نفر در ۱۰ كلانشهر توسط پلیس دستگیر شدند و ۲ هزار و ۱۲۶ كیلوگرم انواع مواد مخدر و همچنین ۵۶۱۵ عدد قرص روانگردان و ۶ كارگاه خانگی تولید مواد مخدر شیشه توسط پلیس كشف شد.



وی ادامه داد: در طول ۴۵ روز گذشته نیز ۵۶ هزار و ۵۰۰ كیلوگرم انواع مواد مخدر در سراسر كشــور كشف شد كه ۴ هزار و ۲۲ كیلوگرم هروئین، ۳۴۴ كیلوگرم مرفین، ۴۲ هزار و ۹۶۹ كیلوگرم تریاك، ۷ هزار و ۱۲۲ كیلوگرم حشیش و ۸۶۷ كیلوگرم سایر موارد بوده است.



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: طی ۴۵ روز گذشته ۶۹۶ باند مواد مخدر در كشور شناسایی و متلاشی شد كه بر این اساس از اول سال جاری ۲۳ هزار و ۷۳۲ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: طی یك هفته گذشته دو شبكه اصلی مواد مخدر از سوی پلیس متلاشی شد كه از یك شبكه نزدیك به ۲۵۰ كیلوگرم تریاك و ۱۰۰ كیلوگرم حشیش و از شبكه دیگر ۳۵۰ كیلوگرم تریاك كشف شد.



● ترانزیت شیشه به خارج از كشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه كرد: با انجام ۳ ماه كار اطلاعاتی اعضای اصلی این باندها كه اقدام به ترانزیت مواد مخدر شیشه به آسیای میانه می‌كردند، دستگیر شدند كه بر این اساس دو سرشبكه و ۹ نفر از رابطان و تا كنون ۳۲ نفر از حاملان مواد روانگردان شیشه دستگیر شده‌اند.



به گفته وی، اعضای این باند ۱۲۰ نفر را به كشورهای مالزی و اندونزی به منظور حمل مواد مخدر هدایت كرده بودند كه بیشتر این افراد در كشورهای مذكور شناسایی و دستگیر شدند و از آنها ۶۳ كیلوگرم مواد مخدر شیشه كشف شده است.



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در رابطه با شگرد این قاچاقچیان هم اظهار كرد: پلیس از این قاچاقچیان حوله آغشته به شیشه و ژاكت آغشته به مواد مخدر شیشه و همچنین مواد مخدری كه در قالب ظرف‌های شامپو توسط مسافران حمل می‌شد كشف كردند.



وی با اشاره به این‌كه این باند نزدیك به یك‌سال است كه كار تولید و ترانزیت مواد مخدر شیشه را برعهده داشته خاطرنشان كرد: اعضای این باند در محلات جنوب شهر تهران همچون قلعه‌حسن‌خان، نواب و غیره با شناسایی افراد بیكار و تطمیع آنها با پرداخت دو تا سه میلیون تومان با هزینه خود این افراد را به منظور حمل مواد مخدر به كشورهای مالزی و اندونزی می‌فرستادند.



سردار حسین‌آبادی اضافه كرد: در حال حاضر حدود ۱۰۷ نفر از اتباع ایرانی در زندان‌های اندونزی، ۷۵ نفر در زندان‌های مالزی و ۸۷ نفر در زندان‌های تایلند به دلیل حمل مواد مخدر صنعتی هستند.



وی افزود: متاسفانه قاچاقچیان مسیر جدیدی را برای ترانزیت مواد مخدر به‌وجود آورده‌اند كه انتقال مواد مخدر از طریق مرزهای هوایی تركیه صورت می‌گیرد كه در این راستا ۲۹ نفر از اتباع ایرانی كه اقدام به حمل مواد مخدر صنعتی كرده بودند توسط پلیس تركیه دستگیر شدند.



این در حالی است كه تعدادی از ایرانیان هم به دلیل حمل مواد مخدر صنعتی در ارمنستان و آذربایجان بازداشت شده‌اند.



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد:‌به دلیل خلأ قانونی در رابطه با مواد مخدر صنعتی قاچاقچیان در این رابطه جری شده و شرایط ناگواری را برای كشور به وجود آورده‌اند كه در این رابطه متكی، وزیر امور خارجه نامه‌ای را به نیروی انتظامی و قوه قضاییه ارسال كرده و از این وضعیت ابراز نارضایتی كرده است.


● شیشه ارزان شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان كرد: در سال ۸۶، ۴۲ كیلوگرم مواد مخدر شیشه از سوی پلیس كشف شد كه این آمار در سال ۸۷به ۲۶۵ كیلوگرم مواد مخدر شیشه رسید و در سال گذشته هم ۹۵۱ كیلوگرم مواد مخدر شیشه در كل كشور كشف شد كه متاسفانه این آمار طی ۴۵ روز گذشته ۲۵۱ كیلوگرم بوده است.



به گفته وی، در سال گذشته قیمت ماده مخدر شیشه به ازای هر كیلوگرم حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود كه در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه كرد: در سال گذشته ۱۸ هزار نفر در رابطه با ماده مخدر شیشه از سوی پلیس دستگیر شدند كه متاسفانه این آمار طی ۴۵ روز گذشته بیش از ۲ هزار نفر بوده است و اگر این خلأ قانونی در رابطه با مواد مخدر صنعتی برطرف نشود، وضعیت كشور در این رابطه بدتر خواهد شد.



وی ادامه داد: متاسفانه خلأ‌های قانونی در كشور باعث شده كه سازمان‌های بین‌المللی، ایران را در زمره كشورهای تولیدكننده مواد مخدر صنعتی قرار دهند.



● ۳ سال انتظار برای بررسی قانون

وی با تاكید بر این‌كه تصویب نشدن قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی مشكل اصلی در این رابطه است، افزود: قانون مبارزه با مواد مخدر حدود ۳ سال است كه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت آرام در روند بررسی قرار دارد؛ این در حالی است كه مواد مخدر صنعتی در كشور به سرعت افزایش می‌یابد..../ نقد : جام‌جم آنلاین

 

 

 

 


ویدیو : اعتراض به آزادی ۲۰۰۰ قاچاقچی شیشه