اعتراض اعضای عرب ائتلاف ضد داعش به آمریکا : دبکا فایل نوشت: اعضای عرب ائتلاف ...



اعضای ایرانی داعش , مادر داعش رای نیاورد اوباما آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود  , روسیه آمریکا با داعش همدست است

دبکا فایل نوشت: اعضای عرب ائتلاف آمریکا بر ضد دولت اسلامی دچار اختلاف شده اند و به دلیل همکاری ایران در این زمینه به فکر خروج از این ائتلاف هستند.

به گزارش تیک ، گروهی از کشورهایی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سپتامبر گذشته برای تهاجم هوایی بر ضد مواضع داعش در عراق و سوریه گرد هم آورده بود، دچار اختلاف شده اند.

مقامات آمریکایی اذعان کردند از اوایل ماه دسامبر پس از آن که یک بمب افکن اردنی در مقر دولت اسلامی در سوریه سقوط کرد و معاذ الکساسبه، خلبان آن گروگان گرفته شد، امارات حملات هوایی خود را متوقف کرده است.جلادان دولت اسلامی وی را زنده زنده سوزاندند و این هفته فیلم آن را منتشر کردند.

گرچه امارات، اردن، عربستان، عراق و بحرین از ابتدا به این ائتلاف ملحق شدند اما بسیاری از ناظران بر این عقیده اند که مشارکت آنها بیشتر سمبلیک است. عراق نیروی هوایی قابل توجهی ندارد و ارتش آن در مواجهه با نیروهای دولت اسلامی گریخته اند، عربستان تعداد ناچیزی از هواپیماهای خود را برای این کار اختصاص داده است در حالی که بحرین اصلا نیروی هوایی ندارد. امارات بزرگترین و مدرن ترین نیروی هوایی را در منطقه خلیج فارس دارد و بنابراین عقب نشینی آن ضربه بزرگی به تلاش های آمریکا برای مقابله با دولت اسلامی وارد می کند.

امارات بیش از یک ماه است که از ائتلاف کنار کشیده است و این تصمیم را پس از اسارت خلبان اردنی گرفت زیرا به این نتیجه رسید که برای نجات خدمه هوایی که هواپیماهای آنها در منطقه دشمن سقوط کنند هیچ پرسنل و امکاناتی وجود ندارد. نزدیک ترین پایگاه آمریکا برای این اقدام در کویت واقع است که بسیار دورتر از آن است که در صورت سقوط هواپیما برای نجات خدمه آن بتوان به موقع اقدام کرد. این مهمترین دلیل نگرانی همه خدمه هوایی است که در حملات ائتلاف شرکت می کنند.

این چهار کشور عرب منطقه خلیج فارس حاضر در ائتلاف به رهبری آمریکا تردیدهای عمیق دیگری نیز دارند و آن مشارکت روز افزون ایران در این جنگ و همکاری در حال افزایش این دو قدرت در انجام عملیات جنگی به خصوص در عراق در مقایسه با همکاری واشنگتن با کشورهای عرب عضو این ائتلاف است.

علاوه بر ابوظبی، ریاض نیز نگران است که همکاری ایران و آمریکا بر ضد دولت اسلامی موجب شود دولت اوباما درها را به روی ایران برای پیشبرد آمال های آن در منطقه باز کند.

آنها به شدت با سیاست اوباما در این زمینه مخالف هستند و اکراه دارند قدرت هوایی خود را برای حمایت از سیاست های اوباما در اختیار وی بگذارند. بنابراین، نه فقط امارات بلکه همه کشورهای عرب منطقه خلیج فارس ممکن است بدون سر و صدا از ائتلاف آمریکا بر ضد دولت اسلامی خارج شوند.


 اخبار سیاست  خارجی  - تیک 


ویدیو : اعتراض اعضای عرب ائتلاف ضد داعش به آمریکا