اعتبار وارانتی، 10 سال پس از فروش آخرین خودرو! : براساس یک قانون جدید، شرکت ...



آخرین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو 206 , آخرین نحوه فروش ایران خودرو , فروش اقساطی خودرو

براساس یک قانون جدید، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو حداقل تا 10 سال پس از فروش آخرین دستگاه از مدل خودروی مربوطه، موظف به تامین قطعات یدکی آن است.

 خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای مدت زمان معینی پس از فروش خودرو موظف به تضمین سلامت خودرو، تحت عنوان دوره گارانتی یا ضمانت هستند.

مدت زمان گارانتی خودروهای داخلی معمولا دو سال و خودروهای وارداتی معمولا تا پنج سال است که در این مدت عرضه‌کننده خودرو موظف به رفع عیب خودرو به صورت رایگان است.

فراتر از دوره گارانتی اما براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو موظفند خدمات تعمیر و تامین قطعات یدکی خودروهای عرضه شده از سوی خود را تا حداقل 10 سال پس از فروش آخرین دستگاه از آن مدل خودرو، تامین کنند.

در این زمینه در ماده 37 این قانون قید شده است:" حداقل مدت زمان تعهد خدمات (وارانتی) شامل تامین کلیه قطعات یدکی و ارایه خدمات تعمیرات به مدت حداقل ده سال بعد از فروش آخرین دستگاه خودرو از نوع و مدل مربوطه توسط عرضه‌کننده است".

همچنین در ماده 38 این قانون تاکید شده است:" در دوران تعهد، عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگی‌های مجاز موظف به پذیرش کلیه خودرو‌های تحت مسئولیت هستند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو : اعتبار وارانتی، 10 سال پس از فروش آخرین خودرو!