اظهار نظر جدید عراقچی درباره نتیجه مذاکرات :  اخبار سیاست خارجی - عراقچی :اراده ...



عکس نوشته های جدید درباره خدا برای پروفایل , جوک های جدید درباره سعید طوسی , اخبار جدید درباره مسکن


 اخبار سیاست خارجی - عراقچی :
اراده طرف مقابل بر تعامل باشد نتیجه مذاکرات امیدوارکننده‌ خواهد بود/ بازگشت به پایتخت در طول مذاکرات منوط به شرایط گفتگوهاست

عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: اگر اراده طرف مقابل بر تعامل باشد قطعا نتیجه مذاکرات امیدوارکننده‌تر خواهد بود بنابراین نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید تا زمان مذاکرات صبر کنیم.

"سید عباس عراقچی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در دور جدید گفتگوهای ایران و 1+5 تیم هسته‌ای کشورمان تا پایان موعد مقرر در وین حضور خواهد داشت یا خیر؟ گفت: ما از یازدهم تا پایان تیرماه در وین حضور داریم و با طرف مقابل مذاکره می‌کنیم تا حتی‌الامکان به نتیجه برسیم.

وی افزود: اینکه در این 20 روز "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان یا یک نفر از اعضای تیم هسته‌ای به پایتخت برگردند یا خیر به شرایط بستگی دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

عضو تیم هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید در این دور حساس طرف غربی اراده لازم برای رسیدن به نتیجه نهایی را دارد؟ اظهار داشت: اگر اراده طرف مقابل بر تعامل باشد قطعا نتیجه مذاکرات امیدوارکننده‌تر خواهد بود بنابراین نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید تا زمان مذاکرات صبر کنیم.

شایان ذکر است؛ عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تیم هسته‌ای کشورمان به منظور از سرگیری دور جدید مذاکرات چه روزی عازم وین خواهد شد، گفت:چهارشنبه همین هفته تهران را به مقصد وین و به منظور آغاز دور جدید گفتگوهای ایران و 1+5 ترک می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اینکه آیا در این دور" کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار کاری خواهند داشت یا خیر، اظهار داشت: کارها مطابق روال گذشته در این دور نیز انجام می‌شود.
 
عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا در این دور دیدارهای دو جانبه نیز برگزار خواهد شد یا خیر تصریح کرد:فعلا برای دیدارهای دو جانبه برنامه‌ای نداریم.

گفتنی است؛ دور جدید گفتگوهای ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی از 11 تیرماه در وین اتریش آغاز می‌شود.
 اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبر نگاران
 


ویدیو : اظهار نظر جدید عراقچی درباره نتیجه مذاکرات