اظهارات مهم ظریف درباره رابطه ایران و آمریکا : ظریف در پاسخ به سوالی درباره ...


ظریف در پاسخ به سوالی درباره رابطه ایران و آمریکا گفت: توافق هسته ای به مفهوم حل اختلافات میان ایران و آمریکا نیست. ما فقط توانسته ایم یک مساله را حل کنیم و این به معنای عادی شدن و بهبود روابط نیست. خبرگزاری ایرنا: ظریف در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس ملی پاکستان که در جریان سفر به این کشور برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از اعضای این کمیته درخصوص روابط ایران و عربستان گفت: من از همان اوایل که به عنوان وزیر خارجه ایران منصوب شدم، برای روابط خوب با عربستان اعلام آمادگی کردم. اعتقاد داریم که نه ایران و نه عربستان نمی توانند از معادلات منطقه کنار گذاشته شوند.

وی افزود: ما هرگز نگفته ایم که عربستان نباید در منطقه نقش نداشته باشد. حرف ما این است که همه کشورها باید از راه صحیح برای حل مشکلات و مسایل منطقه کمک کنند. اما عربستان گویا دچار یکی سری نگرانی های خیالی و غیرواقعی است.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر نقش سازنده گفت و گو و مذاکراه برای حل اختلافات و مسایل گفت: در یکی از نشست ها در قطر، حرف خوبی مطرح و گفته شد اگر ایران و گروه 1+5 توانستند با مذاکراه مسایل را حل و فصل کنند، چرا شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس(عربستان، قطر، بحرین، کویت، امارات عربی متحده و عمان ) نتوانند از طریق مذاکراه با ایران، سوء تفاهم ها و اختلافات را حل و فصل کنند.

* توافق هسته ای به معنای بهبود روابط تهران-واشنگتن نیست


ظریف در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده در این نشست گفت که توافق هسته ای به مفهوم حل اختلافات میان ایران و آمریکا نیست. ما فقط توانسته ایم یک مساله را حل کنیم و این به معنای عادی شدن و بهبود روابط نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت احتمالی کنگره آمریکا با توافق هسته ای، گفت که فکر نمی کند کنگره با این موضوع مخالفت کند.


ویدیو : اظهارات مهم ظریف درباره رابطه ایران و آمریکا