اظهارات غرضی كذب محض است : در پی مصاحبة تفصیلی روزنامة قانون با سیدمحمد غرضی ...


در پی مصاحبة تفصیلی روزنامة قانون با سیدمحمد غرضی نامزد یازدهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات وی مبنی بر اتهام قاتل بودن فرزند آیت‌ا... طالقانی اولین رئیس شورای انقلاب و اولین امام جمعة تهران به فرزند ارشد مرحوم آیت‌ا... طالقانی به ابوالحسن طالقانی جوابیه‌ای را به روزنامه فرستادند كه به استحضار خوانند‌گان محترم می‌رسانیم. روزنامه قانون: در پی مصاحبة تفصیلی روزنامة قانون با سیدمحمد غرضی نامزد یازدهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات وی مبنی بر اتهام قاتل بودن فرزند آیت‌ا... طالقانی اولین رئیس شورای انقلاب و اولین امام جمعة تهران به فرزند ارشد مرحوم آیت‌ا... طالقانی به ابوالحسن طالقانی جوابیه‌ای را به روزنامه فرستادند كه به استحضار خوانند‌گان محترم می‌رسانیم. 

اكنون كه پس از برگزاری یازدهمین‌دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی منتخب ملت جناب آقای دكتر حسن روحانی و پیروزی‌های ورزشی مردم كشورمان شادمان هستند و كشور ما نیاز به آرامش و اعتدال دارد تا رئیس جمهور منتخب پس از استقرار در جایگاه ریاست جمهوری بتواند برنامه‌ها و اهداف خود را پیش ببرد، طرح چنین موضوعاتی مناسب نیست و شخص گوینده (محمد غرضی) به دنبال مطرح كردن خود، گهگاهی چنین سخنان بی‌پایه و اساس  (كذب محض) و ضد و نقیض بیان می‌نماید.

چنین شخصی سالیان درازی است كه از جرگة سیاست به دور مانده و با نامزدی انتخابات ریاست جمهوری باز به اذهان عمومی آمد و نظر به اینكه بارها حقیقت مسائل آن زمان مطرح شده و لازم به توضیح مفصل نیست اما با اظهارات  آقای غرضی، اینجانب را بر آن داشت تا خوانندگان و مردم عزیز كشورمان و افكار عمومی با حقیقت مسائل ابتدای انقلاب بیشتر آشنا شده و این جملات سندی باشد تا آیندگان بیشتر با شخصیت‌های  انقلاب آشنا شوند.


ماجرای دستگیری اینجانب و برادرم مجتبی را با اینكه بارها از ابتدای انقلاب تاكنون در جراید و رادیو و تلویزیون بیان شده بازهم برای تنویر افكار عمومی بازگویی می‌نمایم. در فروردین ماه سال 1358 درست نزدیك به دو ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت و هنوز نظام جمهوری اسلامی كاملاً مستقر نشده بود. دفتر نمایندگی فلسطین در تهران افتتاح شد. مرحوم آیت‌ا... طالقانی به همین مناسبت پیام تبریكی را آماده و اینجانب و برادرم مجتبی و همسرش را كه به زبان عربی آشنایی داشتند تكلیف نمود كه پیام مزبور را به آن دفتر ببرید.

لازم به ذكر است كه مجتبی طالقانی از سال 53 پس از تحت تعقیب بودن از سوی ساواك به خارج از كشور گریخته و بعد از پیروزی انقلاب به كشور بازگشته. نامبرده در خارج از كشور جزو هواداران مجاهدین و پس از انشعاب آن سازمان به گروه چپ پیوسته بود. در هنگام حركت به سوی دفتر فلسطین در یكی از خیابان‌های فرعی دكتر شریعتی اتومبیلی كه سرنشینان آن همگی مسلح بودند راه را بر ما بست و بدون هیچ‌گونه مجوزی و ارائه كارتی ما را به سوی كمیته‌ای واقع در خیابان پاسداران هدایت كرد.

اتومبیل مزبور كه ربایندگان آن دو نفر از هواداران مجاهدین به نام‌های اصغر صباغیان و علیرضا آلادپوش بودند و ما را به كمیته‌ای كه مدیریت آن زمان با محسن رفیق‌دوست بود بردند. با توجه به حركت‌های ضد انقلاب در آن مقطع و بی‌اطلاعی خانواده از بازگشت ما موضوع ابعاد وسیعی پیدا كرد به طوری كه با هلی‌كوپتر در جاده‌ها در پی ربوده‌شدگان بودند و در رادیو و تلویزیون با اعلام شماره خودرو از مردم برای این آدم‌ربایی كمك می‌خواستند. لكن تمام تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

 برادر كوچكترم محمدرضا طالقانی با تلاش‌های فراوان محل مورد نظر  كه ما را به آن‌جا برده بودند پیدا كرده و اتومبیل اینجانب را كه در پاركینگ محل مزبور بود مشاهده می‌نماید.وی متوجه می‌شود كه مسئولیت آن محل با شخصی به نام محمد غرضی است. نامبرده یعنی محمد غرضی توسط محمدرضا طالقانی فرزند كوچك آیت‌ا... طالقانی به نزد آیت‌ا... طالقانی برده می‌شود و پس از پرسش‌های گوناگون توسط محمدرضا طالقانی و اطرافیان آیت‌ا... طالقانی و حركات ضد و نقیض غرضی، آیت‌ا... طالقانی و فرزندان و دفتر وی بقیه ماجرا را پی‌گیری و اقرار غرضی به اینكه فرزندان آیت‌ا... طالقانی در كجا زندانی هستند آیت‌ا... طالقانی به علت خودسری‌ها و بی‌قانونی‌ها و با هشدار به اینكه تا موضوع به طور كامل روشن نشود شهر را ترك می‌نماید. بعد از مراجعت آیت‌ا... طالقانی از شهر مسئولین كشور آیت‌ا... خمینی، دولت موقت، شورای انقلاب، دادستان، ریاست كمیته‌ها (آیت‌ا... مهدوی كنی) همگی این بی‌قانونی و خودسری و آدم‌ربایی را محكوم می‌نمایند.

سپس آیت‌ا... طالقانی به اتفاق مرحوم سیداحمد خمینی به قم مراجعت و راه حل مشكلات كشور را در وجود نظام شورایی می‌بیند و سخنرانی مبسوطی را در مدرسه فیضیه می‌نماید. اما دوستان آقای غرضی از جمله آقای بشارتی جهرمی  وزیر كشور دولت سازندگی به دفتر امام می‌روند تا توضیحاتی به ایشان ارائه دهند در آنجا به شورای انقلاب هدایت می‌شوند و درباره ایشان از مركز اسناد استعلام می‌شوند و...


و اما آیا آقای غرضی كه هفده قتل را به فرزند آیت‌ا... طالقانی نسبت داده‌اند می‌تواند اسامی هفده نفر مقتولین را به زبان بیاورد و در دادگاه اسناد و مداركی  ارائه كند؟

برای روشن شدن حقایق بیشتر خوانندگان عزیز را به كتابی كه به همت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی كه نام سازمان مجاهدین خلق از پیدایی تا فرجام انتشار یافته دعوت  می‌نمایم. تا چنانچه ابهامات رفع و حقایق به طور كامل بر همگان از جمله سخنران آشكار شود شاید به خود آید كه گناه و جرم ترور شخصیت افراد بسیار فراتر از ترور فیزیكی آنان مجازات دارد! والعاقبه المتقین.

لازم به توضیح است آقای غرضی همان‌طور كه تأكید كردم اولین بار نیست كه این اظهارات سخیف و دروغی بزرگ را به فرزند مرحوم آیت‌ا... طالقانی نسبت می‌دهند بلكه ایشان در سال 1386 در مصاحبه با ایسنا یكبار دیگر بر اظهارات سخیف خود پافشاری نموده‌اند اما تناقض‌گویی این فرد تا آنجا كه ایشان در اول مهرماه 1386 در مصاحبه با روزنامة اعتماد ملی وقتی خبرنگار از ایشان ماجرای بازداشت فرزندان آیت‌ا... طالقانی را می‌پرسد  ایشان خود را مبرا از ماجرا می‌داند.

 همچنین در مصاحبه مذكور در روزنامة قانون در 92/4/18 وقتی خبرنگار از ایشان در مورد وابستگی به كدام دسته و گروه را می‌كند، ایشان از پاسخ به این سؤال طفره می‌رود و پاسخی نمی‌دهد.

ضمناً محافظان ایشان (آیت‌ا... طالقانی)، در آن زمان عبارت بودند از   مرحوم محمد تركان و جواد بافتی و ...  اشاره‌ای كه آقای غرضی در مورد محافظان ایشان كرده است كذب محض است.


ویدیو : اظهارات غرضی كذب محض است