اطلاعیه پلیس برای فرارسیدن ماه رمضان : نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ...


نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت. پایگاه خبری پلیس: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

 در این اطلاعیه آمده است:

نیروی انتظامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه رحمت، برکت و آموزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می‌نماید و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبول طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز می‌دارد.


معنویت و فضای روح‌بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می‌شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند اما نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را جهت هرچه باشکوه‌تر شدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می‌رساند.

1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، اما باید تمامی کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

2. متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین‌راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

4. امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط مأموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه‌دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی نزدیک افطار و شبهای قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم عزیز و روزه‌داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است؛ لذا تقاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.


ویدیو : اطلاعیه پلیس برای فرارسیدن ماه رمضان