اطلاعیه دادستانی درباره عدم انتشار دفاعیه مدیر روزنامه ایران : ادادستانی تهران ...



ادادستانی تهران با انتشار اطلاعیه ای از عموم دست اندرکاران مطبوعات، نشریات، سایتها و روزنامه ها خواست بموجب قانون از انتشار لایحه دفاعیه اخیر مدیر مسئول روزنامه ایران که روز یکشنبه در دادگاه مطبوعات ارایه شده بود، خودداری نمایند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار لایحه‌ دفاعیه‌ آقای کاوه اشتهاردی، مدیر مسؤول روزنامه ایران، مربوط به محاکمه‌ مورخ 14/9/1389 شعبه‌ی 76 دادگاه کیفری استان تهران و با عنایت به تبصره‌ یک ماده‌ 188 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 1378 که مقرر می‌دارد: «... خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند با حضور در دادگاه از جریان رسیدگی گزارش مکتوب تهیه کرده و بدون ذکر نام یا مشخصاتی که معرف هوی فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی شاکی و مشتکی‌عنه باشد منتشر نمایند تخلف از حکم قسمت اخیر این تبصره در حکم افترا است» و نیز با توجه به بند 6 ماده‌ 6 قانون مطبوعات (اصلاحی 30/1/1379)، انتشار مطالب فوق که متضمن توهین به افراد است، جرم محسوب می‌شود.

این اطلاعیه افزود: لذا مقتضی است مدیران خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها از لایحه‌ دفاعیه‌ مذکور بهره‌برداری ننموده و چنان‌چه در حال استفاده از آن می‌باشند، نسبت به حذف مطلب مذکور اقدام نمایند. بدیهی است تخلف از این دستور پیگرد قانونی به دنبال دارد.../پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران


ویدیو : اطلاعیه دادستانی درباره عدم انتشار دفاعیه مدیر روزنامه ایران