اصول تولد گرفتن، خاطره انگیز و کم هزینه! : می‌خواهیم پیشنهاد‌هایی را به شما ...


می‌خواهیم پیشنهاد‌هایی را به شما والدین بدهیم تا این خاطرات را به بهترین و شیرین‌ترین خاطرات دوران کودکی فرزندتان و جشن آن‌ها را از یک میهمانی ساده با بزرگ‌ترهای سرگردان، به یک جشن فوق‌العاده برای کودکان، تبدیل کنید.
مجله شهرزاد:  اغلب والدین، از همان اولین سال، به دنیا آمدن فرزندشان را جشن می‌گیرند و سعی می‌کنند خاطره آن را برای تمام عمر حفظ کنند. اغلب کودکان هم هرچه بزرگ‌تر می‌شوند، جشن‌های تولد خود را غیر از یکی دو سال اول به خاطر می‌آورند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین خاطرات کودکی‌شان یاد می‌کنند. در این صفحه می‌خواهیم پیشنهاد‌هایی را به شما والدین بدهیم تا این خاطرات را به بهترین و شیرین‌ترین خاطرات دوران کودکی فرزندتان و جشن آن‌ها را از یک میهمانی ساده با بزرگ‌ترهای سرگردان، به یک جشن فوق‌العاده برای کودکان، تبدیل کنید.

تولد خاطره انگیز , خاطره انگیز تولد , هزینه گرفتن مدرک آیلتس

علاقه‌های شخصی کودکان

معمولا کودکان از دو سال به بالا به موضوع وسیله یا شخص خاصی، علاقه خاصی پیدا می‌کنند. شما می‌توانید این علاقه را به‌عنوان تم اصلی تولد انتخاب کنید. ما برای شما، یک ایده داریم؛ کودکان معمولا، به آب‌نبات و شکلات خیلی علاقه دارند. پس همین موضوع را در جشن آن‌ها، برجسته کنید.  بادکنک‌ها معمولا، بخش اصلی تزیینات جشن تولد کودکان هستند. با کمی خلاقیت می‌توانید این بادکنک‌های رنگی را به شکل آب‌نبات های ایستاده، در سالن تولد بچینید. می‌توانید برای تهیه یا سفارش کیک تولد هم با توجه به همان تم اصلی تولد، این‌جا یعنی شکلات و آب‌نبات، کیک را سفارش دهید. بستنی، شیرینی، شکلات، آب‌نبات و...، چیزهایی هستند که شما نباید فراموش‌شان کنید. کاری کنید که فرزندتان، به‌یک‌باره، خود را در سرزمین عجایب و همه خوردنی‌های محبوبش را اطرافش ببیند.

هدیه‌های کوچک


چون تم اصلی شکلات است، می‌توانید با یک ایده ساده، هدیه‌های جذاب و زیبایی را برای کودکانی که به جشن فرزند شما می‌آیند، تهیه کنید. می‌توانید بطری‌های کوچک آب‌میوه یا آب را از مدتی قبل جمع کنید و برای جشن، آن‌ها را با اسمارتیزهای رنگارنگ پر کنید. بطری‌ها را با یک روبان زیبا و یک کارت تشکر از حضور دوستان (نام متولد و روز تولد، همراه یک جمله زیبا و خودمانی؛ البته متناسب با سن کودک) تزیین کرده و به میهمانان کوچک‌تان هدیه بدهید. برای احتیاط، تعداد هدیه‌ها را بیش‌تر از تعداد میهمانان تهیه کنید.

طراحی گروهی


برای این‌که میهمانان، خود را عضو یک گروه بزرگ به نام گروه «جشن تولد» بدانند، می‌توانید برای همه آن‌ها، یک طراحی کوچک گروهی، مانند یک کلاه تولد، در نظر بگیرید. بهتر است به‌جای تهیه این کلاه به‌صورت آماده، آن‌ها را با کمک فرزندتان تهیه کنید و روی همه آن‌ها، نام میهمان و تاریخ تولد کودک‌تان را بنویسید.

بازی گروهی

اگر قرار باشد این میهمانان کوچک، به حال خود رها شوند، شاید نتوانید شعر تولد را هم با آن‌ها و به‌صورت دسته‌جمعی برای فرزندتان بخوانید. بنابراین بهتر است این میهمانی را به‌صورت مخفیانه رهبری کنید. از قبل، برای هر لحظه آن، البته با  توجه به علاقه‌ها و نیازهای کودکانه، برنامه‌ریزی کنید. یک بازی گروهی می‌تواند در چنین میهمانی، هیجان بیافریند. برای مثال، شما، مسیری را با کاغذهای رنگی و در میان بادکنک‌های شکلاتی درست کنید و کودکان، اطراف این راه‌رو بایستند و یک نفر با چشم‌های بسته، از روی آن‌ها عبور کند. بعد، مرحله «حالا بگو زیر پات، چه رنگیه؟» آغاز و این بازی، به ترتیب بین بچه‌ها انجام می‌شود. مراقب باشید کودکان سر نوبت بازی، دعوا نکرده و جشن تولد را به یک گردهم‌آیی برای زورآزمایی، تبدیل نکنند. سعی کنید بازی را با توجه به گروه سنی و و البته خلاقیت خودتان، انتخاب کنید تا این بازی نو به اندازه کافی برای کودکان، هیجان داشته باشد.

غذای اصلی


غذا، به دو دلیل، بخش مهمی در یک جشن تولد است. اول این‌که کودکان، در اصل، با خوردن غذاهای جدی یا به قولی سلامت، کِیف نمی‌کنند و دوم این‌که در طول میهمانی، آن‌قدر هله‌هوله می‌خورند که دیگر غذا، به چشم‌شان نمی‌آید. قرار نیست یک‌شبه، عادت‌های غذایی این همه کودک را اصلاح کنیم، اما می‌توانیم آن‌ها را برای خوردن غذا، سر شوق بیاوریم. غذای یک میهمانی تولد، شامل غذای اصلی، دسر و نوشیدنی است که همه این موارد می‌توانند با یک ایده خلاقانه تا حدودی، گول‌زنک و متفاوت به نظر برسند. برای غذا می‌توانید گوشت‌های قلقلی کوچکی را درست کنید که هرکدام  با یک خلال چوبی به شکل یک آب‌نبات دربیاید و همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده سرو کنید. هم‌چنین کودک، راحت  و بدون دخالت مسقیم دست (و البته بدون قاشق و چنگال) می‌تواند این غذا را میل کند. برای دسر، تهیه انواع ژله- بستنی خانگی در ظرف‌های کوچک، می‌تواند گزینه خوبی باشد. از انتخاب نوشیدنی های گازدار، هرچند مورد علاقه کودکان هستند، تا جای ممکن، دوری کنید. می‌توانید انواع آب‌میوه و شربت خانگی را با قطعه‌های غوطه‌ور میوه در آن، سرو کنید.




ویدیو : اصول تولد گرفتن، خاطره انگیز و کم هزینه!