اصول تمیزکاری خانه با وجود بچه های شلوغ! : اکنون که شروع تعطیلات مدارس کم کم ...


اکنون که شروع تعطیلات مدارس کم کم فرا می رسد و بچه ها بیشتر روز را در خانه هستند، در این شرایط تمیز و مرتب نگه داشتن خانه کاری بسیار دشوار و مهم است و ممکن است بیش از یك بار در طول این‌كار ناامید و خسته شوید. وب سایت چیدانه: اکنون که شروع تعطیلات مدارس کم کم فرا می رسد و بچه ها بیشتر روز را در خانه هستند، در این شرایط تمیز و مرتب نگه داشتن خانه کاری بسیار دشوار و مهم است و ممکن است بیش از یك بار در طول این‌كار ناامید و خسته شوید.

همه مادران مانند من با این چرخه باطل نومیدی از تمیز ماندن خانه آشنا هستند، زیرا هر تابستان وقتی تعطیلات شروع می‌شود و وظایف مادری ما به حد نهایی خود می‌رسد در درون این چرخه مداوم تمیزکاری و مواجه شدن با شلوغی های جدید می‌افتیم.

آن دست از ما كه ذاتا منظم نیست ممكن است فكر كند كه افراد ذاتا منظم  هیچ‌وقت چنین حسی را تجربه نمی‌كنند اما آن‌ها هم در این چرخه می‌افتند اما با دو تفاوت:

  • این احساس اضطراب در آن زودتر از ما از بین می‌رود.
  • افراد ذاتا منظم سریع تر عمل می‌كنند.

برای آن دسته از ما كه ذاتا منظم نیست، اداره هر روزه خانه كاری طاقت‌فرساست. این مسئله را به تعطیلات تابستان كه كارها دوچندان می‌شود اضافه كنید.

در این مطلب برای تمیز نگه داشتن و اداره خانه در طول تعطیلات تابستان پیشنهاداتی را با شما مطرح می‌كنیم.

۱. كف‌ در تمیز نشان دادن خانه بسیار مهم است.

شماتا حد کمی بی‌نظمی‌ها را می‌توانید سر و سامان دهید، اما وقتی زیر پایتان خرده سنگ، شن، اسباب بازی و مو پر می‌شود احساس ناراحتی و استیصال زیادی می‌كنید. هر گاه از شلوغی خانه عصبانی می شوید زمان آن رسیده که یك فرچه بردارید و به جان كف خانه بیافتید.

اصول خانه داری , اصول فنگ شویی در خانه , اصول خانه داری چیست؟

۲. وسایل اضافی سفر و گردش های آخر هفته را سریع کنار بگذارید.

آیا همین الان از ساحل به خانه بازگشته‌اید؟ آیا كیف‌ها و سبدهای خود را در جایی در خانه رها كرده‌اید؟ آیا یك هفته پیش از سفر بازگشته‌اید و هنوز چمدان‌های خود را باز نكرده‌اید؟

این همان مرز باریكی است كه افراد ذاتا منظم را با افراد نامنظم متمایز می‌كند. افراد ذاتا منظم اصلا به میزان خستگی خود توجهی نمی‌كنند و تمام توان خود را جمع می‌كنند و همه چیز را پس از بازگشت به خانه مرتب كرده و سر جای خود می‌گذارند.

پس از رسیدن به خانه همه ما دوست داریم كه سریعا شروع به استراحت و رفع خستگی كنیم. اما سفر هنوز تمام نشده و آخرین كاری كه باید انجام دهیم جمع و جور كردن چمدان‌ها و كیف‌هاست.

همه بچه‌ها را صدا بزنید و از همه آن‌ها بخواهید با جدیت شروع به كار كنند. تمام لباس‌های كثیف را جمع كنید و به رختشوی‌خانه ببرید؛ لباس‌های تمیز، لوازم آرایش، و چمدان‌ها را سر جای خودشان بگذارید.

مورد آخر شما را خواهد كشت، می‌دانم، اما اگر این كار را بكنید احساس فوق‌العاده‌ای خواهید كرد.

سفر به ساحل؟ لباس‌ها و حوله‌های خیس را آویزان كرده و وسایل دیگر را سر جای خودشان قرار دهید. افراد نامنظم عاشق فراموش كردن این كار هستند.

تمام این كارها چند دقیقه بیش‌تر طول نمی‌كشد و نیاز به فكر كردن ندارد؛ فقط كمی همت می‌خواهد.

اصول چیدمان وسایل در خانه های کوچک , اصول دکوراسیون خانه های کوچک , چطور با وجود بچه‌ها در خانه با همسرتان رابطه‌جنسی داشته باشید

۳. اولین فضای خانه خود که بعد از ورودی دیده می شود را همیشه آن را تمیز نگه دارید.

 برای اینکه مطمئن باشید همه چیز همان طور که می خواهید پیش می رود فضایی را که بیشتر از هر فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و در دید مهمان ها نیز هست، انتخاب كنید و سعی كنید همیشه آن را پاكیزه نگه دارید. با انجام كار روزانه به صورت مرتب و تمیز کاری بدون معطلی کثیفی  و بی نظمی ها حتما از پس این کار بر می آیید.

خانه ای با بچّه های شلوغ , وجود مورچه در خانه نشانه چیست , اصول خانه داری و دکوراسیون

۴. در تابستان کمتر به خود و بچه هایتان سخت بگیرید.

برای شادی فرزندانتان نیز من پیشنهاد می کنم اگر آنها دانش‌آموز هستند در تابستان خانه‌تكانی های بزرگ و وقت‌گیر را انجام ندهید و اجازه دهید فرزندانتان تا پایان تابستان از تعطیلاتشان لذت ببرند، مگر این‌كه در وضعیت خاصی باشید.

تمیزکاری خانه مشهد , علت وجود مورچه در خانه , اصول خانه داری جالب

نتیجه برای خانه ای تمیز و مرتب در تابستان:

باید بین تمیزكاری و كودكان‌تان یكی را انتخاب كنید، و خب بهتر است كه فرزندان‌تان را انتخاب كنید.

اما به نظرم می‌توان کم و بیش خانه را تمیز نگه داشت و خانه تکانی را به اواخر تابستان موکول کرد. البته اگر جزء افراد ذاتا منظم نیستید و با تمیز كردن مداوم خانه مشكل دارید، آرام باشید. به هر حال كودكان مهم‌تر هستند اما می‌توانید با تعیین یك دورنما  عادات جدیدی را در خود بپرورانید و از روزهای طولانی تابستان در كنار فرزندان خود لذت ببرید.


ویدیو : اصول تمیزکاری خانه با وجود بچه های شلوغ!