اصولی برای دعوای منصفانه : وقتی جر و بحث بالا می گیرد اصل مطلب فراموش می شود. ...


وقتی جر و بحث بالا می گیرد اصل مطلب فراموش می شود. سرزنش و انتقاد و حالت دفاعی بروز می کند. یکی از شما باید نقش یک پلیس راهنمایی را برعهده بگیرد و جلوی چنین جریانی بایستد. مجله راز:

1-رک و صریح باشید.

سخن غیرمستقیم، «تو کارهای غلطی انجام دادی و هیچ کدام از کارهایت درست نیست.» سخن صریح، «وقتی ساعت ها وقتت را با کامپیوتر می گذرانی، اساس تنهایی می کنم.»

وقتی مبهم و غیرمستقیم صحبت می کنید موجب ایجاد فاصله و اضطراب می شوید، چون همسرتان باتوجه به مسایلی که در ذهن دارد نمی تواند شرایط را ارزیابی کند.

وقتی رک و صریح سخن می گویید، همسرتان می داند چه چیزی از دید شما مشکل است و امیدواریم بداند برای بهبود شرایط چه کارهایی باید انجام دهد.

5 راه حل برای جلوگیری از دعوای کثیف , دانلود بازی دعوای سگ و گربه برای کامپیوتر , دانلود تلگرام برای کامپیوتر

2- مسیر دعوا را دوطرفه نگاه دارید.

دعوای خوب دو طرفه است. همسرتان به زمانی برابر با شما نیاز دارد. در غیر این صورت، فقط شرایطی به وجود می آورید که احساس انزوا و ناکامی می کنید.

3-ساختار داشته باشید.

اغلب بارها و بارها دعوا می کنیم و گله داریم که هنوز مشکلات برطرف نشده اند. برای اینکه مشکلات برطرف شوند به ساختار نیاز دارید.

چهار پیشنهاد برای داشتن ساختار:

*یکی از شما باید نقش هدایت کننده را برعهده بگیرد. وقتی جر و بحث بالا می گیرد اصل مطلب فراموش می شود. سرزنش و انتقاد و حالت دفاعی بروز می کند. یکی از شما باید نقش یک پلیس راهنمایی را برعهده بگیرد و جلوی چنین جریانی بایستد.

*محدودیت زمانی تعیین کنید. اگر جر و بحث خوب پیش نمی رود، محدودیت زمانی تعیین کنید. چنین راهبردی به شما کمک می کند متمرکز باقی بمانید. به یاد داشته باشید که هدفی دارید و باید به آن برسید.

*از قبل مشخص کنید که جنگ و درگیری قابل پذیرش و تحمل نیست. ممکن است بگویید، «اگر عصبانیت و خشمت فراتر از معمول شود و به من فحش بدهی، گفتگو را پایان می دهم و اتاق را ترک می کنم. بعد می توانیم به مشکل رسیدگی کنیم.»

*از همه خشم اجتناب نکنید. رابطه ها شور و هیجان دارند و خشم بخشی از آن است. اما خشم هرگز نباید آن قدر شدید شود که موجب کناره گیری یا ترس همدستان شود. خشم نباید طعنه آمیز و انتقامجو باشد یا موجب احساس گناه شود، بلکه باید پاک باشد. وقتی مشکل مورد بررسی قرار می گیرد، خشمی که شعله ور شده باید خاموش شود.

4- دعوا و جر و بحث را به حالت عادی درآورید.

با خارج کردن ترس و زور از جر و بحث ها و دعواهایتان، شرایط را به حالت عادی درآورید. زوج هایی که مضطرب می شوند یا از جر و بحث هایشان فرار می کنند مشکلات را برطرف نمی کنند، یا وقتی با هم جر و بحث دارند از کوره درمی روند.

5- وقتی با هم جر و بحث می کنید، در زمان حال باقی بمانید.

درباره موضوع صحبت کنید: «ببین، می دانم در حال حاضر هر دوی ما عصبانی هستیم، اما می خواهم بدانی دوستت دارم و می خواهم هر دوی ما احساس امنیت کنیم.» این عمل عشق، روراستی، واقعیت و شور را به ارتباطتان برمی گرداند.

من متعهد می شوم که: با کمک خداوند، به روشی منصفانه با تو دعوا کنم و بدین طریق پیوندمان را عمیق تر می کنم.


ویدیو : اصولی برای دعوای منصفانه