اصولگرایان دنبال قافیه پردازی نباشند : عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان ...


عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان این که نتیجه انتخابات هفتم اسفند معنادار و پیام‌دار بود، می‌گوید اصلاح‌طلبان دنبال این نیستند که روی این مانور دهند که چه میزان چه کسی پیروز شده یا شکست خورده است. خبرآنلاین:‌ عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان این که نتیجه انتخابات هفتم اسفند معنادار و پیام‌دار بود، می‌گوید اصلاح‌طلبان دنبال این نیستند که روی این مانور دهند که چه میزان چه کسی پیروز شده یا شکست خورده است.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که حضور مردم در انتخابات گسترده و چشمگیر بود، گفت: به نظر می‌رسد مردم به قدرت و منزلتی از فهم اجتماعی رسیده‌اند که باور کنند هر تحولی در داخل کشور را باید با صندوق رای شکل بدهند. طبیعتا این بار هم تحت تاثیر افراد و گروه‌های مرجع این موج اجتماعی شکل گرفت و یک حماسه ملی توسط مردم خلق شد که بیش از هر کسی، کلیت نظام و مردم پیروز این انتخابات بودند.

وی با بیان این که نتیجه انتخابات هفتم اسفند نتیجه پیام‌داری بود، تصریح کرد: مهم‌ترین پیامش این بود که مجلس شورای اسلامی از وجود عناصر تندرو و افراطی تا حدود زیادی خالی شود تا فارغ از جبهه‌بندی‌های سیاسی و متعارف کشور، افرادی را درون خودش داشته باشد که مصلحت‌اندیشی و منفعت‌اندیشی عمومی و ملی را به هر چیز دیگری ترجیح دهند. نمایندگانی که در عین حال که باید رسالت قانونی خودشان که همان نظارت است را دنبال ‌کنند، در حوزه قانونگذاری هم متخصصانه‌ و عاقلانه‌تر برخورد کنند.

عضو بنیاد باران ادامه داد: این یک اتفاق مثبت و بزرگ برای همه ملت است از جمله طرفداران جبهه اصلاحات، حامیان اصولگرایان و حتی کسانی که خارج از این دو جبهه در حاکمیت و کف جامعه هستند و به حزب و گروهی وابسته نیستند.

وی با بیان این که این رفتار آگاهانه مردم در انتخابات خبرگان نیز مشهود بود، گفت: پیروز نهایی انتخابات خبرگان همان لیست جامعتین است اما رای نیاوردن یا آرای پایین سه چهره شاخص حاضر در لیست جامعتین به منزله عدم علاقه مردم به حضور جریان تندرو در مجلس خبرگان است تا این مجلس هم بتواند به وظیفه قانونی خودش عمل کند و مسئولیت خودش را بر دوش بکشد.

ناصری با بیان این که شرایط فعلی وقت همکاری و همدلی است، اظهار داشت: امیدوارم که جامعه و نهادهای حاکمیتی تحلیل مناسبی از این رفتار عمومی مردم و حضور پرشور آنها داشته باشند؛ تحلیلی فارغ از جبهه‌بندی‌های سیاسی که متناسب با این رفتار اجتماعی باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نتیجه‌ای که لیست امید در پایتخت به دست آورد، گفت: شاید به جرات بتوان گفت این نتیجه برای خود ما با توجه به ردصلاحیت گسترده نیروهای شاخصمان، غیرقابل پیش‌بینی بود اما این به رفتار عموم و آحاد جامعه برمی‌گردد که غیرقابل پیش‌بینی هستند و همان لحظات آخر یا روز آخر تصمیم خودشان را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشاتی که تا الان رسیده است، تکلیف 50 کرسی دور دوم مشخص می شود، اگر بخواهیم طیف مستقل که نمادش مجموعه آقای لاریجانی هست با اصولگرایان و اصلاح طلبان را در نظر بگیریم یک حضور بینابینی در کرسی‌های احراز شده شکل گرفته است.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با تاکید بر این که جریان‌های سیاسی نباید درگیر دسته‌بندی و یارگیری سیاسی از مجلس دهم شوند، گفت: «تهران» همیشه پیشانی سیاسی انتخابات بوده است و پیروزی و شکست در تهران به منزله پیروزی یا شکست در صحنه انتخابات است. شخصا این بحث‌هایی که رسانه‌های تندروها و اصولگرایی مطرح می‌کنند که ما رای شهرستان‌ها را بردیم را قبول ندارم. اساسا هم اصلاح‌طلبان دنبال این نیستند که روی این عرصه مانور دهند که چه میزان چه کسی پیروز شده یا شکست خورده است.

ناصری خاطرنشان کرد: برای جریان اصلاحات مهم این بود که با حداقل یاران دست چندم تاییدشده‌اش نه با یاران اصلیش، حضور چشمگیری داشته باشد که خوشبختانه این امر محقق شد و توانست نگاه جهانی را به خودش معطوف کند و در یک رقابت نابرابر زمینه یک حضور ملی را رقم بزند. برای ما اصلاح‌طلبان این که همه پای صندوق رای آمدند، حتی کسانی که از صندوق رای ناامید شده بزرگ‌ترین افتخار بود. فارغ از این که چه تعداد کرسی به جریان اصلاحات تعلق بگیرد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: معتقدم جریان اصولگرا هم باید با همین رویکرد پیش برود و خیلی دنبال قافیه‌پردازی نباشد و فضا را به سمت تحریک فضای اجتماعی یا تنش‌زایی نبرد. اصلاح‌طلبان هوشمندتر از آن هستند که تحت تاثیر این تبلیغات و رسانه‌های تندرو قرار گیرند.»


ویدیو : اصولگرایان دنبال قافیه پردازی نباشند