اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی می‌شود : استاندار اصفهان گفت: اصفهان هم‌اکنون ...


استاندار اصفهان گفت: اصفهان هم‌اکنون پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برگزیده شود. خبرگزاری فارس: رسول زرگرپور ظهر امروز در دیدار با زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان ضمن عرض خیرمقدم از حضور وی در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های بلند و پل‌های تاریخی است که سابقه تاریخی آن به 5 هزار سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه اصفهان تاکنون چهار بار پایتخت ایران بوده است، افزود: اصفهان هم‌اکنون پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برگزیده شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین پیشنهاد شده که اصفهان پایتخت جهانی صنایع دستی از سوی یونسکو شود.

وی خطاب به صدر اعظم آلمان گفت: بنابراین حضور شما و هیئت همراه را به شهر اصفهان ارج می‌نهم و به صورت رسمی دعوت می‌کنم که همراه با خانواده یک هفته به اصفهان سفر کنید.

زرگرپور گفت: مناسبات دیرینه دو کشور ایران و آلمان گواه این است که در طول سالیان گذشته نیز ارتباط خوبی بین این دو کشور بوده است.

وی افزود: ایران در بین کشورهای اروپایی بیشترین ارتباط را با کشور آلمان داشته و امروز پس از توافق 1+5 مناسب‌ترین شرایط برای ارتباطات اقتصادی برای دو کشور فراهم شده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: سفر معاون صدر اعظم آلمان و هیئت همراه می‌‌‌تواند نقطه عطفی بر مناسبات گذشته باشد.

وی گفت: این نکته‌‌سنجی آلمان‌ها‌ را می‌رساند که به عنوان نخستین مقامات بلندپایه اروپایی پس از توافق هسته‌ای به ایران آمدند.

زرگرپور در ادامه به بیش از 5 میلیون جمعیت استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: این استان 100 هزار کیلومتر مساحت دارد و به عنوان یکی از استان‌های بزرگ، پرظرفیت و تراز اول کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اصفهان در صنعت رتبه نخست را داشته و بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور در این استان قرار گرفته‌ است، افزود: این استان همچنین در گردشگری رتبه نخست و در زمینه دانشگاهی رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بالا در استان اصفهان اضافه کرد: از نظر کشاورزی و دامداری نیز استان اصفهان در سطح کشور دارای رتبه‌های بالاست.

وی با بیان اینکه صنایع مهم فولاد، پتروشیمی، نیروگاهی، هواپیماسازی و انرژی هسته‌ای در استان اصفهان تجمیع یافته‌اند، گفت: استان اصفهان نیاز به تکنولوژی و صنعت پاک دارد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه استان اصفهان با مشکلات زیست محیطی روبه‌رو‌ست، بیان کرد: آلودگی آب و آلودگی هوا از جمله این مشکلات است که در این زمینه خواستار استفاده از تکنولوژی‌ و تجربه آلمان هستیم.

وی با اشاره به حضور گردشگران اصفهانی گفت: در حال حاضر بیشترین گردشگران اروپایی اصفهان از کشور آلمان هستند.

استاندار اصفهان در ادامه آمادگی استان را برای دعوت از سرمایه‌گذاران آلمانی جهت ایجاد هتل و مراکز گردشگری در استان اصفهان اعلام کرد.

وی در ادامه به قرارداد خواهرخواندگی بین فرایبورگ آلمان و شهر اصفهان در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل محدودیت‌های گذشته از این ظرفیت استفاده نشده بود که  پیشنهاد شد عقد خواهرخواندگی بین این دو شهر از سر گرفته شود.

زرگرپور در پایان صحبت‌های خود اصفهان را محل تجمع زندگی مسالمت‌آمیز چهار دین توحیدی دانست و اضافه کرد: سران دین اسلام، مسیحی، یهودی و زرتشتی سال‌ها‌ست که در کنار هم در اصفهان زندگی می‌کنند.


ویدیو : اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی می‌شود