اصفهانیان: کرمانشاهی خوب قضاوت کرد : عضو هیات ر ئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون ...


عضو هیات ر ئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون هم دارای محدودیت هایی است که نمی تواند به تمام خواسته های کی روش پاسخ دهد. کاپ: فریدون اصفهانیان در رابطه با جلسه روز گذشته هیات رئیسه فوتبال با کارلوس کی روش اظهار داشت: قبل از این هم مشکلی میان اعضای هیات رئیسه و کادر فنی تیم ملی به ویژه کارلوس کی روش نبود و این جلسه برای رفع سوءتفاهمات برگزار شد. سرمربی تیم ملی شرایط خاص خودش را دارد و هیات رئیسه هم دارای محدودیت هایی است که نمی تواند به تمام خواسته های کی روش پاسخ دهد. با این حال فدراسیون تمام تلاش خود را چه در گذشته و چه در آینده انجام خواهد داد تا به تیم ملی فوتبال نه به شخص کی روش کمک کند. در واقع ما با این کار به خودمان هم کمک می کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز فهمیدیم که دقیقا دغدغه هایی که هیات رئیسه فدراسیون دارد در فکر و ذهن سرمربی تیم ملی نیز است. هر دو طرف به فکر پیشرفت فوتبال ایران هستند. قرار شد فدراسیون هر کاری که از دستش بر می آید برای تیم ملی انجام دهد اما کی روش هم باید حدود اختیارات خودش را بداند و این طور نباشد که گاهی اوقات از کوره در برود و هر صحبتی را انجام دهد. در هر صورت فدراسیون و کی روش باید کنار هم باشند و رو به روی هم قرار نگیرند. همچنین امیدوارم چنین جلساتی بیشتر برگزار شود تا هماهنگی تیم ملی و فدراسیون به شکلی کامل صورت بگیرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره بحث تعویق یا عدم تعویق انتخابات 11 اردیبهشت تصریح کرد:  فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرده در صورتی که قرار است اصلاحیه ای روی اساسنامه فعلی انجام شود بعد از انتخابات صورت بگیرد. چون اگر هر گونه اصلاحی قرار باشد در اساسنامه به وجود بیاید باید به تصویب مجمع فدراسیون برسد. این طور نیست که وزارت ورزش بتواند اساسنامه را به هیات دولت ببرد و بندهایی از آن را بدون اطلاع فدراسیون اصلاح کند. حتی هیات رئیسه فدراسیون نیز از سوی مجمع مجوزی برای اصلاح اساسنامه ندارد و تنها مجمع فدراسیون است که می تواند چنین کاری را انجام دهد.

اصفهانیان همچنین اضافه کرد: از نظر ما برگزاری انتخابات حتی بدون اصلاح اساسنامه هیچ ایرادی ندارد. پس بدین ترتیب می توانیم ابتدا انتخابات را برگزار کنیم و سپس به سراغ اصلاح اساسنامه برویم.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که فکر می کند بعد از انتخاب رئیس جدید برای فدراسیون فوتبال می تواند به کارش در این کمیته ادامه دهد بیان داشت: شاید خوب نباشد که من از خودم تعریف کنم اما در چهارسال گذشته که این مسئولیت را بر عهده داشتم توانستیم کارهای مثبتی انجام دهیم. برخی از برنامه های ما مثل جوانگرایی داوران باید در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد. الان می بینید که در لیگ برتر از داوران جوانی استفاده می شود که با اعتماد به نفس قضاوت های خوبی را انجام می دهند. از نظر من جامعه داوری کشور هم باید مثل تیم ملی که در هر پست چهار بازیکن آماده و جوان دارد از داوران آماده برخوردار باشد.

وی درباره قضاوت رضا کرمانشاهی در دیدار پرسپولیس و ملوان گفت: من این بازی را به صورت کامل ندیدم اما قسمت هایی از آن را مشاهده کردم و از دوستان نیز وضعیت داوری مسابقه را جویا شدم که فهمیدم کرمانشاهی به خوبی از عهده قضاوت این دیدار برآمده است. البته باز هم باید فیلم این دیدار را با دیگر اعضای کمیته داوران بازنگری کنیم تا به اشتباهات احتمالی داور پی ببریم اما در مجموع قضاوت خوبی را از این داور شاهد بودیم.

اصفهانیان در خصوص درگیری هواداران و بازیکنان ملوان در پایان بازی با داور مسابقه اذعان داشت: این مسائل اصلا شکل خوبی برای فوتبال کشورمان ندارد. همان طور که در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی کسی انتظار نداشت در حضور نماینده یوفا نارنجک هایی به زمین پرتاب شود گاهی اوقات اتفاقات غیرمترقبه ای رخ می دهد. واقعا برخی از هواداران و بازیکنان مسائل فوتبالی را با یکدیگر قاطی می کنند. حتی اگر داور اشتباه کرده باشد یک اتفاق عادی در فوتبال است. نباید طوری رفتار کنیم که به تیم مان و همچنین فوتبال کشور ضربه بزنیم.

وی در واکنش به اینکه بازیکنان و مربیان ملوان ادعا کردند که اراده ای برای قهرمان کردن پرسپولیس در این فصل وجود دارد گفت: هر زمان که داوران فوتبال کشورمان در این فصل اشتباهاتی را انجام دادند ما قبول کردیم که این اتفاقات رخ داده است. اما اگر یادتان بیاید در هفته های ابتدایی همین پرسپولیس بارها اعلام کرده که از داوری ضربه خورده و امتیازات زیادی را از دست داده است. حالا هم ملوان چنین ادعایی را چند هفته است انجام می دهد اما باور کنید دست ما نیست این اشتباهات به نفع چه تیمی صورت بگیرد. باید به داوران جوان فرصت بدهیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند. آنهایی که این صحبت ها را انجام می دهند مشکلات داوران را هم در نظر بگیرند. گاهی اوقات همین داوران با بدترین شرایط پروازی به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند و اصلا شرایط خوبی برای قضاوت ندارند یا مثلا یک سال است که در انتظار رسیدن هدست های درخواستی کمیته داوران هستیم.

رئیس کمیته داوران در پایان درباره انتخاب داور دربی خاطرنشان کرد: قطعا گزینه های زیادی برای قضاوت دربی مطرح هستند اما باید شرایط این بازی را در نظر بگیریم و داوری را انتخاب کنیم که از نظر روحی و روانی توانایی قضاوت در چنین دیدار سنگینی را داشته باشد. بحث تجربی داور در چنین مسابقاتی بسیار اهمیت دارد چون باید طوری قضاوت کند که حق به حق دار برسد. از حالا نمی توانم نام فرد خاصی را ببرم اما تا پایان هفته قطعا داور دربی معرفی خواهد شد.


ویدیو : اصفهانیان: کرمانشاهی خوب قضاوت کرد