اشیایی که کثیف‌تر از کاسه توالت هستند! : اما چیزهای بسیاری وجود دارند که به ...


اما چیزهای بسیاری وجود دارند که به صورت روزانه از آنها استفاده می کنیم و می توانند آلوده‌تر و کثیف‌تر از کاسه توالت باشند اما شاید هیچگاه به فکر تمیز کردن آنها هم نیستیم! وبسایت عصرایران: توالت ها آلوده و کثیف می شوند و به همین دلیل است که ما آنها را به طور مرتب تمیز می کنیم. اما چیزهای بسیاری وجود دارند که به صورت روزانه از آنها استفاده می کنیم و می توانند آلوده‌تر و کثیف‌تر از کاسه توالت باشند اما شاید هیچگاه به فکر تمیز کردن آنها هم نیستیم!

گوشی هوشمند

از بین بردن جرم کاسه توالت , رستورانی که در کاسه های توالت غذا سرو می کند , خوردن غذا با در کاسه توالت در رستوران

آخرین باری که گوشی هوشمند خود را تمیز کرده اید چه زمانی بوده است؟ مطالعات مختلف نشان داده اند که گوشی های هوشمند می توانند تا 10 برابر بیشتر از یک کاسه توالت با باکتری پوشیده شده باشند که از آن جمله می توان به استافیلوکوکوس اشاره کرد. تنها در انگلیس 75 درصد مردم به این مساله اشاره داشته اند که در توالت نیز از گوشی هوشمند خود استفاده می کنند!



تبلت

سرو غذا در کاسه های توالت چندش آور تصاویر , پشه های داخل کاسه توالت , توالت فرنگی

به دلایلی مشابه با گوشی های هوشمند، تبلت ها نیز منزلگاهی مناسب برای مقادیر بسیار زیاد باکتری هستند. نتایج یک مطالعه تا 600 واحد استافیلوکوکوس در هر اسفنج پاک کننده را ردیابی کرده در شرایطی که این میزان برای کاسه توالت تنها 20 واحد بوده است و بر همین اساس اختلافی 30 برابر را شاهد هستیم.



صفحه کلید رایانه

توالت ایرانی , فری کثیف , کثیف

صفحه کلیدها به ویژه آنهایی که در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرند و فاصله موجود بین کلیدها مکان خوبی برای جمع شدن مواد خرده ریز هستند. بنابر نتایج یک مطالعه که در لندن انجام شده است در صفحه کلیدها 5 برابر میکروب بیشتر از یک کاسه توالت پیدا شده است. این دلیلی برای توقف کار کردن نیست بلکه دلیلی برای تمیز کردن صفحه کلیدها است!



ماشین لباسشویی

میز توالت , اصلاح طلبان چه کسانی هستند , توالت

هربار که لباس های کثیف خود، به ویژه زیرپوش ها، را در ماشین لباسشویی می اندازید می توانید تا 100 میلیون باکتری ایکولای را انتقال دهید. ماشین های لباسشویی که درب آنها از جلو باز می شود محیطی مناسب را برای باکتری ها فراهم می کنند زیرا آب در قسمت پایین قرار می گیرد. این میکروب ها می توانند به لباس های بعدی (و آنهایی که فکر می کنید دیگر تمیز شده اند) منتقل شوند.



حوله

چرا قربانیان داعش آرام هستند , آذری ها سگ هستند , دستمال توالت

باکتری نیازمند سه عنصر ماده آلی، گرما و رطوبت برای رشد است و حوله ای که با آن دست و صورت خود را خشک کرده اید هر سه عنصر را فراهم می کند. سلول های مرده پوست به حوله می چسبند، حوله پس از هر بار استفاده مرطوب می شود و به طور معمول حوله ها در شرایط گرم و مرطوب حمام و دستشویی قرار دارند. بر همین اساس حوله می تواند به خانه ای ایده آل برای باکتری تبدیل شود. پس شست و شوی مرتب حوله ها - حداقل هفته ای یک بار - را فراموش نکنید.



مسواک

نحوه استفاده از توالت فرنگی , فیش های کثیف , نحوه استفاده از توالت فرنگی با تصویر

بنابر نتایج مطالعه ای که توسط دانشگاه نیویورک انجام شد، هنگامی که از سیفون توالت استفاده می کنید ذرات ریز آلوده شده آب می توانند تا فاصله 6 متر به اطراف پراکنده شوند. در نتیجه اگر مسواک شما بدون محافظ باشد ممکن است با مشکل مواجه شوید!



شیر آب

کاسه , پیامبران اولوالعزم چه کسانی هستند , بابابزرگ کثیف

پیش از آن که دست های خود را بشویید باید شیر آب را باز کنید. پس جای شگفتی نیست که آنها کثیف و آلوده باشند. مطالعات نشان داده اند شیر آب می تواند تا 21 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت داشته باشد. شیرهای آب آشپزخانه حتی شرایط بدتری داشته و می توانند تا 44 برابر باکتری بیشتری داشته باشند.



اسفنج آشپزخانه

برای تسکین درد معده کدام خوراکی مفیدتر هستند , فرزندان حسن روحانی چه کسانی هستند , توالت ایرانی یا فرنگی

طی یک مطالعه، پژوهشگران در آریزونا، آمریکا، یک هزار اسفنج و دستمال آشپزخانه را مورد آزمایش قرار داده و دریافتند 10 درصد از آنها حاوی سالمونلا بوده اند. همچنین، در هر اینچ مربع از اسفنج ها تا 400 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت مشاهده شد. این در شرایطی است که ما به سختی آنها را با یک اسفنج جدید تعویض می کنیم.



کلید چراغ

چه کسانی به وای فای وصل هستند , چند درصد مردم دنیا چپ دست هستند , توالت سیار

هر زمان که یک چراغ را خاموش یا روشن می کنید مقدار زیادی باکتری از نوک انگشت شما - به ویژه اگر سطوح مختلف آلوده به میکروب را پیش از این ناآگاهانه لمس کرده باشید - منتقل می شوند. کلیدهای چراغ در یک خانه می توانند دارای بیش از 200 باکتری در هر اینچ مربع باشند و این مقدار برای کلیدهای چراغ در اماکن عمومی حتی بیشتر است.



پول

کدام میوه ها چاق کننده هستند , پشه های ریز توالت , ساندویچی فری کثیف

اسکناس ها می توانند با 200 هزار باکتری پوشیده شده باشند. با در نظر گرفتن این نکته که اسکناس پیش از آن که به دست شما برسد در تماس با افراد مختلفی بوده است، این مساله چندان هم جای شگفتی ندارد. کارت اعتباری شما نیز بدون باکتری نیست!



دستگاه های خودپرداز

لیسک کاسه دار , زیباترین زنان جهان در کدام کشورها هستند , ایزدیها چه کسانی هستند

تنها پول شما نیست که با باکتری پوشیده شده است بلکه دستگاه های خودپرداز نیز همین گونه هستند. این دستگاه ها تقریبا هرگز تمیز نمی شوند و مطالعات نشان داده اند هر دکمه از آنها به طور میانگین حاوی 1,200 میکروب است. در نتیجه، هنگامی که گذرواژه خود را وارد می کنید تقریبا با 5,000 میکروب برخورد خواهید داشت!



غربیلک فرمان

چه غذاهایی لاغر کننده هستند , توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی , مزیت توالت ایرانی بر توالت فرنگی

پیش از آن که وارد خودرو خود شوید ممکن است با سطوح مختلف حاوی میکروب در تماس باشید و هنگامی که غربیلک فرمان را لمس می کنید تمامی آنها را منتقل می کنید. غربیلک فرمان می تواند تا 5 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت داشته باشد و این شرایط هنگامی که داخل خودرو عطسه می کنید، بدتر می شود.



منو رستوران

چه میوه هایی حساسیت زا هستند , اشیایی که تیرویید را بیمار می کنند , چند نفر به وای فای وصل هستند

پیش از آن که به منو رستوران دست بزنید بهتر است دوباره فکر کنید و به جای آن که انگشت خود را به دنبال غذای مور علاقه روی منو بکشید این کار را بدون تماس با آن انجام دهید زیرا منو رستوران می تواند تا 100 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت داشته باشد.



چرخ خرید

توالت ایرانی بر توالت فرنگی چه مزیت هایی دارند؟ , توالت ایرانی مروارید , صندلی توالت کودک

دسته چرخ خرید در مراکز خرید توسط مشتریان مختلف لمس می شود. با در نظر گرفتن این حقیقت که چندان به نظافت چرخ های خرید توجه نمی شود، جای شگفتی باقی نمی ماند که میکروب های بیشتری روی سطح آنها نسبت به یک کاسه توالت پیدا شود.



دکمه آسانسور

پاک کردن جرم توالت , حبیب الله کاسه ساز , کاسه مسی مشهدی

مطالعات صورت گرفته در عربستان نشان داده اند 97 درصد دکمه های آسانسور مورد بررسی آلوده بوده اند و همچنین پژوهش صورت گرفته توسط دانشگاه تورنتو نشان داده است دکمه های آسانسور می توانند حاوی 40 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت باشند.



کیف دستی

کاسه زیر نیم کاسه , کثیف ترین شهر جهان , غذا های که شادی آفرین هستند

در کیف های دستی هرچیزی از گوشی هوشمند تا لوازم آرایش و البته باکتری یافت می شود. نتایج یک پژوهش نشان داده است به طور میانگین کیف دستی سه برابر میکروب بیشتری نسبت به یک کاسه توالت دارد و کیف های دستی که به طور مرتب استفاده می شوند تا 10 برابر میکروب بیشتری دارند. بیشترین میزان میکروب ها در دسته کیف ها قرار دارند.



فرش

پاک کردن قابلمه های کثیف , کدام حرکات ورزشی موثر بر حافظه هستند , عجیب ترین روزهای دنیا روز توالت

فرش با 700 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت یکی از بخش های پر باکتری خانه است. در حقیقت، 200 هزار باکتری می توانند در هر اینچ مربع از یک فرش خانگی معمولی یافت شوند.



تخته آشپزی

کشوری که توالت ندارد , آیا هند برای گردشگران کثیف است , مردها عاشق این 10مدل مو هستند

پژوهش صورت گرفته توسط دانشگاه آریزونا نشان داده است تخته آشپزی که برای خرد کردن مواد غذایی استفاده می شود، به ویژه آنهایی که برای خرد کردن گوشت خام کاربرد دارند، تقریبا 200 برابر باکتری بیشتر نسبت به یک کاسه توالت دارند. شکاف های ریزی که به واسط کشیدن چاقو روی تخته ایجاد می شوند مکان مناسبی برای زندگی و رشد میکروب ها هستند.


ویدیو : اشیایی که کثیف‌تر از کاسه توالت هستند!