اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد :   اشتون: 1+5 با ایران ...



شعر در مورد ایران , تحقیق در مورد فرهنگ بومی ایران , درصد طلاق در ایران

 

اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در کنفرانس خبری ضمن قدردانی از دولت عراق برای برگزاری این دوره از مذاکرات ایران و 1+5 بر استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

وی افزود: در این مذاکرات خواستیم، اعتماد‌سازی کنیم ایران پیشنهاد خود را ارائه کرد. ما در 2 روز گذشته جلسات عمومی و دوجانبه برگزار کردیم و دلایلی داریم که پیشرفت حاصل شده است.

اشتون ادامه داد: البته یک سری اختلافات باقی مانده و توافق کردیم که مذاکرات را ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دور بعدی گفت‌وگوها در 18 و 19 ژوئن در مسکو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: توافق کردیم در مورد راهبرد گام به گام مذاکرات را ادامه دهیم و تلاش کنیم که مشکل را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه مذاکره نیازمند زمان است، یادآور شد: در پروسه گام به گام اعتماد‌سازی و امید به وجود می‌آید و می‌توان مسائل را به شکل درست حل کرد. دلایل مشترکی وجود دارد که ما به مذاکرات در آینده ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما تاریخ و محل ملاقات را تعیین و توافق کردیم با آمادگی کامل در مسکو حاضر شویم و مسائل را در آنجا مورد بحث قرار دهیم.

خبرنگار کریستین ساینس مانیتور از اشتون پرسید زمانی که پیشنهادات 1+5 به ایران ارائه شد، این کشور چه واکنشی داشت، گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم. ما وجوه مشترکی داریم که می‌توانیم در مورد جزئیات مسئله در گفت‌وگوهای بعدی صحبت کنیم./فارس


ویدیو : اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد