اشتون: اولین بار با ایران وارد جزییات شدیم : کاترین اشتون: برای اولین بار با ...


کاترین اشتون: برای اولین بار با ایران وارد جزئیات شدیم/اختلاف نظر در مواضع طرفین مذاکره طبیعی است. عصر ایران: کاترین اشتون گقت: برای اولین بار با ایران وارد جزئیات شدیم/اختلاف نظر در مواضع طرفین مذاکره طبیعی است.

کاترین اشتون در کنفرانس خبری پس از مذاکرات دو روزه آلماتی 2 در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلافات ماهوی بین ایران و 1+5 گفت پس از مشورت با پایتخت های شش کشور با سعید جلیلی تماس می‌گیرد.

نامه گزارش داد،کاترین اشتون گفت: ما به دنبال آن هستیم تا به عنوان نماینده شورای امنیت، اطمینان حاصل کنیم که بسته پیشنهادی ما به ایران تعادل لازم را داشته باشد.

وی افزود: ما درباره بحث اصلی صحبت نکردیم، مواضع طرفین بسیار دورتر از یکدیگر است. مذاکرات شدید و عمیق بود و و ما درباره جزئیات صحبت کردیم. اختلاف نظر در مواضع طرفین مذاکره طبیعی است، مهم آن است که در پایان ایران پاسخ کاملا واضح و روشنی به کل پیشنهاد 5+1 ارائه دهد.

کاترین اشتون، سرپرست تیم مذاکره کننده 1+5 پس از پایان نشست دو روزه آلماتی 2 با حضور در کنفرانس خبری گفت: ما در 5 و 6 آوریل اجلاسی با ایران داشتیم و با آقای جلیلی و هیئت همراه او درباره نگرانی جامعه بین المللی گفت وگو کردیم.

وی افزود: مذاکرات ما درباره طرح اعتمادسازی که اخیرا به ایران اعلام کردیم طولانی و فشرده بود. در این گفت وگوها مشخص شد ایران و 1+5 فاصله ماهوی با هم دارند. از این رو قرار است ما برای مشورت به پایتخت هایمان برویم و من سپس با آقای جلیلی تماس می گیرم.

اشتون افزود: ما برای اولین بار وارد جزئیات شدیم طوری که قبلا تا این وارد مسائل ریز نشده بودیم. در گفت‌وگو سوالات و ابهامات مطرح شد. ما باید برای حصول به راه حل سخت با هم کار کنیم.         


ویدیو : اشتون: اولین بار با ایران وارد جزییات شدیم