اشتغال لذت بخش : باید بدانیم که  شاغل بودن و خانه‌دار بودن همزمان، برای خانم‌‌هایی ...



وام اشتغال , گواهی اشتغال به کار برای وام بانکی , اشتغال خانگی

باید بدانیم که  شاغل بودن و خانه‌دار بودن همزمان، برای خانم‌‌هایی که زمینه افسردگی و اضطراب یا وسواس دارند یا مبتلا به بیماری جسمانی هستند آسیب‌‌هایی به همراه دارد. چون متاسفانه افسردگی و اضطراب آنها را بیشتر می‌‌کند. بنابراین اگر افسرده یا مضطرب یا وسواسی هستید اول این اختلالات را درمان کنید و بعد به فکر شغل خارج از منزل باشید.همچنین اگر زن و شوهر روی کار کردن زن توافق نداشته باشند معمولا آسیب‌‌های جدیدی نیز به این آسیب‌‌ها افزوده می‌‌شود و محیط خانه و فضای زندگی مشترک را تیره و سنگین می‌‌کند. توجه داشته باشید که خانواده‌‌های زن و مرد نیز لازم است با زنان شاغل همراهی و همکاری داشته باشند و خود را با زندگی مدرن هماهنگ کنند. برخی خانواده‌‌ها اصلا متوجه کار و اشتغال زنان شاغل نیستند و همان انتظاری که از عروس‌‌ها یا دختران خانه‌دار خود دارند از این‌‌ها هم دارند. در حالی که زنان شاغل نیازها و مسائل خاص خود را دارند و نمی‌توانند با برنامه‌‌های مسافرت و مهمانی‌‌ها و… به سهولت خود را هماهنگ کنند و نباید انتظاراتی را که از زنان خانه‌دار داریم از آنها هم عینا داشته باشیم. نقش شوهران در زندگی زنان شاغل مهم است و نیاز است که انان شرایط همسران شاغل خود را برای خانواده خود روشن سازی کنند تا از کدورت یا دلخوری جلوگیری نمایند .

کار نیمه وقت
کارهای نیمه وقت برای خانم‌‌هایی که همسر و فرزند دارند مناسب‌‌تر است حتی اگر درآمد کمتری داشته باشد. در و اقع اگر شغل خانم‌‌ها به گونه ای باشد که بتوانند در طول روز کمی استراحت کنند بعدا بهتر می‌‌توانند در خانه هم به وظایف خود بپردازند. همچنین کارهای سبک‌‌تر که فشار‌‌های جسمانی کمتر دارند برای خانم‌‌ها مناسب‌‌تر است چون خانم‌‌های شاغل، شکایات بیشتری از بیماری‌‌های جسمانی دارند بهتر است کار آنها با شرایط جسمانی آنها هماهنگی داشته باشد.

سوال بسیاری از خانم‌‌ها این است که آیا بهتر است هم شاغل باشند و هم خانه‌دار، یا بهتر است فقط به خانه‌داری اشتغال داشته  باشند؟ آیا شاغل بودن در بیرون از منزل به نفع آنها و خانواده آنهاست یا خانه‌دار بودن، موجب می‌‌شود که محیط زندگی آنها گرم‌تر و بهتر باشد. مشخص است که شاغل بودن زنان در خارج از منزل مانند بسیاری از کارهای دیگر مزایا و معایبی دارد. پژوهشگران معتقدند زنان اغلب براساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و در اختیار داشتن مبالغ مالی و مادی، خانه‌داری یا اشتغال خارج از منزل را انتخاب می‌کنند. اما برخی از زنان معتقدند که علت انتخاب خانه‌داری یا شغل‌‌های خارج از منزل صرفا به علاقه آنها بستگی دارد. اما نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که زنان شاغل در تمام ابعاد کیفیت زندگی به جز عملکرد جسمانی، وضعیت بهتری از زنان خانه‌دار دارند. این پژوهش که به صورت مورد شاهد انجام شده، عملکرد جسمانی، محدودیت نقش به علت مشکلات جسمانی، درد جسمانی، سلامت عمومی، احساس نشاط، سلامت روانی، محدودیت نقش به علت مشکلات روحی و عملکرد اجتماعی هر دو گروه زنان شاغل و خانه‌دار را مورد ارزیابی قرار داده است.نتایج این پژوهش در نهایت نشان داد: میانگین نشاط تفاوت معنی‌داری در دو گروه شاغل و خانه‌دار داشته است به‌طوری که زنان شاغل وضعیت سلامت روان خود را بهتر از زنان خانه‌دار ارزیابی کردند. همچنین طبق نتایج به دست آمده، زنان شاغل نسبت به زنان خانه‌دار، کلیه‌ی مقیاس‌های کیفیت زندگی را به جز عملکرد جسمانی بالاتر و بهتر گزارش کرده‌اند. این تحقیق چنین نتیجه می‌گیرد: پایین‌تر بودن میانگین عملکرد جسمانی زنان شاغل نسبت به زنان خانه‌دار شاید بدین علت باشد که علاوه بر شیوع اختلالات درد بدون منشأ فیزیولوژیک در زنان، زنان شاغل مسوولیتی مضاعف داشته، علاوه بر نقش‌های اجتماعی وظیفه‌ی خانه‌داری را نیز برعهده دارند.

وام اشتغال زایی , بانک اشتغال دکتر جهانگیری , چگونگی رواج شادی در محیط اشتغال

مادران شاغل
زنانی که شاغل اند و فرزند هم دارند باید یاد بگیرند کیفیت رابطه با فرزندانشان را بیشتر کنند چرا که کمیت این ارتباط به هر حال کمتر از رابطه سایر زنان با فرزندان آنها است. یعنی اگر به جای چهار ساعت فقط دو ساعت را با فرزندانشان می‌‌گذرانند باید سعی کنند آن دوساعت لذت بخش و موثر و آموزش دهنده باشد  و در عین حال برای فرزندان آنها ایجاد امنیت کند. در واقع اگر مادران شاغل عصبانیت، ناراحتی و سختی شغل خود را به خانه آورده و به فرزندان خود منتقل کنند، تاثیر نامناسبی روی فرزندان بر جای گذاشته و محیط ایمن خانه را خدشه دار کرده اند و فرزندانی ناایمن و مضطرب و گاه با کمبود اعتماد به نفس بار می‌‌آورند. برای این که مادران با انرژی و شادی بیشتر از سر کار به منزل برگردند بهتر است کار آنها نیمه وقت باشد و البته حتما لازم است شغلی را انتخاب کرده باشند که بدان عشق می‌‌ورزند و دوست دارند نه این که با بی‌میلی و کسالت به سر کار بروند.

نه تنها زنان شاغل بلکه هر کسی که کاری را انجام می‌‌دهد حتما باید از آن کار لذت ببرد. وگرنه بخش بزرگی از زندگی و زمان ما که به کار و اشتغال می‌‌گذرد واقعا به هدر می‌‌رود و تا پایان عمر به عنوان خاطرات بد برایمان باقی می‌‌ماند. پس کاری را انتخاب کنید که برایتان نشاط آور و انرژی بخش است و آنرا دوست دارید و از انجامش خسته نمی شوید. کاری که با شرایط و توانمندی و استعداد شما همخوانی داشته باشد و باعث شود سایر توانمندی‌‌هایتان شکوفا بشود. اگر کارتان را دوست ندارید آنرا عوض کنید و کاری انتخاب کنید که با شما هماهنگ‌‌تر باشد و هر روز با خوشحالی به سوی آن بروید. همچنین اگر کار و شغل شما سنگین است فعالیت‌‌های ورزشی با نشاط و شاد را به زندگی خود اضافه کنید.

تقسیم کار در منزل
برخی خانم‌‌ها می‌‌خواهند کارایی خود را  بالا نشان دهند و به اصطلاح با یک دست چند هندوانه بردارند. چنین خانم‌‌هایی همه کارهای منزل و بیرون را انجام می‌‌دهند. به درس بچه‌‌ها می‌‌رسند و هزارتا کار دیگر را هم با هم انجام می‌‌دهند اما متاسفانه به دلیل بالا بودن حجم کارها خیلی زود دلزده و خسته و حتی از کار بیرون فراری می‌‌شوند ویا دچار ضعف اعصاب، افسردگی و خستگی مزمن شده و به تدریج کارایی خود را از دست می‌‌دهند.
منبع:زیباشو


ویدیو : اشتغال لذت بخش