اشتباه ترین باورها در مورد حیوانات : اشتباه ترین باورها در مورد حیوانات بسیاری ...



13 مورد از برترین و قدرتمند ترین جنگنده های جهان , روانشناسی حیوانات مورد علاقه , تحقیق در مورد حیوانات

اشتباه ترین باورها در مورد حیوانات

بسیاری از ما اطلاعاتی نسبت به حیوانات دارند اما آن اطلاعات بسیار کم و سطحی هستند به همین دلیل باورهای غلطی برای ما ایجاد شده است که باید اصلاح کنیم.

 انسان ها با توجه به تحقیقات یا تجربه های افراد دیگر اطلاعاتی را از حیوانات دارند اما این اطلاعات گاهی اوقات ممکن است به اشتباه در میان مردم جا افتاده باشد. برخی از آن ها به قدری گفته شده اند که دیگر به یکی از باورها تبدیل گشته اند. برای آن که به اشتباهات یک عمر خود پی ببرید بهتر است با مهمترین این اشتباهات  آشنا شوید. این به شما کمک می کند تا کمی بیشتر به اطلاعاتتان توجه کنید.

حافظه ماهی قرمز

یکی از باورهای غلطی که بسیاری از ما نیز به آن اعتقاد داریم نبود هیچ حافظه ای در ذهن ماهی های قرمز است. می پنداریم که این موجودات حافظه یا عقلی برای گنجاندن خاطرات ندارند. این در حالی است که تحقیقات پیشرفته روی این ماهی ها نشان می دهد آن ها حافظه ای بسیار قوی دارند به طوری که می توانند تا یک هفته پیش را به خاطر آورند همچنین توانایی انجام کارهای سخت و آموزش هایی را نیز دارند.

سرعت یوزپلنگ

بسیاری از انسان ها می پندارند یوزپلنگ ها سریع ترین موجودات زمین هستند اما این موضوع خیلی هم درست نیست چرا که آن ها می توانند به سرعت نهایتا 120 کیلومتر بر ساعت برسند. این درحالی است که پرنده ای به نام پرنازک می تواند تا سرعت 125 کیلومتر در ساعت پرواز کند. یکی دیگر از اقوام این پرنده نیز می تواند به سرعت نزدیک به 130 برسد اما رکورد او ثبت قانونی نشده است.

رنگ قرمز و عصبانیت گاوها

مسابقات گاوبازی در اسپانیا را حتما مشاهده کرده اید و حتما فکر می کنید گاوها به رنگ قرمز حساسیت بالایی دارند در حالی که بسیاری از حیوانات از کوررنگی رنج می برند و گاو یکی از آن هاست. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گاوها به هیچ عنوان به رنگ های مختلف توجهی نشان نمی دهند در حالی که آن ها بیشتر به حرکت دست و پرچم های ماتادورها از خود خشم نشان می دهند پس اگر پارچه ای سفید هم در مقابل آن بگیریم باز هم از خود خشم را نشان می دهند.

درک موسیقی مارها

حتما مرتاض های هندی را دیده اید که با استفاده از فلوت مارها را در سلطه خود می گیرند.  آن ها آهنگ خاصی را می نوازند سپس مار از سبد خارج شده و حرکت خطرناکی را انجام نمی دهد اما این اتفاق ها همه  درحالی رخ می دهد که اصلا مارها توانایی شنیدن صدای فلوت را ندارند. تحقیقات نشان میدهد مار تنها به حرکات بدن و رفتارهایی که مرتاض از خودش بروز می دهد عکس العمل نشان داده و تنها لرزش های صدای اطرافش را درک می کند.

دلفین ها مهربان هستند

لبخند همیشه برلبانشان است و دندان های کوچکشان به نظر حتی یک کالباس هم نمی تواند پاره کند، دوست داشتنی و باهوش هستند اما هیچکس شاید پشت پرده دلفین های زیبا را واقعا نداند. دلفین ها در پشت این لبخند گول زننده شان بسیار وحشی هستند به طوری که گاهی حتی به هم نوعان خودشان نیز رحم نمی کنند. دندان های این حیوان شاید کوچک باشد اما مثلثی و بسیار تیز هستند./روزگار نو

 

 

 


ویدیو : اشتباه ترین باورها در مورد حیوانات