اشتباهات سریالی سرمربی سرخپوشان : آنهایی که حمید درخشان را از نزدیک می‌شناسند، ...


آنهایی که حمید درخشان را از نزدیک می‌شناسند، او را یک مربی «فنی» می‌خوانند اما همین فرد اشتباهاتی را تکرار می‌کند که با هیچ منطقی جور درنمی‌آید. خبر ورزشی: آنهایی که حمید درخشان را از نزدیک می‌شناسند، او را یک مربی «فنی» می‌خوانند اما همین فرد اشتباهاتی را تکرار می‌کند که با هیچ منطقی جور درنمی‌آید.

سرمربی پرسپولیس از همان ابتدای قبول مسئولیت در این تیم اعتقاد داشت داشتن دو دروازه‌بان خوب و هم‌سطح در یک تیم نعمت است و بارها این حرف را در رسانه‌ها بیان کرد. درخشان همواره می‌گفت سوشا مکانی و نیلسون را با هم می‌خواهد! این در حالی بود که اغلب منتقدان، کارشناسان و رسانه‌ها به درخشان یادآوری می‌کردند سیستم چرخشی استفاده از سوشا مکانی و نیلسون برزیلی، تمرکز هر دو را به‌هم می‌ریزد و روش درستی نیست اما سرمربی سرخپوشان اصرار ویژه‌ای روی اشتباه خود داشت.

حمید درخشان با اتخاذ سیاستی عجیب با اولین اشتباه دروازه‌بان اصلی را در بازی بعدی کنار گذاشته و آن یکی را جایگزین می‌کرد.

سوشا مکانی یا نیلسون هم وقتی در نیم‌فصل اول درون دروازه می‌ایستادند، مرتب این افکار در ذهن‌شان رژه می‌رفت که با اولین اشتباه، نیمکت‌نشین خواهند شد. همین تشویش ذهنی باعث شد سوشا مکانی و نیلسون کمترین تمرکز را داشته و بیشترین اشتباهات را یکی پس از دیگری در نیم‌فصل اول مرتکب شوند.

در واقع حمید درخشان 3 ماه دیرتر از موعد مقرر اشتباه خود را متوجه شد، البته سرمربی پرسپولیس از این دست اشتباهات بارها مرتکب شده و بعدها پی به آن برده است. به طور نمونه می‌توانیم به عدم استفاده از مهرداد کفشگری در بدو ورود به پرسپولیس اشاره کنیم یا همین داستان جذب مهدی جعفرپور که به قول محمد مایلی‌کهن چشم بازار را کور کرد!

در حالی که گفته می‌شد جعفرپور در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا می‌شود اما به رغم جذب بابک حاتمی، باز هم این بازیکن کم‌اثر در نیم‌فصل اول در تیم ماند تا میثم حسینی برود!

یا بحث محمد عباس‌زاده که اول فصل برای پرسپولیس خوب گل می‌زد و ناگهان شیرجه زد وسط حاشیه و مراقبتی هم از او صورت نگرفت تا در سراشیبی سقوط قرار گرفته و حتی وارد لیست مازاد شود. هرچند عباس‌زاده، بخشیده شد و ماند اما هنوز هم به درستی متوجه نشدیم حمید درخشان به وی اعتقاد دارد یا خیر!

آنچه این مطلب را به درازا کشاند، دادن این هشدار به حمید درخشان است که شرایط پرسپولیس و اصولاً تیم‌های بزرگ با سایر تیم‌ها فرق می‌کند. ما احترام خاصی برای داماش گیلان و شاهین بوشهر که حمید درخشان در آنجا نیز مربیگری كرد، قائلیم اما مربیگری در این تیم‌ها با پرسپولیس فرق می‌کند و اشتباهات سریالی و تکراری پذیرفتنی نیست. نه از سوی ما رسانه‌ها، نه هواداران پرسپولیس و نه کارشناسان.

دوستان نظر شما چیست؟


ویدیو : اشتباهات سریالی سرمربی سرخپوشان