اسپاگتی؛ غذای فقیران در رستوران‌های گران : اسپاگتی روغن زیتون و سیر یک غذای ...


اسپاگتی روغن زیتون و سیر یک غذای ساده و دلپذیر رومی می باشد. در اصل به عنوان غذایی ارزان برای افراد فقیر پخته می شده, ولی اکنون به یکی از غذاهای پر طرفدار در رستوران ها تبدیل شده است. وب‌سایت آوای سلامتی: اسپاگتی روغن زیتون و سیر یک غذای ساده و دلپذیر رومی می باشد . در اصل به عنوان غذایی ارزان برای افراد فقیر پخته می شده , ولی اکنون به یکی از غذاهای پر طرفدار در رستوران ها تبدیل شده است .

مواد لازم جهت تهیه اسپاگتی روغن زیتون و سیر :

  •  روغن زیتون : 125 میلی لیتر
  •  سیر له شده : 3 حبه
  •  اسپاگتی تازه : 450 گرم
  • جعفری تازه ریز خرد شده : 3 قاشق غذاخوری
  • نمک : به میزان لازم
  •  فلفل : به میزان لازم

رستوران غذای خانگی , رستوران غذای خانگی در تهران , رستوران غذای مکزیکی

طرز تهیه اسپاگتی روغن زیتون و سیر :

1. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را نگه داشته و مابقی آن را در یک قابلمه متوسط داغ نمایید . سیر و مقداری نمک به آن افزوده و روی حرارت ملایم سرخ نمایید . مخلوط را گهگاه به هم زده تا به رنگ طلایی درآید . سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید . اجازه ندهید سیر بسوزد چرا که طعم آن تلخ می شود . ( در صورتی که سیر سوخت , تمام مراحل را از ابتدا انجام دهید ) .

2. در همین فاصله , قابلمه بزرگی محتوی آب و کمی نمک را به جوش بیاورید . اسپاگتی را به همراه یک قاشق روغن زیتونی که نگه داشته بودید داخل قابلمه ریخته و به مدت 2 تا 3 دقیقه یا هر زمان که اسپاگتی نرم شود ولی زیر دندان بیاید , بپزید . اسپاگتی را آبکش نموده و به قابلمه برگردانید .

3. مخلوط روغن و سیر را به اسپاگتی افزوده و هم بزنید تا تمام اسپاگتی به آن آغشته شود . فلفل و جعفری تازه خرد شده را بیافزایید و دوباره هم بزنید .

4.
اسپاگتی روغن زیتون و سیر را داخل ظرف گرم مخصوص پذیرایی ریخته و بلافاصله سرو نمایید .


ویدیو : اسپاگتی؛ غذای فقیران در رستوران‌های گران