اسمارت فون Moto X موتورولا : تصمیم گرفته ایم تا بررسی مختصری از گوشی بنظر جالب ...


تصمیم گرفته ایم تا بررسی مختصری از گوشی بنظر جالب و جذاب Moto X داشته باشیم. بهترین ها در زمین: در حالی که همیشه وسوسه ی این وجود دارد که برای یک بار هم که شده مارک موتورولا را آسیب دیده و ضعیف ببینیم، فروش گوگل نباید روی Moto X که قصد خرید آن را داریم تأثیری داشته باشد و خوشبختانه می توانیم بگوییم که هنوز هم برای بهترین قیمت گذاری ها همین طور عمل می کند. در حال حاضر، موتورولا حاضر است فقط با دریافت 330 دلار خارج از قرارداد به شما اجازه ی طراحی Moto X اسمبل شده خودتان را در کارخانه ی تگزاس خود بدهد. موانع قبلاً توسط کسی که از پیشرفت ها حداکثر استفاده را کرده نیز برداشته شده و شما فقط 300 دلار را پرداخت می کنید. ما نمی دانیم که در آینده برای این مارک معروف چه اتفاقی خواهد افتاد، اما هنوز هم یکی از بهترین توصیه های ما به عنوان گوشی های هوشمند می باشد.

موتورولا , کاسپر اسمارت , گوشی موتورولا

این هفته کمپانی گوگل جهان تکنولوژی را با این خبر که می خواهد موتورولا را به Lenovo بفروشد غافلگیر کرده است. در حالی که سؤالات راجع به آینده ی تلفن های موتورولا افزایش می یابد، این قضیه هیچ چیزی را از شرکت فعلی که به طور کامل تحت مالکیت گوگل است دور نخواهد کرد. ما هم به همین بهانه تصمیم گرفته ایم تا بررسی مختصری از گوشی بنظر جالب و جذاب Moto X داشته باشیم.

اگر شما در پی گوگل هستید یا علاقه مند به اندروید، اخبار این هفته برای شما مثل مرگ یک بازیگر معروف و جوان تداعی می شود. شاید موتورولای گوگل سودآور نبوده (که کاملاً برعکس به نظر می رسد)، اما نکته مهم این است که این سری از گوشی ها به صورت دنباله دار وارد بازار شده و توانسته به قابلیت هایی دست پیدا کند که روزی کاملاً غیر ممکن به نظر می رسید. موتورولا به عنوان یک گوشی هوشمند و ابتکاری در سال 2013 ساخته شد.

ساعت هوشمند موتورولا , دکتر اسمارت , اسمارت فون

گاهی اوقات وقتی تولیدات را بررسی می کنیم به نظر می رسد که در آن زمان کاملاً تازه و ابتکاری بوده و همانندی نداشته، اما وقتی فقط به چند ماه بعد از آن بر می گردیم متوجه می شویم که همان قابلیت های شاخص کاملاً عادی و کمرنگ شده است. وقتی که موتورولا تلفن خود را انتشار داد خیلی ها از آن به خاطر شایعه مشخصاتش و البته قیمت پایین ناامید شده بودند، اما این تصورات آنقدر ها هم دوام نداشت، چرا که در زمانی پی بردیم که مشخصات در حد متوسط این دستگاه نیاز به هیچ اصلاحی ندارد. پنج ماه بعد از راه اندازی این دستگاه، نرم افزار ابتکاری Moto X و ویژگی های مبتنی بر حسگرش منجر به یک تجربه غنی تر شد و موجب گردید تا باز هم از تلفن های رده خودش پیشی بگیرد.

اسمارت فون چیست , نمایندگی گوشی اسمارت , اسمارت فون ها
ما به تازگی یکی از نسخه های تحت حمایت Moto X با نام Ebony را مدنظر قرار دادیم که به نظرمان خیلی سرگرم کننده و جالب است. نسخه چوبی گوشی موتو ایکس موتورولا در واقعیت تا در تصویر و دنیای مجازی برای اشخاص بیشتر قابل توجه است، یعنی وقتی آن را در دست می گیرید قطعا پی به قابلیت های آن خواهید برد. تصور ما این است که این نسخه چوبی ارزش 25 دلار اضافی را دارد، چرا که منحصر به فرد و درجه یک است و بگونه ای جادویی بنظر می رسد چنانکه شما نمی توانید بگویید که پیش از این نیز نظیری از آن را دیده اید.

به غیر از هزینه های اضافی تنها تفاوت نسخه wood back نسبت به دیگر نسخه ها وزن اضافی می باشد. وزن استاندارد Moto X نیز 130 گرم(4.59 اونس) است، اما نسخه Ebony دارای وزن 137 گرم (4.83 اونس) می باشد که فقط 5 درصد نسبت به نسخه استاندارد بیشتر است، اما وقتی آن را در دست می گیرید احساس تراکم کمی بیشتر در آن می کنید.

چیز زیاد دیگری برای گفتن در مورد wood back نیست. صاف به نظر می رسد و فقط در سبک جاری خود کمی سنگین تر می باشد. اگر تمایل به نمای چوبی با نقش و نگارهایی بر روی آن دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا نسخه wood back که از نسخه استاندارد پلاستیکی هم در حد بالاتر است را برای خود برگزینید.

کسپر اسمارت , گوشی موتورولا نکسوس 6 , باز کردن رمز گوشی اسمارت

این گوشی از لحاظ مشخصات و ویژگی ها با دیگر گوشی هایی که قابل رقابت کردن می باشد نیز بهترین است. Moto X براحتی تضمین می نماید که در چند ماه اخیر به درستی از بسیاری از دیگر رقیبان خود پیشی گرفته، هرچند شاید تابحال متوجه شده باشید که اگر این اسمارت فون به دنبال مطرح کردن چیز متفاوتی است که هم بتواند لذت مشتری را فراهم بیاورد و البته همه کار را راحت تر و بی دردسر تر انجام دهد باید مسیر را برای رسیدن به این اهداف، بیشتر و بامصمم تر ادامه دهد.

یکی از ویژگی های جالب در گوشی موتو ایکس موتورولا، Active Display است که بصورت کاملا ماهرانه صفحه نمایش روشن است و اطلاعات را برای شما نشان می دهد. یعنی در حقیقت شما برای نمایش اطلاعات نیازی به فشردن دکمه پاور ندارید، البته این سیستم بگونه ای است که حتی فشار چندانی را نیز به باتری دستگاه نخواهد آورد. این فناوری حتی از سوی کمپانی های پیشتاز صنعت موبایل همچون اپل، سامسونگ و یا HTC مطرح نشده بود.

این گوشی همچنین مجهز به امکاناتی مانند کنترل Touchless می باشد که به شما اجازه می دهد تا گوگل را بدون اینکه حتی Moto X خود را لمس نمایید نیز احضار کنید. به تلفن خود آموزش دهید تا صدای شما را تشخیص دهد و هر وقت که شما عبارت "OK Google Now" را بیان کردید، آنگاه دستیار صوتی گوگل شروع به کار کند و آماده شود تا به شما در ارسال پیامی به دوستانتان و ... کمک کند.

کاربرد جی پی اس در اسمارت فون ها , هارد ریست کردن گوشی اسمارت , ریست گوشی اسمارت

البته کنترل های لمسی کوچک دیگری وجود دارد، مثلا چند بار گوشی خود را بچرخانید تا دوربین دستگاه سریعا فعال شود، یا اینکه دستگاه شما به عنوان یک ابزار قابل اعتماد به یک دستگاه بلوتوث دار همچون گوگل گلس یا ساعت هوشمند وصل شود. دستیار موتورولا به تشخیص اینکه شما در حین انجام چه کاری (مثلا در جلسه هستید، در حین رانندگی یا خواب هستید ) هستید نیز توانا می باشد و به شما اجازه می دهد تا تلفن خود را سفارشی کنید که با توجه به این موقعیت ها چطور با شما تعامل داشته باشد.

مواردی وجود دارد که به شما کمک می کند تا تشخیص دهید چطور می توانید بیشترین و بهترین مشخصات را در خرید یک گوشی از آن خود کنید. این به این معنا نیست که ما از تراشه قدرتمند Snapdragon 800 بکاررفته در اسمارت فون هایی مانند Nexus 5 را نمی پسندیم، بلکه ما فکر می کنیم که در یک سال اخیر مشخصات گوشی هوشمند بیشتر از حد کافی خوب شده است. ما سعی کردیم در بررسی خود بیشتر روی عملکرد و کارایی تمرکز کنیم، اما در حال حاضر معمولاً تلفن های پیشرفته کمتری وجود دارند که به این مقوله می پردازند. تولید کنندگان همواره دستگاههای امروزی خود را به دلیل هر استفاده قابل تصوری توسط کاربران می خواهند که بقدر کافی سریع باشند یا به عبارتی سرعت را درجه اول ملاک کار خود قرار می دهند.

قفل شدن گوشی اسمارت روی لوگو , ریست کردن گوشی اسمارت , عکس کاسپر اسمارت نامزد جنیفر لوپز

واقعا این تصمیم غیرمنتظره گوگل مبنی بر فروش موتورولا به لنوو ناراحت کننده است، و حالا این سؤال پیش می آید که آیا لنوو می تواند سیر حرکت این شرکت را مثل قبل ادامه دهد و کارهای ابتکاری را همچنان روی تلفن های آینده پیاده کند یا خیر؟ گذر زمان قطعا پاسخگوی این سوال و خیلی از سوالات دیگر خواهد بود.


ویدیو : اسمارت فون Moto X موتورولا