اسلام‌آباد از پروژه خط لوله صلح ... :     گیلانی در سخنانی توجیه‌ناپذیر: اسلام‌آباد ...



 

اسلام آباد کرج , اسلام آباد تهران , منطقه ٦ اسلام‌آباد

 

گیلانی در سخنانی توجیه‌ناپذیر:

اسلام‌آباد از پروژه خط لوله صلح برای همكاری با آمریكا كناره‌گیری می‌كند

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به سخنان هالبروک گفته بود كه خط لوله گاز ایران تحریم‌های سازمان ملل را نقض نمی‌کند اما نخست‌وزیر پاكستان در سخنانی مداخله‌جویانه گفت كه این كشور با جامعه‌جهانی برای تحریم ایران همكاری می‌‌كند.

نخست‌وزیر پاکستان پس از فشارهای آمریكا بر اسلام‌آباد مبنی بر كناره‌گیری از قرارداد خط لوله صلح، گفت کشورش از تحریم‌های آمریکا که ممکن است بر روی پروژه خط لوله صدور گاز ایران نیز تاثیر بگذارد، پیروی خواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوسف‌رضا گیلانی»، در سخنانی در راستای مواضع واشنگتن در ایالت سند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «پاکستان عضو جامعه جهانی است و از هر تحریمی که آمریکا اعمال کند، پیروی می‌کند.»
«ریچارد هالبروک»، نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان یکشنبه در اسلام‌آباد به مقام‌های پاکستانی هشدار داد تا زمانی‌که قانون تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران نهایی نشده گام بیشتری در راستای اجرای توافق گازی خود با ایران بر ندارند چرا كه ممکن است این خط لوله مشمول تحریم‌های جدید شود.
«شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان در واکنش به سخنان هالبروک گفته بود كه خط لوله گاز ایران تحریم‌های سازمان ملل متحد را نقض نمی‌کند. وی اشاره‌ای به تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که واشنگتن در دست بررسی دارد، نکرد. ولی اكنون نخست‌وزیر پاكستان خلاف وعده‌های پیشین اسلام‌آباد در سخنانی مداخله‌جویانه گفت كه این كشور با جامعه‌جهانی برای تحریم ایران همكاری می‌كند و در صورت لزوم از این پروژه عقب‌نشینی خواهد كرد.
هفته گذشته مقام‌های ایران و پاکستان آخرین ضمیمه قرارداد صادرات گاز به پاکستان را امضا کردند. طی این قرار داد، قرار است از سال 2014 میلادی روزانه 21 میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز ایران از طریق خط لوله 750 کیلومتری به پاکستان صادر شود.
ایران پیش از این اعلام کرده بود كه قرارداد نهایی خط لوله صلح (بین ایران، پاکستان و هند) امضا خواهد شد اما اختلاف‌های بین هند و پاکستان و کنار کشیدن هند از پروژه، باعث شد تا امضای قرارداد بین ایران و پاکستان به تاخیر بیفتد..../تحلیل:ایلنا


ویدیو : اسلام‌آباد از پروژه خط لوله صلح ...