اسطوره دیزنی درگذشت : فرانک آرمیتج هنرمند سرشناس، طراح و تصویرگر معروف «دیسنی» ...


فرانک آرمیتج هنرمند سرشناس، طراح و تصویرگر معروف «دیسنی» که بیش از همه برای مشارکت در خلق انیمیشن‌های کلاسیک این استودیو مانند «زیبای خفته»، «پیتر پن» و «کتاب جنگل» شناخته می‌شود، در سن 91 سالگی درگذشت. آرمیتج همچنین طراح چندین نقاشی‌ دیواری معروف در پارک‌های دیسنی بود. آی سینما:  فرانک آرمیتج هنرمند سرشناس، طراح و تصویرگر معروف «دیسنی» که بیش از همه برای مشارکت در خلق انیمیشن‌های کلاسیک این استودیو مانند «زیبای خفته»، «پیتر پن» و «کتاب جنگل» شناخته می‌شود، در سن 91 سالگی درگذشت. آرمیتج همچنین طراح چندین نقاشی‌ دیواری معروف در پارک‌های دیسنی بود. 
والت دیزنی , حبیب درگذشت , منصور پورحیدری درگذشت  
به گزارش «مجله انیمیشن»، این نقاش استرالیایی-امریکایی روز 4 ژانویه در خانه‌اش واقع در ایالت کالیفرنیای امریکا از دنیا رفت. آرمیتج در دهه 1920 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد و تا پیش از حضور در دانشگاه هنر، در جریان جنگ جهانی دوم در نیروی هوایی سلطنتی استرالیا مشغول خدمت بود. آرمیتج در سال 1952 به لس آنجلس رفت و خیلی زود با استودیوی «والت دیسنی» قرارداد بست؛ جایی که برای مشارکت در خلق تعدادی از انیمیشن‌های شاهکار اواسط قرن بیستم مشغول به کار شد.
این طراح و تصویرگر استرالیایی‌تبار در ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در «دیسنی»، نقاشی پس‌زمینه بعضی از مهم‌ترین انیمیشن‌های قرن بیستم از جمله «پیتر پن» (1953)، «زیبای خفته» (1959)، «مری پاپینز» (1964) و «کتاب جنگل» (1967) را به انجام رساند. بعد از «کتاب جنگل» بود که آرمیتج از دیسنی جدا شد و بلافاصله طراحی تولید فیلم علمی-تخیلی و برنده اسکار «سفر شگفت‌انگیز» (Fantastic Voyage) را به انجام رساند.   
در سال 1977، آرمیتج یک‌بار دیگر به دیسنی بازگشت، منتهی این‌بار در مقام تصویرگر. او که در سال‌های دهه 1950 در پیش‌برد بعضی از پروژه‌های «دیسنی‌لند» همکاری کرده بود، این‌بار وظایف مهم‌تری به دوشش گذاشته شد.
در سال 2009، فرانک آرمیتج با دریافت لقب «اسطوره دیسنی» به پاس یک عمر فعالیت هنری مورد تقدیر قرار گرفت.


ویدیو : اسطوره دیزنی درگذشت