اسرائیل: نگرانیم سانتریفیوژها پشت چهره ملایم روحانی مخفی شوند/نتانیاهو در سازمان‌ملل از اطلاعات جدیدی پرده برمی‌دارد :



سخنرانی روحانی در سازمان ملل , زمان سخنرانی روحانی در سازمان ملل , روحانی در سازمان ملل

وزیر امور داخلی اسرائیل:
نگرانیم سانتریفیوژها پشت چهره ملایم روحانی مخفی شوند/نتانیاهو در سازمان‌ملل از اطلاعات جدیدی پرده برمی‌دارد

«گلعاد اردان» بار دیگر نسبت به اثرگذاری مواضع رئیس‌جمهور ایران در جامعه بین‌الملل ابراز نگرانی کرد و مدعی شد نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل اطلاعاتی را منتشر می‌کند که با مواضع رئیس‌جمهور ایران در تناقض است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «گلعاد اردان» وزیر امور داخلی اسرائیل که هفته پیش گفته بود از اثرگذاری مواضع «حسن روحانی» بر جامعه بین‌الملل برآشفته است، روز جمعه هم بار دیگر هشدار داد که این مواضع ممکن است جامعه بین‌المللی را از توجه به فعالیت‌های هسته‌ای ایران منحرف کند.

اردان که با رادیو ارتش اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، با تکرار مواضع هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که رئیس‌جمهور ایران را فریبکار خوانده بود، گفت: نگرانی من از این بابت است که گردش سانتریفیوژها پشت چهره ملایم و کلمات دلنشین روحانی مخفی شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نتانیاهو در سال‌های اخیر موجب شده تا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران وضع شود، مدعی شد نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌شود، اطلاعاتی را اعلام می‌کند که جامعه جهانی از آن مطلع نبوده و بر خلاف تصویری است که رئیس‌جمهور جدید ایران به نمایش گذاشته است.

اردان همچنین مدعی شد که اسرائیل هم راهکار دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران را ترجیح می‌دهد، اما در این مسیر اعمال ایران و نه مواضع این کشور باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اردان تاکید کرد اسرائیل اصلی‌ترین هدف ایران است و به همین جهت باید همچنان بتواند گزینه نظامی علیه تهران را حفظ کند.

پیش از این «یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی و روابط بین‌الملل رژیم‌صهیونیستی هم اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «تهاجم لبخندها، میانه‌روی و بذله‌گویی» توصیف کرده و گفته بود ایران هنوز هیچ تغییری در مواضع خود نداشته است./فارس

 

 


ویدیو : اسرائیل: نگرانیم سانتریفیوژها پشت چهره ملایم روحانی مخفی شوند/نتانیاهو در سازمان‌ملل از اطلاعات جدیدی پرده برمی‌دارد