اسد: مثل شاه ایران نیستم : اسد: مثل شاه ایران نیستم او در این باره گفت: «شاه ...



اسد: مثل شاه ایران نیستم

او در این باره گفت: «شاه پیشین ایران، مهم‌ترین کشور منطقه را رهبری می‌کرد. او ارتشی نیرومند داشت و همه جهان از او حمایت می‌کرد. اما آیا توانست با مردم خود مقابله کند؟ خیر»

روسیه اخباری را که از نیت مسکو برای دادن پناهندگی سیاسی به بشار اسد حکایت می‌کرد را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری خاطرنشان کرد: «این اخبار یا تلاشی است برای گمراه کردن کسانی که در تعامل با مسائل سیاسی خارجی جدی هستند یا از سوی کسانی منتشر می‌شود که موضع روسیه را نفهمیده‌اند.»

لاوروف گفت: مساله پناهندگی سیاسی بشار اسد برای نخستین بار در گفت‌و‌گوهای ماه گذشته آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با ولادیمر پوتین در برلین مطرح شد و طرف آلمانی آن را پیشنهاد داد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد که ما این سخن را به عنوان یک «شوخی» تلقی کردیم و به شوخی هم آنها گفتیم: «چرا خود شما به اسد در آلمان پناهندگی نمی‌دهید اگر می‌خواهد جایی برود.»

او افزود: «بسیار شگفت زده شدم هنگامی که در جریان تماس‌هایم با همکاران خارجی‌ام برای بررسی بحران سوریه دریافتم آن‌ها باور کردند که ما به اسد پناهندگی خواهیم داد و در پی آن همه مشکلات مردم سوریه حل خواهد شد..»

 

اسد: همچون شاه ایران نیستم

از سوی دیگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در سومین بخش از مصاحبه خود با روزنامه جمهوریت ترکیه که پنجشنبه منتشر شد، وضعیت خود را با وضعیت شاه پیشین ایران مقایسه کرد.

او در این باره گفت: «شاه پیشین ایران، مهم‌ترین کشور منطقه را رهبری می‌کرد. او ارتشی نیرومند داشت و همه جهان از او حمایت می‌کرد. اما آیا توانست با مردم خود مقابله کند؟ خیر»

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: «اگر من در وضعیت مشابهی بودم، یا به عبارتی اگر مردمم از من پشیتبانی نمی‌کردند، توان مقاومت نداشتم و سرنگون می‌شدم. چگونه توانستم تا الان مقاومت کنم؟»/عصرایران


ویدیو : اسد: مثل شاه ایران نیستم