استقلال 22 میلیارد بدهی دارد! : مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال ...


مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال را 7 سال به ما پیمانی بدهند تا سه بار قهرمان لیگ برتر شویم، سه بار قهرمان جام حذفی و یک بار هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا. ورزش سه: علی فتح‌الله زاده مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در خصوص جذب بازیکنان جدید برای این تیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تیم‌ها وضعیت خوبی دارند و اگر بیشتر تدبیر بکنیم می‌بینیم که 30 درصد بازی‌های استقلال در لیگ بدون خسرو حیدری، جواد نکونام و آندرانیک تیموریان بوده است. با همه این مشکلات و آسیب‌دیدگی بازیکنان تیم خوبی جمع و جور کردیم که حمایت‌های کادر فنی و در راس آنها امیر قلعه نویی، هیئت مدیره و معاونین باشگاه در این کار بی‌تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند بازیکن جدید بگیریم ما اگر آندرانیک تیموریان را نداشتیم او را جذب می‌کردیم. اگر نکونام را نداشتیم نکونام را جذب می‌کردیم. اگر امثال پژمان منتظری، صادقی، قاضی و ... را نداشتیم آنها را جذب می‌کردیم چه اصراری است که وقتی تیم خوبی داریم بازیکن بگیریم؟

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه با رفتن جباری این تیم هافبک خلاق هم ندارد ادامه داد: موضوع فقط رفتن جباری نیست. خسرو حیدری هم چند بازی با ما نبود. یکدفعه دست ما از بازیکنان خالی شد و چند بازیکن را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. با همه این فشارها تنها تیمی بودیم که از ایران به جمع 4 تیم برتر آسیا رفتیم و در حال حاضر هم با تفاضل گل از پرسپولیس در جدول پایین‌تریم.

فتح الله زاده ادامه داد: ما به یک هافبک خلاق نیاز داریم که قرارداد آن را بسته‌ایم. این بازیکن برزیلی از نیم‌فصل به ما اضافه می‌شود اما چون لیگ برتر ما زودتر از حد قانونی به نیم‌فصل رسید و بازیکنان بین‌المللی طی برنامه جهانی فوتبال می‌توانند جابه‌جا شوند بعدا به ما ملحق خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: نیم‌فصل ما به خاطر کمک به کی‌روش و تیم ملی زودتر تمام شد اما خارجی‌ها زمان نقل و انتقالاتشان را تغییر ندادند. الان هم یک ماه مانده تا نقل و انتقالات تیم‌های خارجی و وقت داریم که این بازیکن برزیلی به ما اضافه شود. یک هافبک راست هم می‌خواهیم که با مجید غلام‌نژاد تمام کردیم که جا دارد از محبت‌های مدیرعامل باشگاه سایپا در این خصوص تشکر کنم. فعلا کارهای ثبتی این بازیکن باقی مانده و بقیه بازیکنان که گرفته‌ایم بازیکنان اضافه بوده‌اند تا تیم شاداب‌تر شود. اگر کادر فنی خلائی در تیم احساس کند به سراغ بازیکن مورد‌نظرشان می‌روم تا او را جذب کنم. فکر می کنم نسبت به نیم‌فصل اول تیم بهتری خواهیم بود.

مدیرعامل استقلال درباره پیشنهاد این تیم به شیث رضایی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس هم افزود: ما برای این بازیکن احترام خاصی قائلیم اما نه پیشنهادی برای او مطرح شده و نه او در برنامه‌های ما قرار داشته است. قلعه‌نویی هم تا همین لحظه هیچ درخواستی برای جذب او به ما نداده است.

فتح‌الله‌زاده در مورد صحبت‌هایی که وکیل حسین هدایتی دیروز علیه او انجام داد و از مدیرعامل استقلال خواست به امور داخلی این تیم رسیدگی کند هم اظهار داشت: مصاحبه ایشان را که خواندم شاخ درآوردم. من کی و کجا در خصوص مسائل استیل‌آذین اظهار‌نظر کردم. هر کسی می‌تواند هر خبری را منتشر کند من که در این باره مقصر نیستم ضمن اینکه هیچ وقت به یک انسان منجی توهین نمی‌کنند. این چه ادبیاتی که وارد فوتبال ایران شده است؟ زندی آمد پیش من و چون احساس کرد که من با هدایتی سلام و علیکی دارم مشکلاتش را به من گفت تا با مالک استیل‌آذین در میان بگذارم اینکه فحش دادن ندارد. بعد از مصاحبه این دوست عزیز آقای هدایتی با من تماس گرفت و گفت که از این مصاحبه ناراحت شده و از انجام آن خبر نداشته است.هدایتی گفت که حتما زندی به امور مالی این باشگاه مراجعه کند و فیش‌هایش را ببرد تا کارهایش انجام شود؟

مدیرعامل استقلال در خصوص صحبت‌هایی که دیروز در اتحادیه فوتبال انجام داد و گفت که خاک بر سر من و امثال عابدینی که یک بچه در هیئت‌رئیسه فوتبال قرار دارد گفت: نیاز نیست خیلی شفاف صحبت کنم ما آذری‌ها عادت داریم ضرب‌المثلی بگوییم که بر علیه فلانی حرفی نزن. من طوری حرف می‌زنم که می‌توانم رای بگیرم. من پیش از این بارها از سوی مدیران فوتبال ایران رای گرفته‌ام و عضو مجامع مختلفی شده‌ام. من نماینده باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال بودم و چند سال هم در کمیته لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا فعالیت داشته‌ام. الان برای پست داشتن حرف نمی‌زنم که رای بیاورم. این صحبت‌ها را انجام می‌دهم تا به مدیران فوتبالی در اتحادیه بگویم که ارزش رای خودمان را بدانیم و آن را به حراج نگذاریم باید عمیق‌تر فکر کنیم و وقتی کسی حرف می‌زند به حرفهاش گوش کنیم نه به پست و مقامش.

وی ادامه داد: ما کلی از کارهای مقدماتی‌مان زمین مانده و مشکلاتی است که تا الان طول کشید اما آنها را برطرف نکردیم طوری که دامن فوتبال را گرفته و تبدیل به یک غده سرطانی شده است. الان همه به فوتبال حمله می کنند چون فوتبال را با ورزش‌های دیگر مقایسه می‌کنند. همه فوتبالی‌ها اگر والیبال، بسکتبال، کشتی و ... مقامی بیاورند خوشحال می‌شوند اما وقتی فوتبال موفقیتی کسب می‌کند آنها خوشحال نمی‌شوند چون فکر می‌کنند فوتبال حق آنها را خورده است در حالی که اینطور نیست.

وی خاطر نشان کرد: فوتبال هزینه‌ها و درآمد‌های خاص خودش را دارد. باید همه چیز را با هم سنجید. نمی‌شود گفت قطر یا امارات که 200 میلیارد تومان برای تیمشان هزینه می‌کنند با ما برابرند. قطر بازیکنی به نام نیمار می‌گیرد که 11 میلیون یورو برایش هزینه می‌کند که به پول سال گذشته ما نزدیک 50 میلیارد تومان می‌شود. این پول هزینه 2 سال باشگاه استقلال است. بعد می‌گویند چرا قهرمان آسیا نمی‌شوید؟ چرا باید قهرمان آسیا بشویم؟ اینها واقعیت‌هایی است که باید دید. شما ببینید یک تیم قطری بالای 200 میلیارد تومان هزینه می‌کند که این پول هزینه 8 سال باشگاه استقلال است. ما وقتی با قطری‌ها بازی می‌کنیم با تیمی چند ملیتی مسابقه داریم.

فتح‌الله‌زاده در ادامه درباره اینکه برنامه‌هایی برای سودآوری باشگاه استقلال دارد افزود: دوستان می‌ترسند کسی جلو بیاید اما من از همین فرصت که در اختیارم قرار دادید استفاده می‌کنم و پیشنهاد رسمی‌ام را اعلام می‌کنم. من حاضرم همراه با چند استقلالی این تیم را 7 سال به صورت پیمانکاری تحویل بگیریم. نه سهام می‌خواهیم و نه به ما بفرشند بلکه به صورت پیمانکاری اختیار کامل را به ما بدهند. در این 7 سال هم ریالی از دولت نمی‌خواهیم و هر بدهی‌ای هم که از قبل بوده صفر می‌کنیم و تحویل وزارتخانه می دهیم. قول می‌دهم در این 7 سال حداقل سه بار قهرمان لیگ برتر شویم. سه بار قهرمان جام حذفی و حداقل یک بار هم قهرمانی آسیا را تقدیم هوادارانمان کنیم. من پیشنهادم را به دولت محترم و وزیر ورزش و جوانان جناب آقای گودرزی تقدیم می‌کنم.

وی در خصوص اینکه این باشگاه در حال حاضر چقدر بدهی دارد اظهار کرد: حدود 22 میلیارد تومان بدهی انباشته باشگاه استقلال است و امیدوارم دوستان نگویند که همه آن برای من است. همین امسال که سالی سختی برای من بوده اگر طبق تعهدی که دولت به ما داده و مجلس آن را مصوب کرده 10 میلیارد ما را بدهند فقط 5/1 میلیارد تومان بدهی خواهیم داشت.

مدیرعامل تیم استقلال درباره مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا که امروز برگزار می‌شود و جواد نکونام یکی از شانس‌های اول کسب این عنوان است هم ادامه داد: دیشب با جواد صحبت کردم و به او گفتم که همینکه جزء سه بازیکن برتر آسیا هستی کار ارزشمندی است و فکر می‌کنم اگر لابی‌هایی صورت نگیرد حق نکونام است که بهترین بازیکن آسیا شود اما واقعیتی که باید بگویم این است که 70 نمره به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تعلق می‌گیرد و فقط 30 درصد آن مختلف به بازیکنان ملی است. متاسفانه برای کنفدراسیون آسیا بازی‌های ملی خیلی ارزشی ندارد و آیتم تاثیر‌گذار برای آنها قهرمانی در لیگ قهرمانی آسیاست. من به نوبه خودم به جواد تبریک می‌گویم چون جزء سه بازیکن برتر شدن هم کار سختی است که در این چند سال فقط مجیدی، علی کریمی و جواد نکونام به آن رسیده‌اند.

فتح‌الله زاده در پایان در مورد اینکه گفته می‌شود پاسپورت لاوره بازیکن صربستانی استقلال توسط این باشگاه ضبط شده و به او نداده‌اند هم افزود: ما پاسپورت را به او تحویل داده‌ایم و از وی رسید گرفته‌ایم. این صحبت‌ها را حتی به سفیر صربستان هم گفتم چون ما در لیگ قهرمانان آسیا بودیم و مشخص نبود که باید به کره جنوبی برویم یا عربستان و چون مجبور بودیم ویزای این کشورها را بگیریم نمی‌توانستیم پاسپورت بازیکنان را دست خودشان بدهیم. سفیر صربستان وقتی به ما مراجعه کرد ما پاسپورت لاوره را به او پس دادیم و از وی رسید گرفتیم که آن رسید هم موجود است.


ویدیو : استقلال 22 میلیارد بدهی دارد!