استقلال بدون ملی‌پوشان کیسه گل می‌شود! : سرمربی سابق فجر پاسخ محمود یاوری را ...


سرمربی سابق فجر پاسخ محمود یاوری را داد و از یارگیری خود در ابتدای فصل دفاع کرد. او همچنین با حمایت از قلعه‌نویی گفت که استقلال باید در لیگ قهرمانان آسیا ملی پوشانش را در اختیار داشته باشد. ایسنا: غلام پیروانی از ابتدای فصل جاری هدایت تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز را به عهده داشت اما با گذشت هشت هفته بعد از تساوی مقابل داماش با اصرار هواداران شیرازی از سمت خود کناره گیری کرد تا محمود یاوری نیز قید مس کرمان را زده و به شیراز بیاید.

غلام پیروانی حتی بعد از کنار رفتن هم با وجود دلخور بودنش انتقادی از سرمربی جدید فجر نکرد اما با گذشت تقریبا چهار ماه از این ماجرا نسبت به اظهارات محمود یاوری واکنش نشان داد.

پیروانی ابتدا درباره دلیل کنار رفتنش از سرمربیگری فجر توضیح داد: هنوز هم بعد از چند ماه می‌گویند پیروانی را کنار گذاشتند اما اینطور نبود و خودم استعفا کردم. وقتی دیدم تماشاگران علیه‌ام شعار می دهند گفتم خداحافظ! من که نمی‌توانستم برای دنیا، هر چه دارم را در این تیم فنا کنم. به چه قیمتی باید می‌ماندم؟ خدا شاهد است سردار جعفری همان شبی که استعفا کردم گفت اگر از این پس 6 باخت دیگر هم بیاوری، می‌مانی. اما خودم دیدم به صلاح نیست بمانم.

وی در ادامه راجع به انتقاد یاوری از یارگیری فجر در اول فصل، مطرح کرد: همان دو بردی هم که آقایان آوردند با یارهایی بود که من گرفته بودم. اگر یارگیری بد بود نباید مربیگری فجر را می گرفتند. نباید به هر قیمتی به هر تیمی رفت. حال اگر یارگیری بد بود، مس کرمان و استقلال خوزستان را با همین یارها شکست دادید.

پیروانی اضافه کرد:هر مربی سلیقه‌ای دارد.من هم نمی‌توانم بگویم یاوری یارگیری‌اش خوب بوده یا نه. یاوری قبل از بازی استقلال از تیم راضی بود و می‌گفت بیایید تیم را ببینید. دیگر الآن نمی توانند حرفی درباره تیم بزنند. سه، چهار بازیکنی هم که من گرفته بودم را فرستادند به خانه! من برای یاوری احترام قائلم اما نباید این چنین صحبت می کرد.

سرمربی سابق فجر همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا هواداران فجر زمان حضور او علیه‌اش شعار می دادند و این اتفاق‌ها با وجود پا بر جا بودن همان نتایج، دیگر دیده نمی‌شود، تاکید کرد: آنهایی که علیه من شعار می‌دادند تماشاگر نبودند. من هم جایی که چنین حرف‌هایی زده شود میلیاردی هم پول بدهند نمی‌مانم. هیچ گاه نخواستم به هر قیمتی در تیمی کار کنم. الآن هم همه چیز به روال عادی برگشته و زندگی خوب و نشاط آوری را سپری می کنم!

وی درباره آینده فجر و شانسش برای ماندن در لیگ برتر عنوان کرد: امیدوارم فجر در لیگ برتر بماند. در صورت سقوط این تیم، فوتبال شیراز به قهقرا خواهد رفت. فکر می‌کنم اگر بازیکنان فجر یک دل باشند و خدایی نکرده مشکل نداشته باشند، تیم در لیگ برتر می‌ماند.

پیروانی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای ادامه مربیگری دارد، بیان کرد: چهار، پنج پیشنهاد از تیم‌های دسته یکی داشتم اما نرفتم. من دیگر حاضر نیستم در لیگ دسته یک کار کنم و دلیلش را هم می‌دانید. این مسابقات جای من نیست و نمی توانم در آن دوام بیاورم!

پیشکسوت فوتبال در پایان نیز در رابطه با تعامل باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با تیم ملی به ایسنا گفت: باشگاه‌ها باید طوری با کی‌روش تعامل کنند که هیچ یک از دو طرف ضربه نخورند. به عنوان مثال اگر باشگاه استقلال هفت،هشت بازیکن اصلی خود را به تیم ملی دهد در لیگ قهرمانان کیسه گل می‌شود! راهکارش هم تعامل است. ما باید کاری را کنیم که دنیا می‌کند. ما که نمی‌توانیم خود مختار باشیم و می‌توانیم الگوبرداری کنیم. اگر بازیکنان رئال مادرید، بارسلونا، میلان و بایرن به تیم ملی بیایند که دیگر نیازی نیست از باشگاه‌هایشان حقوق بگیرند. البته لجبازی هم نباید باشد. به هر حال باشگاه‌ها حق و حقوقی دارند. همه خرج‌ها را باشگاه بدهد و بعد هم در مسابقات کیسه گل شوند؟ فکر می‌کنم هم قلعه‌نویی و هم فتح‌الله‌زاده هیچ کدام دوست ندارند بدون بازیکن به بازی‌های آسیایی بروند چون هواداران استقلال هم از آنها انتظاراتی دارند.


ویدیو : استقلال بدون ملی‌پوشان کیسه گل می‌شود!