استقبال مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان : فرماندار فومن از استقبال چشمگیر مسافران ...


فرماندار فومن از استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی از قلعه‌رودخان خبر داد. خبرگزاری فارس: فرماندار فومن از استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی از قلعه‌رودخان خبر داد.
میرشمس مومنی‌زاده صبح امروز در جریان نشست ستاد تسهیلات نوروزی با اشاره به فراهم شدن امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: فومن از شهرستان‌های مهم گیلان از حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تاریخی و... است.
وی آیت‌الله بهجت فومنی، آیت‌الله حکیم، شیون فومنی، کیومرث صابری و... را از چهره‌های علمی و هنری فومن عنوان کرد و گفت: شهرستان فومن از مواهب خدادادی نیز برخوردار بوده و جاذبه‌های گردشگری آن زبانزد است.
قلعه رودخان , قلعه رودخان گیلان , عکس قلعه رودخان
فرماندار فومن ادامه داد: فومن به شهر مجسمه‌ها شهرت دارد و از جاذبه‌های منحصر به‌فردی مانند ماسوله و قلعه‌رودخان برخوردار است که هر ساله در تمام ایام به ویژه تعطیلات نوروزی و تابستان مسافران و گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد.
وی از ورود و استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان خبر داد و گفت: تمام امکانات برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در فومن فراهم شده و دستگاه‌های اجرایی به ویژه خدمات‌رسان با لغو مرخصی‌ها در آماده‌باش هستند.
قلعه تاریخی رودخان با هزار پله سومین بنا از عجایب هفتگانه گیلان است که در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن قرار دارد.
قلعه رودخان کجاست , قلعه رودخان در استان , آمار مسافران نوروزی 95
برخی از کارشناسان ساخت قلعه را در دوران ساسانیان دانسته‌اند و این قلعه با 2٫6 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد و طول دیوار قلعه یک‌هزار و 500 متر بوده و دارای 65 برج و بارو است.
قلعه‌رودخان در دوره سلجوقیان تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده‌ و بر کتیبه سردر ورودی قلعه که اکنون در موزه گنجینه رشت نگه‌داری می‌شود٬ درج شده‌ که این قلعه در سال 918 تا 921 هجری قمری برای سلطان حسام‌الدین امیردباج بن امیر علاءالدین اسحق تجدید بنا شده‌ است.
قلعه‌رودخان در ارتفاعی بین 665 تا 715 متر از سطح دریا واقع شده‌ و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است و مجموعه بنای آن اهمیت و اعتبار تاریخی، معماری، هنری، نظامی و وسعت قابل توجه دارد.
قلعه‌رودخان به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری در گیلان و کشور دارای موقعیتی شاخص و ممتاز و چشم‌اندازی بی‌نظیر است.


ویدیو : استقبال مسافران نوروزی از قلعه‌رودخان