استقبال روسیه ازتوافق برای مبادله اورانیوم :     روسیه از توافق تهران برای ...



 

ویزای روسیه برای ایرانیان , متن زیبا برای استقبال از زایر , متن زیبا برای استقبال از کربلایی

 

روسیه از توافق تهران برای مبادله اورانیوم استقبال كرد


رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به توافق ايران براي مبادله سوخت هسته‌اي گفت: «از آنچه که همکارانمان انجام دادند باید استقبال کرد؛ باید با همه طرف‌ها از جمله ایران رایزنی كرده و سپس تصمیم بگیریم که چه اقدامي انجام دهيم.»

رئیس‌جمهوری روسیه از توافق تهران برای مبادله اورانیوم در ترکیه استقبال کرد و گفت که درباره این توافق رایزنی‌های بیشتری باید انجام شود.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «ديمتری مدودف» با اشاره به توافق ايران براي مبادله سوخت هسته‌اي گفت: «از آنچه که همکاران ما انجام دادند، باید استقبال کرد.»
رئیس‌جمهوری روسیه كه در جمع خبرنگاران در كي‌يف صحبت مي‌كرد، افزود: «باید با همه طرف‌ها از جمله ایران رایزنی داشته باشیم و سپس تصمیم بگیریم که چه اقدامي انجام دهيم.»
بنا بر اين گزارش، ایران دوشنبه در حضور «لوئيس ايناسيو لولا دايسيلوا»، رئیس‌جمهوری برزیل و «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه موافقت کرد که يك هزار و 200 کیلوگرم از اورانیوم ۳.۵ درصد غنی‌شده خود را به ترکیه بدهد و در برابر ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده برای رآکتور تهران دریافت کند.
در متن توافق‌نامه‌ای که ایران و برزیل و ترکیه منتشر کردند، آمده است: «در راستای تسهیل همكاری هسته‌ای، ایران بر امانت‌گذاری يك هزار و ۲۰۰ كیلوگرم اورانیوم كم غنی‌شده در تركیه موافقت می‌كند. این اورانيوم كم غني‌شده در مالكیت ایران در تركیه قرار خواهد داشت. ایران و آژانس امكان نظارت بر نگهداری ایمن از این مواد را در تركیه دارند.»
توافق تهران براي مبادله سوخت هسته‌اي با استقبال بسياري از كشورها از جمله كشورهاي اروپايي روبه‌رو شده است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : استقبال روسیه ازتوافق برای مبادله اورانیوم