استقبال رسمی «نظربایف» از حسن روحانی : حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» ...


حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان مورد استقبال رسمی «نورسلطان نظربایف» رییس جمهوری این کشور قرار گرفت. خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری شامگاه دوشنبه در راس هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد شهر آستانه پایتخت قزاقستان شد.

پس از مراسم استقبال رسمی از حجت الاسلام روحانی، قرار است تا دقایقی دیگر دیدار و مذاکرات خصوصی رییس جمهوری اسلامی ایران با همتای قزاقستانی خود برگزار شود.

در این دیدار طرفین درباره راه های ارتقای روابط دو جانبه، مسایل فیمابین، منطقه ای و بین المللی گفت و گو می کنند.

شرکت در ضیافت ناهار، برگزاری نشست مشترک هیات ایرانی و قزاقستانی و امضای چند سند همکاری در بخش های مختلف از دیگر برنامه های امروز رییس جمهوری و هیات همراه وی است.

رییس جمهوری همچنین امروز با «کریم ماسیم اف» نخست وزیر و «قاسم ژومارت توکایف» رییس مجلس سنای قزاقستان دیدار و گفت و گو می کند.

روسای جمهوری ایران و قزاقستان عصر امروز نیز در همایش بازرگان، صاحبان صنایع و کارآفرینان دو کشور شرکت و در این همایش سخنرانی می کنند.

روحانی عصر امروز (سه شنبه) پس از دیدار و گفت و گو با مقامات قزاقستان به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه برگزار می شود به تاجیکستان سفر می کند.

روحانی در حاشیه این اجلاس با اعضای این سازمان و مقامات این کشور نیز دیدار خواهد داشت.

تاجیکستان از ماه سپتامبر سال 2013 میلادی ریاست سازمان همکاری شانگهای را بر عهده دارد و چهاردهمین اجلاس سران با عنوان «همکاری، هم رشدی، هم شکوفایی» در شهر دوشنبه برگزار می شود.


ویدیو : استقبال رسمی «نظربایف» از حسن روحانی