استفاده نمادین از خودروی یک شهید : خودرو و تصویر مسعود علیمحمدی دانشمند فیزیک ...


خودرو و تصویر مسعود علیمحمدی دانشمند فیزیک هسته‌ای ایران که چندی پیش در اقدامی تروریستی از سوی عوامل موساد به شهادت رسید، به عنوان نماد اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم در کنار در ورودی سالن محل برگزاری اجلاس در معرض بازدید میهمانان قرار گرفته است. خودروی به شدت صدمه دیده مسعود علیمحمدی در حادثه تروریستی به خوبی گویای این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین قربانیان تروریسم جهانی به‌شمار می‌رود و در اجلاس امروز و فردا تلاش جمهوری اسلامی ایران بر این است تا با اجماع جامعه بین‌الملل علیه مبارزه با تروریسم، گامی جدی در این جهت بردارد.

این اجلاس با حضور روسای جمهوری پنج کشور و وزیران امور خارجه، وزیران مرتبط با امر مبارزه با تروریسم و کارشناسانی از دهها کشور مختلف جهان، اولین اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم در نوع خود محسوب می‌شود.

نمایشگاهی تحت عنوان 'جهان بدون تروریسم' نیز در حاشیه اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم برگزار شده است که در آن تصاویر برخی از قربانیان پدیده تروریسم و نیز اسامی برخی گروه‌های تروریستی در آن در معرض دید شرکت‌کنندگان در اجلاس قرار گرفته است.

در این نمایشگاه که مورد استقبال رسانه‌ها نیز قرار گرفته است، یک کتاب بزرگ و نمادین در معرض بازدید شرکت‌کنندگان قرار گرفته که در صفحه اصلی آن تصویر کودکی سه ساله به نام سیده فاطمه طالقانی یکی از قربانیان خردسال تروریسم در کشورمان به نمایش درآمده است.

این تصویر که شرح کوتاهی از نحوه شهادت این کودک خردسال در آن به زبان انگلیسی نوشته شده، جذابیت خاصی برای دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های خارجی ایجاد کرده و به محل مناسبی برای ضبط پلاتو و تهیه گزارش‌های تصویری برای آنها تبدیل شده است.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو : استفاده نمادین از خودروی یک شهید