استفاده بهینه از عرق بدن! +عکس : با توجه به کمبود شدید آب آشامیدنی در بخش هایی ...


با توجه به کمبود شدید آب آشامیدنی در بخش هایی از آفریقا و آسیا، یک گروه سوئدی موفق به ساخت ماشین قابل حملی شدند که عرق بدن را به آب خوردن تبدیل می کند. جام نیوز: با توجه به کمبود شدید آب آشامیدنی در بخش هایی از آفریقا و آسیا، یک گروه سوئدی موفق به ساخت ماشین قابل حملی شدند که عرق بدن را به آب خوردن تبدیل می کند.

این گروه نام ماشین شان را «ماشین عرق» گذاشته اند و آن را با الهام از تکنولوژی استفاده شده توسط ناسا در بازیافت هر چیزی از عرق تا ادرار انسان ساخته اند.

 استفاده بهینه از فضای آشپزخانه , استفاده بهینه از پشم بدن , استفاده بهینه از فضای انبار

ماشین عرق توسط یک تیم مهندسی با سرپرستی آندریاس هامار طراحی و پیاده سازی شده که با استخراج عرق از لباس انسان کار می کند. گفتنی است 99 درصد این عرق را آب تشکیل داده است.

طرز کار این دستگاه به گونه ای است که لباس های عرق دار را در یک خشک کن می ریزند و با چرخش آن قطره های عرق از لباس جدا می شود. عرق جمع آوری شده حرارت داده می شود و در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرد و در نهایت از طریق یک سری فیلترهای با تکنولوژی بالا اقدام به حذف نمک و باکتری های عرق می کنند.

استفاده بهینه از ارثفاع انبار , استفاده بهینه از گوشه های منازل , استفاده بهینه از مایکروفر

تاکنون بیش از 500 نفر از این دستگاه استفاده کرده اند و اخیرا در یک تورنومنت فوتبال جوانان، بازیکنان بعد از بازی طعم آب گرفته شده از عرقشان را چشیدند.

این دستگاه قادر به تولید 100 لیتر آب در روز است.


ویدیو : استفاده بهینه از عرق بدن! +عکس