استعفای نمایندگان فارس منتفی شد : رییس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: با دریافت ...



استعفای وزرا روحانی فارس , فارس , خبرگزاری فارس

رییس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: با دریافت طرح استیضاح وزیر کشور از سوی هیئت رییسه مجلس استعفای نمایندگان این استان منتفی شد.

محمدرضا رضایی کوچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما، در واکنش به انتخاب استاندار جدید این استان در هیئت دولت تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته، هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کشور را دریافت کرد.
 
وی افزود: اعضای مجمع نمایندگان استان فارس عصر روز گذشته با وزیر کشور دیدار و نظرات خود را در مورد استاندار این استان  مطرح کردند.
 
نماینده جهرم گفت: با وجود درخواست 18 نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی و 4 نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری مبنی بر معرفی گزینه دیگری به غیر از آقای افشانی برای استانداری فارس، متاسفانه وزیر کشور بر خواسته خود اصرار کرد.
 
وی ادامه داد: وزیر کشور در جلسه مذکور گفت من بر نطر خودم اصرار دارم چرا که آقای افشانی را گزینه مناسبی برای استانداری فارس می دانم و از نظرم کوتاه نخواهم آمد.
 
رضایی کوچی اظهار داشت: نمایندگان استان فارس از قبل طرح استیضاح وزیر کشور را آماده  و اعلام کرده بودند اگر هیئت رییسه مجلس این طرح را دریافت نکند، استعفا خواهند داد.
 
رییس مجمع نمایندگان استان فارس به فرایند استیضاح وزیر کشور اشاره کرد و گفت: طبق آیین نامه جدید مجلس، طرح استیضاح به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد تا با حضور وزیر کشور و طراحان استیضاح جلساتی در این کمیسیون برگزار شود.
 
وی افزود: در صورتی که 10 نفر از طراحان استیضاح وزیر کشور بر خواسته خود اصرار کنند، هیئت رییسه مجلس موظف است طرح استیضاح را در دستور کار صحن علنی قرار دهد.
 
رضایی کوچی در پایان گفت: هدف ما از طرح استعفای دسته جمعی محقق شده و منتظر طی فرایند استیضاح وزیر کشور هستیم.
 
با وجود مخالفت نمایندگان استان فارس با معرفی محمدعلی افشانی به عنوان استاندار جدید فارس، هیئت دولت در جلسه صبح امروز وی را به عنوان استاندار فارس انتخاب کرد.


 اخبار سیاسی  - صدا وسیما


ویدیو : استعفای نمایندگان فارس منتفی شد