استعفای نجفی رای نیاورد/شهرداری محسن هاشمی منتفی است/ شانس قالیباف از همه بیشتر است :



استعفای نجفی رای نیاورد

اعضای شورای شهر تهران به درخواست استعفای نجفی رای ندادند ولی رئیس شورا اعلام کرد رای ندادن شما شوخی است و ما رای می دهیم.

به گزارش مهر، در جریان پانصد و شصت و نهمین جلسه شورای سوم شهر تهران احمد مسجدجامعی و معصومه ابتکار هر یک طی نطقی انتصاب آقای نجفی را به عنوان معاون رئیس جمهور تبریک گفتند ولی حسن بیادی با انتقاد از موضوع پخش CD یکی از جلسات شورای شهر گفت: در آن CD مشخص است که میدان بصیرت به جای میدان حق شناس نامگذاری شده و در کنار نام بصیرت (9 دی) نوشته شده است. آقای چمران اگر غیر از این به فرمانداری فرستادید خیانت شده است و خلاف مصوبه شورا است. بعد از رئیس شورای شهر خواست تا جلوی این اقدامات گرفته شود.

معصومه ابتکار در این جلسه گفت: رسیدگی به موضوع آسیب دیدگان حوادث سال 88 از مهمترین اقدامات آقای نجفی بود که آن را بر علیه خودش استفاده کردند در حالیکه این اقدام به نفع نظام بود.

این فعال محیط زیست در جلسه امروز پیشنهاد برخی از NGO ها را مطرح کرد و گفت: سازمانهای مردم نهاد موضوع تحریم ها و محیط زیست را مطرح کردند که باید روی آن بحث کنیم.

در این جلسه حبیب کاشانی هم از تمامی همکاران خود تشکر کرد و حلالیت طلبید. علیرضا دبیر هم گفت در این شورا طلسم شکسته شد و بالاخره یک نفر از اعضای شورا راهی دولت شد. البته حیف که آموزش و پرورش نجفی را از دست داد.

در این جلسه شورا با استعفای محمد علی نجفی موافقت شد و عبدالمقیم ناصحی برای مدت 13 روز یعنی تا 12 شهریور و اولین جلسه شورای شهر چهارم و تنها برای یك جلسه باقیمانده شورای شهر سوم بر طبق قانون جایگزین نجفی شد.


اسامی 8 کاندیدای شهرداری تهران/ برای ریاست شورای شهر 2 گزینه داریم

منتخب شورای شهر چهارم پایتخت گفت:تاکنون 8 نام برای شهردار شدن پایتخت مطرح شده است که در حال بررسی سوابق آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویزسروری منتخب شورای شهر چهارم پایتخت صبح چهارشنبه در برنامه خبری صبح شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت انتخاب شهردار تهران اظهار داشت:محمد باقر قالیباف، محسن هاشمی،مهرداد بذرپاش، حسین طلا، معصومه ابتکار، صفدر حسینی، رستم قاسمی و محسن مهر علیزاده از جمله افرادی هستند که به عنوان گزینه شهردار مطرح شده اند و در حال بررسی این موضوع هستیم.

به گفته وی، منعی از نظر قانونی برای حضور متوالی شهردار وجود ندارد اما برای اینکه شبهه ای به وجود نیاید استفساریه ای به مجلس ارسال شده است. البته این موضوع سبب نمی شود بررسیها برای انتخاب شهردار در شورای چهارم متوقف شود.

منتخب شورای شهر چهارم تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص انتخاب رئیس شورا گفت: رقابت در این بخش محدوداست و دو گزینه آقای مسجد جامعی و چمران هستند.

سروری درباره عدم شفافیت مالی شهردار که از سوی برخی اعضای  شور مطرح می شود،افزود:  این گزارشات مالی توسط ناظران عنوان می شود و ما باید پس از آغاز شورای چهارم آن را بررسی و ببینیم چه راهکارهایی برای افزایش شفافیت و کاهش تخلفات وجود دارد تا در دستور کار قرار گیرد. فکر می کنم شهرداری و شورا هرکدام باید نقش خودشان را ایفا کنند.

وی با اعلام اینکه تلاش می کنیم  همانند رئیس جمهور که در مراسم تحلیف، کابینه را معرفی کرد ما نیز در جلسه اول شورا در این مورد به نتیجه برسیم.

در حال حاضر برخی افراد مانند قالیباف برای شهرداری و چمران برای ریاست شورا کارنامه مشخصی دارند اما باید روی برنامه های سایر کاندیداها بررسی بیشتری انجام شود.

محسن هاشمی جایگزین جهانگیری شد , شهرداری تهران , محسن چاوشی

شاکری:
شهرداری محسن هاشمی منتفی است/ شانس قالیباف از همه بیشتر است

عضو شورای شهر چهارم تهران ضمن انتقاد از حاکم شدن نگاه سیاسی و جناحی بر شورای شهر تهران گفت: گزینه های زیادی برای شهرداری تهران مطرح شده اند از جمله فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی و نیکزاد که شانس قالیباف برای کسب رای اکثر اعضای شورای 31 نفره بیشتر است.


عضو شورای شهر چهارم تهران ضمن انتقاد از حاکم شدن نگاه سیاسی و جناحی بر شورای شهر تهران گفت: گزینه های زیادی برای شهرداری تهران مطرح شده اند از جمله فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی و نیکزاد که شانس قالیباف برای کسب رای اکثر اعضای شورای 31 نفره بیشتر است.

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین تحولات جناح بندی اعضای شورای شهر تهران ضمن انتقاد از سیاسی کردن شورای شهر، گفت: از همان بدو اعلام نتایج انتخابات شوراها نگاه سیاسی و جناحی بر آن حاکم شد و برخی با جناح بندی کردن این شورا سعی در تصاحب آن به نام خود دارند.

عضو شورای شهر چهارم، با بیان اینکه شورای شهر جای سیاسی کاری نیست بلکه جای اعمال سیاست های عمرانی، فرهنگی  و اجتماعی است، گفت: اعضای شورای شهر چهارم برای دوری از رفتارهای سیاسی، سه کمیته برای اصلاح آئین نامه داخلی، تعیین کمیسیون های شورا و تعیین شاخص ها برای انتخاب رئیس شورا و شهردار تشکیل دادند.

وی افزود: تمام کسانیکه در معرض نامزدی برای شهرداری و ریاست شوراها هستند در کمیته تعیین شاخص ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و هرکس که بتواند بیشترین امتیاز را بدست آورد به عنوان شهردار و رئیس شوراها انتخاب خواهد شد.

شاکری، همچنین با انتقاد از جناح اصلاح طلب در شورای شهر چهارم، گفت: اخیرا برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران در مصاحبه هایی خبر از قطعیت انتخاب محسن هاشمی با کسب 20 رای از 31 به عنوان شهردار تهران داده اند و تنها هدف آنان از انتشار اینگونه اخبار به راه انداختن نوعی جنگ رسانه ای است ؛ چراکه این گروه در نهایت تنها می توانند 14 رای را همراه خود سازند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: محسن هاشمی که خود در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده بود چطور می تواند شهردار تهران شود ، لذا جوسازی و انتشار اینگونه اخبار جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه 8 نفر از سوی اصلاح طلبان و 15 نفر از سوی اصولگرایان برای شهرداری تهران مطرح هستند، ادامه داد: فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی، نیکزاد به همراه برخی گزینه های دیگر مطرح شد اند که تاکنون شانس قالیباف برای کسب نظر اعضای 31 نفره شورای شهر چهارم بیشتر بوده است.

عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه در اولین جلسه رسمی شورای شهر تهران رئیس شورا انتخاب خواهد شد، گفت: مسجد جامعی از سوی برخی از اصلاح طلبان برای ریاست شورا مطرح شده است اما شرایط برای ریاست آقای چمران مهیاتر است، چرا که تجربه، نظم و توانایی ایشان در جمع کردن نظرات افراد از جناح ها و طیف های مختلف ایشان را نسبت به دیگر اعضای 31 نفره برتری می دهد.

وی افزود: کسانیکه در مقابل آقای چمران برای ریاست مطرح شده اند با بررسی لیست حضور و غیاب شورای شهر سوم متوجه می شویم که تحرک پائینی در شورا داشتند و حتی در بسیاری از جلسات شورا شرکت نکرده بودند لذا لزوم آن می رود که رسانه ها در مورد عملکرد اعضای شورای 15 نفره تحقیق و بررسی کنند تا مردم بهتر در جریان کارها و اقدامات این شورا  قرار بگیرند که البته برای تصمیم گیری در شورای 31 نفره نیز مفید خواهد بود./مهر



ویدیو : استعفای نجفی رای نیاورد/شهرداری محسن هاشمی منتفی است/ شانس قالیباف از همه بیشتر است