استاد بزرگ شطرنج ایران وارد گینس شد + عکس :       احسان قائم مقامی استاد بزرگ ...



 

دانشمندان بزرگ ایران , رکورد های گینس ایران , پایگاه فروش اینترنتی لوازم خانگی بازار بزرگ ایران تهران

 

 

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش، توانست ركورد جهان را بشكند و نام خود و ایران را در كتاب گینس ثبت كند.

 

به گزارش ایسنا، استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش و شكست590 شطرنج باز، نام خود و ایران را در كتاب ركوردهای گینس ثبت كرد.

او برای رسیدن به این دستاورد مهم برابر 614 شطرنج باز كه از سراسر ایران به تهران آمده بودند فرا گرفت و در رقابت با آنها چیزی حدود 55 كیلومتر راه رفت و از میان حریفان خود به 8 نفر باخت و با 16 نفر مساوی كرد.

قائم مقامی

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران ساعت 10 و 30 دقیقه روز گذشته رقابت خود را در حالی با 614 شطرنج باز در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی آغاز كرد كه می دانست این رقابت چیزی بیش از یك شبانه روز كامل ادامه خواهد داشت.

نخستین حركت قائم مقامی را علی سعیدلو - معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی ایران - انجام داد و پس از آن قائم مقامی خود ادامه مسابقه اش را انجام داد.

در طول رقابت 25 ساعته او، ورزشكاران سرشناسی همچون آرش میر اسماعیلی ، حمید استیلی، حشمت الله مهاجرانی و فرهاد كاظمی به صورت نمادین روبروی او قرار گرفتند تا او را برای رسیدن به این ركورد حمایتش كنند.

قائم مقامی با یك تیم كامل توانست به این ركورد بین المللی دست پیدا كند، چرا كه در طول این 25 ساعت یك ماساژور، یك پزشك و یك مسوول تغذیه به صورت كامل حركات او را زیر نظر گرفته بودند.

او هم چنین با رژیم غذایی خاص در مسابقه ها شركت كرد و در فواصل زمانی مختلف بین 5 تا 7 دقیقه استراحت داشت.

در حین این رقابت بسیار سنگین زمانی كه شطرنج بازی مات می شد میزها به همدیگر نزدیك تر می شد تا قائم مقامی فاصله كمتری را برای رسیدن به حریف بعدی طی كند.

سال گذشته محجوب دیگر شطرنج باز ایران توانسته بود با ركورد 500 نفر ركورد جهانی را به خود اختصاص دهد، اما چندی پیش شطرنج بازی از رژیم اشغالگر قدس در هیاهویی فراوان این ركورد را به عدد 523 ارتقا داده بود، ولی این بار قائم مقامی با ركوردی بی نظیر توانست حد نصابی را در شطرنج همزمان به جا بگذارد كه به راحتی قابل دسترس نباشد.../ایسنا


ویدیو : استاد بزرگ شطرنج ایران وارد گینس شد + عکس