اسامی برندگان جشنواره فیلم برلین اعلام شد/ اصغر فرهادی در بین جایزه‌دهندگان +عکس جشنواره برلین :



 

تاریخ جشنواره فیلم برلین , تاریخ جشنواره فیلم برلین 2017 , جشنواره فیلم برلین 2016

 

 

تازه‌ترین ساخته پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی جایزه خرس طلای شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اختتامیه جشنواره برلین 2012 شنبه شب در کاخ جشنواره برگزار شد و هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل به ریاست مایک لی کارگردان بریتانیایی، جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره را به درام مستند «سزار باید بمیرد» ساخته برادران تاویانی اعطاء کرد.

 

این فیلم درباره زندانیانی یک زندان در ایتالیاست که تراژدی «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر را به صحنه می‌برند، نمایشی که در آن قاچاقچیان مواد مخدر، یک عضو مافیا و یک قاتل در نقش‌های سزار، بروتوس، کاسیوس و دیگر شخصیت‌ها ظاهر می‌شوند. «سزار باید بمیرد» در زندان ربیبیا در حومه شهر رم فیلمبرداری شده است.

 

این فیلم در هیچ یک از برآوردهای پیش از مراسم اختتامیه جشنواره برلین به عنوان رقیب خرس طلا مطرح نبود.

 

 

 

برندگان جشنواره فیلم فجر 94 , اصغر فرهادی و همسرش پریسا بخت آور در جشنواره آنتالیا عکس , اختصاصی سینماسینما نماینده جشنواره برلین در فرودگاه امام بازداشت شد

 

 

 

«سزار باید بمیرد» جایزه خرس طلای برلیناله را دریافت کرد

 

برادران تاویانی 50 سال است با هم فیلم می‌سازند. آن‌ها سال 1977 برای فیلم «پدرسالار» برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شدند. «شب سان لورنتسو»، «کائوس»، «پادشا بابل»، «خورشید در شب»، «فیوریله» و «مزرعه چکاوک‌ها» از دیگر ساخته‌های آن‌هاست.

 

درام تاریخی «یک رابطه شاهانه» ساخته نیکلای آرسل تولید مشترک دانمارک، جمهوری چک، آلمان و سوئد تنها فیلم برلیناله امسال بود که بیش از یک جایزه دریافت کرد.

 

میکل بو فولسگارد برای بازی در نقش کریستیان هشتم پادشاه تا حدی مجنون دانمارک برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد شد. نیکلای آرسل و راسموس هایستربرگ فیلمنامه‌نویسان «یک رابطه شاهانه» جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را به خانه بردند.

 

این فیلم داستانی واقعی درباره یک پزشک در قرن هجدهم است که از ارتباط خود با خاندان سطنتی دانمارک برای تغیر چشم‌انداز سیاسی استفاده می‌کند.

 

جایزه بزرگ هیئت داوران به «فقط باد» ساخته بنس فلیگوف از مجارستان، آلمان و فرانسه اعطاء شد که داستانی واقعی درباره مبارزه سخت علیه رم در مجارستان را به تصویر می‌کشد.

کریستیان پتسولد کارگردان آلمانی برای «باربارا» جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را گرفت. «باربارا»یکی از سه فیلم آلمانی بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین 2012 بود و از آن به عنوان بخت اصلی جایزه خرس طلایی یاد می‌شد.

 

داستان این فیلم سال 1980 در آلمان شرقی کمونیستی روی می‌دهد و درباره یک پزشک زن جوان است که وقتی درخواست می‌کند به آلمان غربی منتقل شود، به عنوان مجازات به ایالات شرقی تبعید می‌شود.

 

جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن به ریچل موانزا برای بازی در فیلم کانادایی «جادوگر جنگ» به کارگردانی کیم نگوین رسید. او در این فیلم نقش یک کودک‌سرباز را بازی می‌کند.

 

لوتس رایتمایر برای فیلمبرداری ««دشت گوزن سفید»» ساخته وانگ کوانان از چین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین دستاورد هنری چشمگیر شد.   

 

جایزه آلفرد بائر هم به «تابو» به کارگردانی میگل گومژ از پرتغال، آلمان، برزیل و فرانسه رسید. این جایزه به اثری با نوآوری خاص اعطاء می‌شود و نام آن از موسس برلیناله گرفته شده است.

«خواهر» به کارگردانی اورسولا مایر کارگردان سوئیسی تولید سوییس و فرانسه جایزه ویژه را دریافت کرد.

 

 

 

جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن , جشنواره برلین , برندگان جشنواره فیلم فجر 93

 

 

 

اصغر فرهادی جایزه بزرگ هیئت داوران را به بنس فلیگوف اعطاء کرد

 

امسال در مجموع 18 فیلم برای دریافت جایزه خرس طلایی رقابت کردند. «بدرود ملکه من» فیلم افتتاحیه و همچنین یکی از فیلم‌های بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین بود که 9 تا 19 فوریه 2012 (20 تا 30 بهمن) برگزار ‌شد.

 

آنتون کوربین کارگردان هلندی، شارلوت گنزبورگ بازیگر بریتانیایی، جیک جیلنهال بازیگر آمریکایی، فرانسوا اوزون کارگردان فرانسوی، بوعالم سانسال نویسنده الجزایری، باربارا سوکووا بازیگر آلمانی و اصغر فرهادی کارگردان ایرانی - که پارسال با «جدایی نادر از سیمین» خرس طلای برلیناله را برد - همکاران مایک لی در هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل  بودند.

 

مریل استریپ بازیگر آمریکایی در این دوره جشنواره برلین جایزه خرس طلای افتخاری را دریافت کرد. «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی در بخش جنبی «فورم» شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

 

فهرست دیگر برندگان جشنواره برلین 2012 به شرح زیر است:

 

جایزه بهترین فیلم بلند اول: «Kauwboy»، بودوین کول

تقدیر: «آن سوی تپه»، امین آلپر

جوایز هیئت داوران بخش بین‌الملل فیلم کوتاه

خرس طلای بهترین فیلم کوتاه: «رافا»، ژوائو سالاویزا

جایزه هیئت داوران (خرس نقره‌ای): «خرگوش بزرگ»، آتسوشی وادا

تقدیر: «Licuri Surf»، ژیل ماترینز

بخش نسل

بخش کودکان نسل Kplus

خرس بلورین بهترین فیلم بلند: «Arcadia»، اولیویا سیلور

تقدیر: «تنها وانمود کرد که می‌شنود»، کائوری ایمایزومی

خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه: «جولیان»، متیو مور

تقدیر: «B I N O»، بیلی پلفر

بخش جوان نسل 14plus

خرس بلورین بهترین فیلم بلند: «شب سکوت»، ریس سلیک

تقدیر: «جواهرات تاج»، الا لمهاگن

خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه: «Meathead»، سام هولست

تقدیر: «663114»، ایسامو هیرابایاشی

جوایز هیئت داوران کلیسای جهانی:

بخش مسابقه بین‌الملل: «سزار باید بمیرد»، پائولو و ویتوریو تاویانی

تقدیر: «جادوگر جنگ»، کیم نگوین

بخش پانوراما 2012: «دیوار»، جولین رومن پولسلر

تقدیر: «رژه»، سیرجان دراگویه‌ویچ

بخش فورم 2012: «تاخیر»، ردریگو پلا

جوایز هیئت داوران فیپرشی

بخش مسابقه بین‌الملل: «تابو»، میگل گومژ

بخش پانوراما 2012: «عصر اتمی»، هلنا کلوتس

بخش فورم 2012: «Hemel»، ساشا پولاک

جایزه سینماهای اروپا

«برادرم شیطان»، سالی الحسینی

تقدیر: «Dollhouse»، کرستن شریدان

جایزه نتپک (شبکه تبلیغ سینمای آسیا): «پذیرایی ساده»، مانی حقیقی

جایزه فیلم صلح: «فقط باد»، بنس فلیگوف

 

منبع: khabaronline.ir


ویدیو : اسامی برندگان جشنواره فیلم برلین اعلام شد/ اصغر فرهادی در بین جایزه‌دهندگان +عکس جشنواره برلین