از سیر تا پیاز ایجاد یک کسب و کار خانگی : در این مطلب قصد داریم بهترین راه ...


در این مطلب قصد داریم بهترین راه ها برای ایجاد مشاغل خانگی پرسود را بررسی کنیم. این روش که در اواخر قرن بیستم و ابتدا در چین به اجرا درآمده و خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به تصویب رسیده است.



مجله پنجره خلاقیت: در این مطلب قصد داریم بهترین راه ها برای ایجاد مشاغل خانگی پرسود را بررسی کنیم. این روش که در اواخر قرن بیستم و ابتدا در چین به اجرا درآمده و خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به تصویب رسیده است ما را قادر می سازد که اوقات فراغت خودو خانواده و افرادی را که فاقد شغل هستند به فعالیت تولیدی و ایجاد درآمد بدل کنیم. این روش مشکلات احداث واحدهای تولیدی و اخذ مجوزهای طولانی و سخت و قوانین مالیاتی و بیمه را برطرف می سازد.

روش فعالیت:

1- اتاقی مخصوص این فعالیت باید در محل سکونت شما قرار داشته و از نظر نظافت قابل قبول باشد.

2- متقاضی نباید شاغل باشد و درخواست را می توان به نام فردی از خانواده که شاغل نیست ارسال کرد.

3- سازمان مسوول صدور مجوز مشاغل خانگی وزارت کار، رفاه و تعاون است که در سایتی که آدرسش در ادامه آمده، آماده دریافت درخواست شماست: www.mcls.gov.ir

ایجاد قوس زیبای پهلو با روش‌های خانگی , ایجاد قوس کمر با روش‌های خانگی , ایجاد مزاحمت قانون ساماندهی مشاغل خانگی

4- با ارسال فرم درخواست و شناسنامه و کارت ملی برای ایده مورد نظر مثل مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی تقاضای مجوز می کنید. (این محصولات نیاز به مجوز و پروانه دارند چون مصارف آن انسانی است.)

البته چنانچه محصولاتی که نیاز به مجوز ندارند مورد نظر باشد مراجعه و ثبت نام لزومی ندارد. پس از اخذف مجوز کارگاه باید برای دریافت پروانه ساخت به اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی مراجعه کرد و کالا همراه با فرمول و مدارک مربوطه را ارائه داد تا پس از بررسی یا آزمایش، پروانه ساخت به نام شما صادر شود.

5- بازدید کارشناسی: کارشناس اداره کار از اتاق شما بازدید می کند و چنانچه مزاحمتی برای همسایه مثل دود و صدا و ... نداشته باشد مجوز خواهد داد.

6- پشتیبانی: کارشناس از شما می پرسد تخصص و رشته شما در رابطه با این تولید چیست و چنانچه دارای این تجربه هستید اعلام می کنید و اگر نباشید پشتیبان خودر ا می گویید. مثلا می گویید: دکتر جهانگیری پشتیبان علمی من خواهد بود.

7- طرح ها: اداره مشغل خانگی لیست بلندی از طرح ها را به شما ارائه خواهد داد و چنانچه طرح های پیشنهادی مورد تایید شماست انتخاب کنید و اگر مورد تایید شما نیست اطلاع دهید تا خود طرح مورد نیاز را ارائه خواهم داد و در هر زمینه ای موافقت کردید به اینجانب اطلاع می دهید تا طرحی متناسب با بودجه و امکانات شما ارائه کنم.

8- راهنمایی و مشاوره: برای اجرا کردن ایده انتخاب شده شما را برای تامین مواد اولیه یا بسته بندی راهنمایی خواهیم کرد.

9- پخش و فروش: ابتدا تعدادی نمونه از محصول مورد نظر را تولید می کنید و به مراکز زیر مراجعه خواهید کرد:

الف- مراکز پخش آن محصولات: به شرکت های پخش (البته نه شرکت های معروف و بزرگ) آن نوع محصولات مراجعه یا مکاتبه کرده و کالای خود را جهت پخش در کشور عرضه می کنیم.

10- عقد قرارداد: در صورت موافقت یکی از مراکز پخش اقدام به عقد قرارداد کنید تا تعداد و مبلغ و تخفیف کالا مشخص شود. دقت کنید که در قرارداد نکات زیر مد نظر قرار گیرد:

نمایندگی و پخش محصولات:

1) مدت زمان آزمایش
2) مدت قرارداد
3) مدت قرارداد
4) میزان قرارداد
5) نحوه پرداخت
6) تضمین قرارداد
7) درصدنمایندگی
8) محل تحویل
9) ضایعات ناشی از تولید
10) ضایعات ناشی از فروش
11) نحوه تبلیغ
12) خدمات بعد از فروش
13) عدم فروش کالای مشابه
14) تحویل و تامین به موقع
15) قیمت ثابت کالا
16) خروج کالا از مغازه

11- اگر مقدار کالای تولیدی ناچیز و محدود باشد باید فروشنده هایی که بیکار هستند دعوت شوند و با تخفیف قابل توجهی آنها را تشویق به عرضه آن محصول در منازل، عطاری ها و مغازه ها کرد.


ویدیو : از سیر تا پیاز ایجاد یک کسب و کار خانگی