از سفر تفریحی مربی و چند ملی‌پوش فوتبال به‌مالزی تا رسوایی مالی :   اخبار ورزشی ...



رسوایی فوتبال ایتالیا , مکان تفریحی مالزی , بهترین مربی فوتبال جهان 2016

 

اخبار ورزشی - از سفر تفریحی مربی و چند ملی‌پوش فوتبال به‌مالزی تا رسوایی مالی

گویا سرمربی تیم ملی که با همکاری یکی از دستیاران خود چنین برنامه‌ای را تدارک دیده بودند، بابت این ۲ هفته به هر بازیکن مبلغ یک میلیون تومان دستمزد دادند اما در عوض چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بابت این بازیکنان درآمد کسب کردند.

روزنامه خبرورزشی چند روز پیش خیلی سربسته از  رسوایی مالی در یکی از تیم‌های ملی فوتبال رده پایه خبر داده بود و ان را بی ارتباط با نتیجه نگرفتن این تیم ندانسته بود. همین خبر کوتاه و سربسته موجب شد که در چند روز گذشته شاهد اظهار نظر هادی آیت‌اللهی، مصطفی قنبرپور و محمدعلی یحیویی باشیم تا مشخص شود که اتفاقاتی در تیم ملی نوجوانان ایران رخ داده است.

به گزارش تابناک، روزنامه خبرورزشی در یکی از شماره‌های چند روز پیش خود نوشته بود: «دیروز شنیدیم چندی پیش قبل از ناکامی یک تیم ملی رده ‌پایه در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اتفاقی در این تیم افتاده که در ناکامی آنها بی‌تأثیر نبوده است. ماجرا از این قرار است که چند هفته قبل از‌ آغاز بازی‌های این تیم در آسیا، سرمربی تیم ۵ بازیکن ملی‌پوش تیم نوجوانان را در فاصله ۲ اردوی آماده‌سازی با خودش به مالزی می‌برد تا این بازیکنان به عنوان یار کمکی ۲ هفته برای یک تیم مالزیایی در یک تورنمنت معتبر که جایزه چند صد هزار دلاری داشت، بازی کنند. حضور این ۵ ملی‌پوش باعث قهرمانی آن تیم شد.

گویا سرمربی تیم ملی که با همکاری یکی از دستیاران خود چنین برنامه‌ای را تدارک دیده بودند، بابت این ۲ هفته به هر بازیکن مبلغ یک میلیون تومان دستمزد دادند اما در عوض چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بابت این بازیکنان درآمد کسب کردند البته پول بلیت هواپیما، هتل و هزینه خورد و خوراک این ۵ بازیکن و هیأت همراه (!) را هم باشگاهی که از آنها به عنوان یار کمکی استفاده کرد، داد. شایعه شده این بازیکنان وقتی از مالزی به تهران برگشتند تازه فهمیدند آقای سرمربی و رفیق فابریک او بابت هر کدام از آنها ۲۰ میلیون تومان درآمد داشتند و فقط یک میلیون تومان ناقابل به آنها داده‌اند. همین مسئله باعث شد این ۵ ملی‌پوش با تمام وجود برای این تیم بازی نکنند.»

همین چند خط کافی بود تا مسئولان تیم ملی نوجوانان نسبت به این ماجرا واکنش نشان بدهند و در ردیف اول این ماجرا هم محمدعلی یحیوی مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم ملی نوجوانان بود که در این پرونده متهم اصلی به حساب می‌آمد. یحیوی اما روایت دیگری از این ماجرا دارد که البته اصل سفر به مالزی را تکذیب نمی‌کند اما زمان این سفر و شائبه‌های مالی را کاملا رد می‎‌کند.

روایت محمدعلی یحیوی از سفر مالزی برخی از بازیکنان تیم ملی نوجوانا اینگونه است که «ی‌ماه سال گذشته تیم ملی نوجوانان به تورنمتی در مالزی دعوت شد. یکی از ایرانیان مقیم مالزی که در فراهم شدن آن تورنمنت هم نقش موثری داشت در یکی از برنامه‌ها عنوان کرد اگر تیم نوجوانان ایران توانست قهرمان آسیا شود یا حتی به فینال این مسابقات راه پیدا کند، او پس از بازی‌های تایلند کل مجموعه تیم را با هزینه خودش به مالزی دعوت می‌کند تا 10 روز اقامت تفریحی در این کشور داشته باشند.

 
در تورنمنت مالزی تیم ما نایب قهرمان شد و به جایزه 25 هزار دلاری رسید. این جایزه را سرپرست کمیته جوانان یعنی عبدالرسول دانشجو دریافت کرد تا به فدراسیون تحویل دهد که بعد از گذشت حدود 2 ماه، از آن پول تنها نفری یک میلیون تومان به اعضای کادر فنی و معادل 150 دلار هم به هر یک از بازیکنان دادند.

اما بعد از مسابقات تایلند که تیم نوجوانان حذف شد و به سهمیه جام جهانی 2015 نرسید، عملا تیم ملی منحل شده تلقی می‌شود. پس از این بازی‌ها همان دوست‌مان در مالزی تماسی با ما داشت و عنوان کرد با وجود نتیجه حاصل شده باز هم پذیرای اعضای تیم ملی هست. بعد از مشورتی که بنده با مصطفی قنبرپور داشتم ایشان گفت بازیکنان با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند و اگر می‌خواهید، به همراه بازیکنانی که آزاد هستند به سفر بروید.

نهایتا بنده به همراه 4 نفر از آنها که بازیکنان آزاد هستند و همچنین تعدادی از اعضای خانواده بعضی از آنها به این سفر رفتیم که فکر می‌کنم در مجموع 9 نفر بودیم. بازیکنان تنها هم با رضایت کامل خانواده‌شان به این سفر آمدند و حتی با مدارس شان هم هماهنگی انجام داده بودند.

این سفر کاملا تفریحی بود و در آن هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد و مذاکره‌ای با هیچ باشگاه مالزیایی هم نداشتند؛ بنابراین فکر می‌کنم اطلاعات کاملا غلطی از سوی برخی افرادی که سابقه‌شان مشخص است و شرافت را زیر سوال برده‌اند به بعضی رسانه‌ها منتقل شده است.»

مصطفی قنبرپور دیگر فردی است که در جریان این ماجرا بارها نامش به میان امده است. سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان هم تاکید می‌کند که این سفر بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا انجام شده است و او در آن زمان هیچ سمت رسمی نداشته.  سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان در این رابطه می‌گوید: «بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند عملا تیم ملی نوجوانان تعطیل شد و فدراسیون حتی یکبار هم از ما برای توضیحات فنی و ارایه گزارش عملکرد دعوت نکرد و از طرفی در این شرایط بنده هم دیگر مسوولیتی در این تیم نداشتم. سفری که این بازیکنان به مالزی داشتند به هیچ وجه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا نبوده و بعد از آن هم اجازه آنها دست من نبوده است.»

علی‌رغم تکذیب شدید سرمربی و مربی تیم ملی نوجوانان اما گویا پرونده این ماجرا در فدراسیون فوتبال همچنان باز است. چرا که سیدهادی آیت‌اللهی نایب رییس اول فدراسیون در این خصوص به ایسنا گفته: «این مساله در حال پی‌گیری است. سفر مالزی تعدادی از بازیکنان و مربی تیم بعد از مسابقات تایلند بوده و اگر در بررسی‌ها تخلفی مشاهده شود با جدیت برخورد خواهد شد.»
اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو : از سفر تفریحی مربی و چند ملی‌پوش فوتبال به‌مالزی تا رسوایی مالی