از زیبایی رژلب تا سرطان دو قدم بیش نیست! : قبول كنید یا نكنید، رژ‌لب بیشترین ...


قبول كنید یا نكنید، رژ‌لب بیشترین تاثیر را در زیبایی صورت دارد. شاید شما خانم‌ها هم با علم بر این موضوع بیشترین مصرف‌تان رژ‌لب است و شاید باز هم به دلیل مصرف زیاد آن، كمتر به كیفیت لازم برای این محصول دقت می‌كنید.



 پادشا:    قبول كنید یا نكنید، رژ‌لب بیشترین تاثیر را در زیبایی صورت دارد. شاید شما خانم‌ها هم با علم بر این موضوع بیشترین مصرف‌تان رژ‌لب است و شاید باز هم به دلیل مصرف زیاد آن، كمتر به كیفیت لازم برای این محصول دقت می‌كنید. البته معمولا خانم‌ها حساسیت چندانی برای كیفیت رژلبی كه استفاده می‌كنند ندارند اما استفاده از رژ‌لب غیر استاندارد كه در آن نكات ایمنی بهداشتی رعایت نشده باشد، حتی می‌تواند منجر به سرطان شود.

مجله جراحی زیبایی بینی که جراحی نیست , جراحی زیبایی بینی که جراحی نیست , سرطان فقط مختص نسل ما نیست

در مورد رژ‌لب بیشترین خطری كه خانم‌ها را تهدید می‌كند، میزان سرب به كار رفته در آن است. متاسفانه به علت مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژلب‌، واكنش‌های حساسیتی به وجود می‌آید كه می‌تواند باعث بروز ترك لب‌ و مشكلات دیگر شود. واقعیت این است كه رژ‌لب توسط خانم‌ها خورده می‌شود و بنابراین هر خانمی در طول عمر خود حدود 2كیلوگرم رژ‌لب می‌خورد و این مقدار رژلب حاوی 300 گرم سرب است که میزان سرطان را در خانم‌ها تا 68 درصد افزایش می‌دهد.


مهم‌ترین معیار در انتخاب

یكی از مهم‌ترین معیارها در تعیین سلامت یك برند آرایش، تاییدیه آن از سوی سازمان غذا و وداروی ایالات متحده (FDA) است. این سازمان صحت برچسب‌های  لوازم آرایش را تایید می‌كند. هرچند در بیشتر كشورها نظارت پیش از فروش و پیش از ورود به بازار محصولات بهداشتی در حوزه وظایف این سازمان قرار ندارد.  براساس اعلام این سازمان میزان سرب موجود در رژلب‌ها نباید از 2 PPM (واحدی برای اندازه‌گیری آلودگی‌های موجود در مواد) بیشتر باشد.  وقتی سرب در ترکیب این محصولات آرایشی استفاده می ‌شود، خود‌به‌خود بلعیده می ‌شود و میزان سربی را که جذب بدن می ‌شود، افزایش می ‌دهد. همه ما در طول روز مقدار زیادی سرب از طریق غذاها، آب‌ آشامیدنی و حتی هوای آلوده شهرها دریافت می‌ کنیم، بنابراین باید از ورود مقدار اضافی آن به بدن (با عدم استفاده از رژ لب‌های سرب‌دار) جلوگیری کنیم.

بهترین توصیه برای خانم‌هایی كه می‌خواهند رژ لب بخرند این است كه اول همه یك فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب كنند و میزان SPF و سرب موجود روی جعبه آن درج شده باشد. نكته مهم دیگر این است كه هنگام خرید به هیچ‌عنوان رژ لب را روی لب امتحان نكنند و فقط آن را روی پوست دست امتحان كنند.

طبقه‌بندی رنگ پوست با رژ‌لب

در میان انواع متفاوت رژ‌لب رنگ‌هایی مثل صورتی، بنفش، قهوه‌ای، قرمز و... هستند كه خانم‌ها را گیج می‌كنند و شاید فرصت نشود تمام رنگ‌ها را امتحان كنند! ضمن آنكه برندهای مختلف مدام در حال ایجاد تغییر در رنگ‌ها هستند. نکته قابل توجه در این میان این است كه خانم‌ها معمولا رنگ رژ‌لب را با رنگ لباس هماهنگ می‌كنند در صورتی كه این كار كاملا اشتباه است و رنگ رژ باید با رنگ پوست هماهنگ باشد.رنگ رژ‌لب‌ها قدمت زیادی در تاریخ آرایشی دارند و امروزه با وجود طیف وسیع برندها، رنگ‌ها و انواع آن اغلب خانم‌ها ترجیح می‌دهند تنها یك یا 2 رنگ مورد علاقه‌شان را استفاده كنند اما می‌توان از تمام طیف‌های رنگی استفاده كرد. در ادامه رنگ‌های مناسب هر نوع پوست را بررسی می‌كنیم.

  پوست گندمی

 طیف قرمز: از این طیف با خیال راحت استفاده كنید اما بهتر است قرمز آن زمینه آبی داشته باشد تا پوست روشن‌تر به نظر برسد.

 طیف قهوه‌ای: از این رنگ كمتر استفاده كنید چون صورت‌تان را بی‌حوصله نشان می‌دهد. شما می‌توانید از قهوه‌ای كاراملی تیره كه زمینه صورتی دارد، استفاده كنید.

 طیف صورتی: این رنگ ممكن است صورت‌تان را زرد نشان دهد اما اگر اصرار به استفاده از این طیف دارید، بهتر است از صورتی گرم استفاده كنید. این رنگ اگر با پایه آبی استفاده شود، مناسب‌تر است.

  پوست برنزه

 طیف قرمز: طیف قرمزی كه انتخاب می‌كنید باید صورتی یا قرمز تیره داشته باشد. از قرمز و نارنجی كه پایه صورتی دارند، استفاده نكنید چون صورت‌تان را تیره‌تر می‌كند.

 طیف قهوه‌ای: از رنگ قرمز قهوه‌ای و خرمایی استفاده نكنید اما می‌توانید قهوه‌ای تیره‌ كه نزدیك به رنگ شكلات و قهوه است را به كار ببرید.

 طیف صورتی: پوست قهوه‌ای می‌تواند از رنگ صورتی استفاده كند، در صورتی كه انواع تیره آن را انتخاب كند.

  پوست برنزه با زمینه قرمز

 طیف قرمز: از قرمز و نارنجی كه پایه صورتی دارند مانند قرمز ماهگونی استفاده نكنید.

 طیف قهوه‌ای: از همه انواع طیف قهوه‌ای می‌توانید استفاده كنید.

 طیف صورتی: می‌توانید از این رنگ استفاده كنید اما بهتر است از رژی صورتی استفاده كنید كه پایه بژ داشته باشد.

   پوست سفید

 طیف قرمز: پوست‌های روشن باید از به كار بردن رژ‌هایی كه طیف نارنجی دارند، خودداری كنند زیرا باعث می‌شود صورت‌شان شبیه عروسك‌ها شود. اگر پوست سفیدی دارید، قرمزهایی كه زمینه آبی دارند، مناسب شما هستند.

 طیف قهوه‌ای: از این رنگ برای مناسبت‌های عصر می‌توانید استفاده كنید اما بهتر است رنگ قهوه‌ای آن به رنگ قهوه یا شكلات باشد. قهوه‌ای و نارنجی صورت شما را شبیه عروسك می‌كند.

 طیف صورتی: این بهترین رنگ برای استفاده افراد با پوست سفید است. تمام طیف رنگی صورتی از كم‌رنگ تا پر‌رنگ برای این افراد مناسب است.


آرایش زیبایی نیست بایک دستمال پاک یشود , زیبایی دندان , سالن زیبایی در کرج



  مواد به كار رفته در رژ‌لب

هرچند مواد به كار رفته در این محصول زیبا بسیار زیاد است اما پای ثابت تمام رژلب‌ها موادی مثل: موم، روغن رنگدانه و رنگ، رنگ‌های محلول در چربی، عطر، الکل و آنتی‌اکسیدان است.

موم:

موم به كار رفته در رژ‌لب 3نوع است: موم عسل، موم كاندلیلا و موم كارنابا كه نوع آخر از گیاهانی كه در برزیل می‌رویند، به دست می‌آید و كمی گران است. بنابراین اگر در رژلبی بیشتر از این نوع موم به كار رفته باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. موم می‌تواند در شكل‌گیری تركیبات به كار رفته در رژ موثر باشد.

روغن:

 انواع مختلف روغن مانند روغن كاسترو، روغن گیاهی و لانولین جزو مواد لازم برای رژ‌لب هستند. روغن و موم 2 ماده اصلی رژلب هستند كه 60 درصد وزن آن را تشكیل می‌دهند.
رنگدانه و رنگ: این مواد برای ایجاد رنگ در رژ استفاده می‌شوند. ازجمله رنگ‌هایی كه برای این محصول استفاده می‌شود، برومو اسید است. این رنگ می‌تواند از گیاهان یا مواد شیمیایی به دست آمده باشد.

رنگ‌های محلول در چربی:

این رنگ‌ها از آلومینیوم، باریوم و استرانتیوم به دست می‌آیند كه البته مضرند.

عطر:

به مقدار بسیار كم در رژ‌لب وجود دارد و برای ایجاد بوی مطبوع در آن استفاده می‌شود تا بوی دیگر مواد به كار رفته در آن را مهار كند البته این ماده هم می‌تواند باعث خشكی و ترك لب شود.

الكل:

از الكل به عنوان حلال موم و الكل استفاده می‌شود.

نگهدارنده و آنتی‌اكسیدان:

این مواد به منظور جلوگیری از فساد رژ‌لب به آن اضافه می‌شود.
موادی مانند ویتامین E، شی‌باتر، روغن آفتابگردان، رنگدانه‌های گیاهی و... نیز در رژ‌لب به كار می‌روند.


ویدیو : از زیبایی رژلب تا سرطان دو قدم بیش نیست!